برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

کاهش قیمت مرغ به هرکیلو ۱۷۹۰۰ تومان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
کاهش قیمت مرغ به هرکیلو ۱۷۹۰۰ تومان

تسنيم/رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي از کاهش ۶۰۰ توماني قيمت مرغ نسبت به روز گذشته و رسيدن نرخ آن به هر کيلو ۱۷۹۰۰ تومان خبر داد و گفت: دليل گراني تخم مرغ صادرات بي منطق و بي رويه است.
مهدي يوسف خاني در خصوص وضعيت  قيمت مرغ در بازار اظهار داشت: درحال حاضر قيمت مرغ  در حال کاهش بوده و با توجه به اينکه روز گذشته قيمت هر کيلو مرغ 18500 تومان بوده امروز به 17900 تومان کاهش يافته است. 

وي با اشاره به اينکه به دليل کاهش تقاضا نسبت به عرضه، قيمت ها رو به کاهش است، در خصوص دليل کاهش تقاضا گفت: شيوع ويروس کرونا، بسته بودن تالارها و نبود مجالس و نهايتا کاهش توانايي خريد مردم از دلايل اصلي کاهش تقاضا است.

رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي خاطر نشان کرد: کاهش قيمت مرغ به نفع مصرف کننده بوده ولي براي توليد کننده به دليل اينکه قيمت تمام شده بيش از نرخي است که به فروش مي رسد، سودي نداشته و به ضرر آنها است.


*افزايش 2.5 برابري قيمت ماهي صيدي نسبت به سال گذشته
يوسف خاني در خصوص قيمت ماهي و ميگو نيز افزود: قيمت ماهي صيدي نسبت به سال گذشته حدودا 2.5  برابر شده و به نوعي که ماهي شير جنوب از کيلويي 70 هزارتومان به 170 هزار تومان رسيده است. ماهي هاي پرورشي از جمله قزل آلا نيز 30 درصد افزايش يافته است.

وي با اشاره به اينکه  افزايش قيمت ماهي، باعث کاهش تقاضا شده است، ادامه داد:  قيمت انواع ماهي که بيشتر مورد تقاضاي مردم است حدود هر کيلو 160 الي 170  هزار تومان است ولي ماهي هايي از جمله ماهي صيدي شير و حلوا سفيد حدود کيلويي 250 هزار تومان است که به دليل اينکه تقاضا براي آن کم است،  بايد کسي از قبل سفارش دهد.

رئيس اتحاديه فرشندگان پرنده و ماهي تصريح کرد: قيمت ميگو نيز حدود 250 هزار تومان است . بنابراين شايد اين قيمت ها در دو الي سه ماه گذشته حداقل ٥� درصد ارزان تر بوده ولي با توجه به اين که اين روزها همه چيز با تورم رو به افزايش است، ميگو و ماهي نيز از اين امر مستثني نيست.

*قيمت تخم مرغ به شانه اي 38 هزار تومان رسيد
يوسف خاني در خصوص قيمت تخم مرغ نيز گفت:  قيمت تخم مرغ به دليل افزايش صادرات  اين روزها در حال افزايش بوده و طي يک هفته اخيرقيمت هر شانه تخم مرغ از 20 هزار تومان، امروز به 37 هزار تومان براي مصرف کننده رسيده است.

وي در پاسخ به اين سوال که چرا صادارت کاهش و يا لغو نمي شود، خاطر نشان کرد: بايد صادرات منطقي بوده  و برنامه ريزي آن به نحوي باشد که به بازار داخل لطمه وارد نشود و صادرکنندگان نيز بازار خود و رقابت با کشورهاي ديگر را از دست ندهند. 


به گفته رئيس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي، نبايد اجازه بي حد و اندازه به صادرات مرغ داده شود که باعث ايجاد مشکل در تأمين و قيمت بازار داخل شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره