برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

ساخت۵۴ هزار واحد مسکن ملی شروع شده است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ساخت۵۴ هزار واحد مسکن ملی شروع شده است

ايرنا/ معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي گفت: تاکنون ۷۷ هزار واحد زمين به شکل گروهي به واجدان شرايط مسکن ملي واگذار و ساخت٣٠٠ پروژه معادل 54 هزار واحد آغاز شده است.

«محمود محمودزاده» در نشست ويدئوکنفرانسي که در خصوص ميزان پيشرفت پروژه‌هاي مسکن ملي با مديران کل راه وشهرسازي برگزار شد، گفت: از زمان آغاز طرح اقدام ملي مسکن تاکنون ۷۷ هزار واحد زمين به شکل گروهي به واجدان شرايط واگذار شده است که حدود ۴۷ هزار واحد توسط سازمان ملي زمين و مسکن در  استان‌ ها و ۳۱ هزار واحد در شهرهاي جديد است.
وي گفت: مقرر شده است تا از اين ۷۷ هزار واحد، واحدهايي که قابليت افتتاح دارند توسط استان‌ها و شهرهاي جديد به ستاد معرفي شوند.
معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: در حال حاضر، زمين ۳۸ هزار واحد ديگر نيز آماده واگذاري است که در مجموع ۱۱۵ هزار واحد براي ساخت مسکن به شکل گروهي آماده واگذاري است.

محمودزاده گفت: طبق آخرين آمار، ۳۰۰ پروژه که معادل ۵۴ هزار واحد مسکوني است آغاز شده است. همچنين مقرر شده تا اسامي و مشخصات ۷۷ هزار واحدي که به شکل گروهي زمين به آنها واگذار شده به همراه پيشرفت فيزيکي پروژه‌ها در سامانه اقدام ملي مسکن وارد شود.
معاون وزير راه و شهرسازي توضيح داد: از حدود ۴۷۰ هزار نفري که واجد شرايط دريافت مسکن ملي شناسايي شدند۶۵ هزار نفر افتتاح حساب کردند. مقرر شده است تا از سامانه اقدام ملي مسکن پيامکي به واجدان شرايط بارديگر ارسال شود.
وي گفت: همچنين ساير دستگاه ها نيز اين پيامک را ارسال کنند و در مطبوعات و صداوسيماي محلي طي ۱۵ روز با تبليغ فراگير همه افراد متقاضي مسکن ملي در اين برنامه مشارکت داشته باشند.

وي افزود: با توجه به اعلام آمادگي ستاد اجرايي فرمان امام (ره) براي احداث مسکن ملي، مقرر شده تا اراضي موردنظر ۱۰۰ هزار واحد مسکوني طي قراردادي به ستاد اجرايي فرمان امام (ره) براي ساخت و ساز واگذار شود. همچنين زمين ۲۰ هزار واحد به شرکت بازآفريني و ۳۰ هزار واحد ديگر نيز به شهرهاي جديد براي ساخت و ساز واگذار خواهد شد که در مجموعه ۱۵۰ هزار واحد مسکن ملي نيز به اين شيوه انجام مي شود.

به گفته محمودزاده، قميت‌هاي مسکن ملي نيز با قيمت يکسان، تيپ قرارداد معين و ضرايب تعديل مشخص و معين شده است.
معاون مسکن و ساختمان از تعيين قيمت و تامين ميلگرد و سيمان مسکن ملي و همچنين تعيين تکليف معافيت هاي مالياتي، بيمه و پروانه هاي ساختمان در شوراي عالي مسکن خبر داد.
وي افزود: در استان ها حدود ۵۰ درصد اراضي موردنياز مسکن ملي، تامين و به ريز به استان ها ارسال شده است. از ۳۷۰ هزار نفري که واجدان شرايط دريافت مسکن ملي در ثبت نامي ها هستند اراضي ۱۹۰ هزار واحد تامين شده است.
به گفته معاون وزير راه در شهرهاي جديد حدود ۱۳۰ هزار واحد تامين زمين شده است که در شهرهاي جديد حدود ۹۳ هزار متقاضي وجود دارد و در شهرهاي جديد زمين مازاد داريم.

محمودزاده گفت: در استان‌ها و شهرهاي جديد حدود ۶۰ درصد از واجدان شرايط مسکن ملي واريز وجه کرده‌اند که اينها شامل افرادي که در تفاهم‌نامه‌هاي وزارت راه و شهرسازي با ساير وزارتخانه ها هستند نبوده و تنها ثبت نام شدگان مسکن ملي را شامل مي‌شوند.

معاون وزير راه و شهرسازي استان‌هاي پيشرو در تعيين‌تکليف متقاضيان مسکن ملي را استان‌هاي قم، خراسان جنوبي، خراسان شمالي با ۶۷ و ۵۹ درصد و مرکزي با ۵۶ درصد برشمرد.
وي گفت: کمترين تعيين تکليف متقاضيان مسکن ملي در استان‌هاي البرز، تهران، ايرانشهر، اصفهان، خراسان رضوي رخ داده که انتظار است تا اين استان ها هرچه سريعتر نسبت به تعيين‌تکليف متقاضيان مسکن ملي استان خود اقدام کنند.

محمودزداده همچنين اعلام کرد: در موضوع تعيين اراضي اقدام ملي مسکن نيز استان‌هاي تهران، خراسان شمالي، اذربايجان شرقي و غربي، استان قم، بيشترين زمين مسکن ملي را تامين کردند و تقريبا از ۹۸ درصد تا بالاي ۱۰۰ درصد تامين زمين کردند. کمترين تامين زمين در کردستان با ۵ درصد، و سپس يزد  و همدان و سمنان رخ داده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره