نماد آخرین خبر

فروش بیش از 8 میلیون تن فرآورده نفتی در بورس

منبع
فارس
بروزرسانی
فروش بیش از 8 میلیون تن فرآورده نفتی در بورس

فارس/ مديرعامل بورس انرژي در مورد فروش سهميه سوخت مرزنشينان گفت: طبق توافق بين وزارت نفت و وزارت کشور از ابتداي امسال تا سقف 37.5 ميليون ليتر در ماه سهميه سوخت گازوئيل در بورس به نفع صندوق مرزنشينان به فروش مي‌رسد.
 
سيدعلي حسيني در مورد گفته معاون وزير تعاون مبني بر اينکه قرار بر اين است، سهميه سوخت مرزنشينان در بورس انرژي ارائه شود، گفت: بر اساس تفاهم نامه‌اي که بين وزارت نفت و وزارت کشور بسته شده است، از ابتداي امسال با همکاري شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي تا سقف 37.5 ميليون ليتر گازوئيل در ماه از طريق بورس انرژي به فروش مي‌رسد و منابع حاصل از اين فروش را به سازمان هدفمندي يارانه‌ها براي واريز به حساب تعاوني‌هاي مرزنشين داده مي‌شود.
وي گفت: اين فروش سهميه سوخت به نفع مرزنشينان از اول سال اجرا مي‌شود، بنابراين اطلاعات معاون امور تعاون دقيق نبوده است و در صحبتي که با آقاي صادق‌آبادي مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي داشتم گفته شد سهميه مرزنشينان به صورت تجميعي از طريق بورس انرژي به فروش مي‌رسد و منابع حاصل از آن جهت واريز به حساب شرکت‌هاي تعاوني مرزنشين به حساب سازمان هدفمندي واريز مي‌شود.
مديرعامل بورس انرژي گفت:‌حجم فروش گازوئيل به نفع مرزنشينان هر ماه تا سقف 37.5 ميليون ليتر است، بنابراين محموله جداگانه عرضه نمي‌شود، بلکه به طور عمومي گازوئيل و بنزيني که در بورس انرژي عرضه و به فروش مي‌رسد، از گازوئيل به فروش رفته سهم مرزنشينان را جدا کرده و به حساب تعاوني‌هاي مرزنشيني واريز مي‌شود.
به گفته حسيني همه اين گازوئيل‌ها صادراتي است و اين کار دو فايده دارد، هم اينکه گازوئيل قاچاق نمي‌شود و هم نرخ شکني صورت نگيرد، بلکه يک مرجع اين حامل انرژي را در بورس انرژي به بالاترين قيمت به فروش مي‌رساند.

وي گفت: شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي گازوئيل را به نفع مرزنشينان در بورس انرژي به فروش مي‌رساند و مزيتش اين است که از نرخ شکني جلوگيري مي‌کند.
مديرعامل بورس انرژي همچنين گفت: عملکرد 6 ماهه بورس انرژي نشان مي‌دهد، از ابتداي سال تاکنون 8.6 ميليون تن فرآورده‌هاي نفتي در بورس انرژي به فروش رسيده که از اين رقم 7.6 ميليون تن فرآورده با هدف صادرات به فروش رسيده و تنها يک ميليون تن آن براي مصارف داخلي در بورس انرژي به فروش رسيده است که اين رقم نسبت به سال گذشته هم رشد داشته است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره