logo
برگزیده
اقتصادی

صادرات گاز ایران رکورد زد

منبع
ايلنا
بروزرسانی
صادرات گاز ایران رکورد زد

ايلنا/ سرپرست مديريت ديسپچينگ شرکت ملي گاز ايران درباره وضعيت صادرات گاز گفت: صادرات گاز ايران در تيرماه امسال رکورد تازه‌اي ثبت کرد و به روزانه ۷۹ ميليون مترمکعب رسيد.

به گزارش وزارت نفت، محمدرضا جولايي اظهار کرد: صادرات گاز ايران به کشورهاي ديگر هيچ‌گاه به ۷۰ ميليون مترمکعب در روز نرسيده بود، اما تيرماه امسال رکوردي تازه ثبت شد و به رقم ۷۹ ميليون مترمکعب در روز رسيد.
وي ادامه داد: اعلام رقم صادرات گاز توسط وزير نفت، ميانگين صادرات گاز در شرايط کنوني بود و مختص به روز قبل نمي‌شد، بنابراين ميانگين روزانه صادرات گاز ايران به ترکيه و عراق هم‌اکنون ۷۵ ميليون مترمکعب است.
سرپرست مديريت ديسپچينگ شرکت ملي گاز تصريح کرد: البته ترکيه از چهار روز پيش درخواست کرد واردات گاز از ايران به اين کشور براي انجام تعميرات متوقف شود که همين موضوع سبب شد مقدار صادرات گاز در اين براي چند روز کاهش يابد، البته صادرات گاز به ترکيه از عصر سه‌شنبه (۱۴ مردادماه) از سرگرفته مي‌شود.
به گفته جولايي، اين وضع در شرايطي است که ايران در اوج زمان تعميراتي پالايشگاه‌ها و مصرف برق در کشور است و نيروگاه‌ها حداکثر توان خود را به‌کار گرفتند، اما در عين حال گاز آنها نيز در کشور به‌طور کامل تأمين شده و از سوخت مايع استفاده نشده است.

وي يادآور شد: گاز طبيعي کشور هم‌اکنون به عراق و ترکيه صادر مي‌شود و ايران همه مقدار درخواستي آنها براي واردات را تأمين مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره