نماد آخرین خبر

افزایش تقاضای خرید سهام با اصلاح شاخص بورس

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزایش تقاضای خرید سهام با اصلاح شاخص بورس

ايرنا/ يک کارشناس بازار سرمايه با بيان اينکه روند بورس در بلندمدت متعادل و افزايشي خواهد بود، گفت: اصلاح شاخص بورس در دوره‌هاي زماني مختلف بايد انجام شود تا به مرور قيمت‌ها جذاب و تقاضا در بازار شکل بگيرد.

«محمد نوربخش» امروز (يکشنبه) به افت معاملات امروز بورس اشاره کرد و افزود: نمي‌توان انتظار داشت که کليت معامله بورس با برگزاري جلسه شوراي عالي بورس و تصميم‌هاي اتخاذ شده در اين جلسه‌ها تغيير روند دهد و در مسير صعودي قرار گيرد.

وي اظهار داشت: با چنين تصميم‌هايي مي‌توان تا حدي ترس سرمايه‌گذاري در اين بازار را کاهش داد اما اين موضوع نيازمند برخي موارد است که بايد رعايت شود.

نوربخش با بيان اينکه بازار نيازمند روندي طبيعي است که بايد طي شود، افزود: بازار در چند وقت گذشته رشد بسيار زيادي را تجربه کرد و سهامداران سود زيادي را از اين بازار کسب کردند اما از زماني که افراد عادي و با تصميم‌هاي هيجاني اقدام به سرمايه‌گذاري در بورس کردند، بازار نياز به اصلاحي پيدا کرد که اکنون لازم است اين مسير به طور حتم طي شود.

به گفته اين کارشناس بازار سرمايه، اين اصلاح بايد انجام شود تا به مرور قيمت‌ها جذاب و تقاضا در بازار شکل بگيرد.

وي اظهار داشت: برخي از سهم‌ها در بازار با رشد حبابي همراه شده بودند و قيمت آنها ديگر ارزش سرمايه‌گذاري در اين بازار را نداشت، هر چقدر که سهم بزرگتر باشد و حباب آن بيشتر شود تبعات بيشتري را با خود در بازار به همراه خواهد داشت.

نوربخش با بيان اينکه گاهي ممکن است حباب قيمتي در برخي از سهم‌هاي کوچک ايجاد شود که مطمئن هستيم حباب ايجاد شده در اين سهم‌ها نميتواند چندان تاثيري را بر روند معامله بازار ايجاد کند، گفت: زماني که کل بازار وابسته به برخي از سهام بزرگ در بازار شوند، بايد اينگونه سهام در يک بازاري با دامنه نوسان باز، بازگشايي شوند تا در يک روز همه منفي‌هاي آن جبران شود و بعد از آن بازار روند طبيعي را در پيش بگيرد.

اين کارشناس بازار سرمايه گفت:‌ روند منفي امروز بازار ناشي از انتشار خبر شايعه بازگشايي نماد سهام پالايشي‌ها بود که به شدت روند بازار را تحت تاثير قرار دادند.

وي گفت:‌ برخي از سهم‌ها با چنان رشد پرشتابي در بازار همراه بودند که بازگشايي آنها با دامنه نوسان باز نمي‌تواند ضربه زيادي را به آن سهم وارد کند.

نوربخش با بيان اينکه برگزاري جلسه نمي‌تواند تاثير مثبتي را بر روند کلي بازار داشته باشند، اظهار داشت: فعالان بازار بايد اجازه دهند تا روند طبيعي بورس از طريق افت و خيزها و برخي از تحليل‌ها شکل بگيرد.

اين کارشناس بازار سرمايه با اشار به اينکه روند بورس در بلندمدت متعادل و افزايشي خواهد بود، گفت: اکنون شاهد سهام خوبي در بازار براي خريد هستيم و با توجه به نرخ کنوني دلار، سهام دلار محور مانند سهام پتروشيمي، فلزي و معدني در بازار رشد خواهند کرد.

وي گفت: رشد سهام دلاري محور مشروط به تخليه حباب آنها است و بازار به راحتي تحت تاثير اين سهام مي‌تواند به روند تعادلي بازگردد.

نوربخش با اشاره به تاثير به کار گرفتن اوراق اختيار تبعي بر معاملات بازار گفت: اين اوراق نوعي بيمه سهام است که ضمانتي را در اختيار سهامداران قرار مي‌دهد، در صورتي که معامله آن سهم چندان مطلوب نباشد براي ناشر آن اوراق ريسک بزرگي را ايجاد مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره