فارس/ وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه 14 هزار کيلومتر خط ريلي اصلي و فرعي داريم، گفت: 14 هزار کيلومتر خط ريلي هم در دست ساخت و مطالعه است و تا 5 سال آينده به رقم 28 هزار کيلومتر خط ريلي ميرسيم.
محمد اسلامي امروز در مراسم امضاي تفاهمنامه همکاري راهآهن با هلدينگ تايدواتر خاورميانه درباره توسعه حمل و نقل ريلي غلات از بنادر به مرکز لجستيک آپرين اظهار داشت: گام مهم و راهبردي در اين باره برداشته شد. بيش از 40 سال است که نام آپرين را ميشنويم، طرح جامع لجستيک طراحي شده است و سهم راهآهن در غالب اين دهکده مشخص شده است که يکي از حلقههاي مهم همين آپرين است.
محمد اسلامي افزود: بايد براي ماندگاري و شکوفايي بيش از پيش اقتصاد ما مردمي شود. مردمي شدن اقتصاد نيازمند تصميمگيري سهل و روان است تا اعتماد بخش خصوصي جذب شود و اعتماد بخش دولتي پايدار شود.
وي با اشاره به قرارداد امروز بيان کرد: امروز سرمايهگذاري 2 هزار ميليارد توماني بخش خصوصي با 42 هزار سهامدار انجام شد و اين تأثير مستقيم بر زندگي مردم دارد.
وزير راه و شهرسازي تأکيد کرد: براي رشد اقتصادي بايد سرمايهها در مسير مولد و توليد و کارآفريني فعال شود.
وي با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل درب تا درب بيان کرد: بايد محصولات غذايي ما بدون دخالت دست و تخليه و بارگيري غير ضروري جابجا شود.
وزير راه و شهرسازي تأکيد کرد: در اين حوزه بايد ريل به مراکز توليد وصل باشد.
اسلامي افزود: در سال 98، 560 ميليون تن بار توسط حمل و نقل جادهاي و 47 ميليون تن توسط حمل و نقل ريلي جابجا شد. تخليه و بارگيري در بنادر از 147 ميليون تن در سال 97 به 172 ميليون تن در سال 98 رسيد و ضرورت دارد مراکز بار به ريل متصل شود.
وي اضافه کرد: 14 هزار کيلومتر خط ريلي اصلي و فرعي داريم و 14 هزار کيلومتر خط ريلي در دست ساخت و مطالعه است که پيش بيني ميشود در 5 سال آينده بتوانيم به رقم 28 هزار کيلومتر خط ريلي دست يابيم.
وزير راه و شهرسازي گفت: با توسعه زيرساختها و اتصال ريل به مراکز بار و تشکيل لجستيک؛ يعني ما در واقع طبق برنامه حرکت کردهايم.
اسلامي تأکيد کرد: لجستيک قدرتمند کمک ميکند سهم بزرگي در اقتصاد منطقه و جهان پيدا کنيم.
بازار