logo
برگزیده
اقتصادی

تکذیب خروج سایپا از صندوق‌های ETF

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تکذیب خروج سایپا از صندوق‌های ETF

ايرنا/ معاون سازمان خصوصي‌سازي خبر خروج سهام شرکت خودروسازي سايپا از صندوق‌هاي ETF را تکذيب کرد.

از دقايقي قبل خبري در فضايي مجازي مبني بر خروج سهام شرکت خودروسازي سايپا از صندوق هاي ETF مطرح شده است، اين موضوع زمينه نگراني سهامداران سايپا را به دليل افت احتمالي سهام اين شرکت در بورس را فراهم کرده است.
در اين زمينه «حسن علايي»، معاون سازمان خصوصي سازي امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اين باره افزود: سومين مرحله از عرضه صندوق‌هاي ETF با برخي از مشکلات اجرايي همراه است که درصدد رفع هر چه زودتر آن هستيم.
علايي خاطرنشان کرد: عرضه سهام اين شرکت‌ها از طريق صندوق‌هاي ETF در بورس تصويب قانون و مصوبه هيات وزيران است، به همين دليل عرضه آنها بايد به طور حتم امسال در بورس انجام شود.

يکي از برنامه‌هاي مهم پيش‌روي دولت براي بازار سهام، عرضه صندوق‌هاي قابل معامله (ETF) به بورس است که بسياري از کارشناسان معتقدند اين اقدام دولت در کنار ديگر حمايت‌هايي که صورت گرفته مي‌تواند در ارتباط با عمق بخشيدن به معاملات بازار و جهش قيمت سهام شرکت‌هاي ديگر تاثيرگذار باشد و اين صندوق‌ها با هدف دسترسي اکثريت مردم به بازار سرمايه و ارتقاي وضعيت اقتصادي خانواده‌ها از سوي دولت عرضه خواهد شد.

با توجه به چنين تصميمي، پذيره‌نويسي نخستين مرحله واگذاري سهام دولتي در قالب صندوق‌هاي قابل معامله بورسي که شامل سهام سه بانک ملت، تجارت و صادرات و دو بيمه البرز و اتکايي بود از روز يکشنبه (۱۴ ارديبهشت) آغاز و تا ساعت ١٦ (۳۱ ارديبهشت) ادامه داشت که با استقبال نزديک به سه و نيم ميليون سهامدار روبرو شد و تاکنون بزرگترين صندوق سرمايه‌گذاري قابل معامله (ETF) در بورس است.

طبق صحبت‌هاي انجام شده، مرحله دوم از صندوق هاي ETF با سهام پالايشي‌ها تا پايان تابستان و مرحله سوم آن که شامل سهام خودرو و فلزي‌ها است در آذر ماه عرضه خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره