نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

مدیر عامل کارگزاری آگاه: خسارت تعلق نگرفتن عرضه اولیه جبران می شود

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
آخرين خبر/ مدير عامل کارگزاري آگاه ضمن عذرخواهي از مشتريان خود گفت: سامانه در حال سرويس‌دهي است اما اختلالاتي دارد که در حال تلاش براي بهبود آن هستيم، ولي رشد بازار خيلي بيشتر از توسعه شرکت‌هاي کارگزاري است همچنين دو يا سه سيستم جبراني براي جبران خسارت تعلق نگرفتن عرضه اوليه روز چهارشنبه پيشبيني شده است. از شب سه‌شنبه هفته گذشته کارگزاري آگاه سامانه معاملاتي آگاه از دسترس خارج شده و بر اساس پيام کارگزاري آگاه به مشتريانش، ارائه خدمات آنلاين و آفلاين اين کارگزاري مختل شد. مديرعامل اين کارگزاري در مصاحبه چهارشنبه گذشته خود با تجارت‌نيوز، ضمن تکذيب شايعه هک شدن سايت، مشکل را سوختگي يکي از سخت‌افزارهاي ذخيره‌سازي مرکز داده دانست. اين کارگزاري در ساعات پاياني روز پنج‌شنبه به حالت عادي برگشت، اما سهامداران امروز براي معاملات خود با مشکل مواجه هستند. محمدرضا سرافراز، مديرعامل کارگزاري آگاه در اين خصوص به تجارت‌نيوز گفت: سامانه در حال سرويس‌دهي است ولي اختلال داريم، با توجه به اين که يک سري از قطعات را عوض کرديم منطقا در بار واقعي اختلالات مشخص مي‌شود، تمام تلاش ما اين است که اختلالات را به حداقل برسانيم. وي افزود: همکاران من در بخش فني اين سه روز گذشته را شبانه روزي کار کردند تا تحت هر شرايطي امروز در بازار مشتريان بتوانند معاملات خود را انجام دهند، همچنين هر يک از مشتريان که با مشکل مواجه هستند مي‌توانند به دفاتر ما مراجعه کنند و سفارشات خود را حضوري دهند. وي در واکنش به اين موضوع که برخي از مشتريان کارگزاري آگاه در حال تغيير کارگزاري هستند، عنوان کرد: سياست چندين ساله ما اين است که بتوانيم بهترين سرويس را به مشتريان بدهيم، سرمايه‌گذاري هنگفتي را در زيرساخت‌ها، نرم‌افزار و سخت افزار انجام داديم ولي واقعيت اين است که رشد بازار خيلي بيشتر از توسعه شرکت‌هاي کارگزاري است. مدير عامل کارگزاري آگاه تصريح کرد: ظرفيت ما در يکي دو سال اخير چند برابر شده، ولي بازار رشد زيادي کرده است، در عرضه اوليه مردم را علاقمند به حضور در بازار مي‌کند، از سوي ديگر سهام عدالت و صندوق‌هاي دولتي را داريم که همه اين موارد استقبال عجيب و غريبي را در بازار به وجود آورده و وظيفه ما اين است که در بازار سرويس‌دهي را بيشتر کنيم. وي افزود: براي حل اين مشکل نيز همکاران من سه شبانه روز است که نخوابيدن و در حال تلاش هستند ولي اين اتفاق خيلي قابل پيش‌بيني و در دسترس ما نبود که ناشي از عدم توجه ما باشد، اشکال فني بود که پيش آمد، ولي مشتريان بدانند که با تمام توان در حال حل مشکل هستيم و از همه مشتريان عذرخواهي مي‌کنم. اما آيا اين مشکل براي کارگزاري‌هاي ديگر نيز رخ خواهد داد؟ سرافراز در پاسح به اين سوال گفت: به طور کلي استقبالي که از بازار شده خيلي بيشتر از توان بازار است، تمام ارکان بازار بيشتر از ظرفيت بازار کار مي‌کنند، خيلي از کارگزاري‌ها با اختلال و مشکل مواجه هستند اما من فکر مي‌کنم همکاران من در ديگر کارگزاري‌ها نيز مثل ما تلاششان اين است که سرويس‌دهي خوبي داشته باشند.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره