نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

عرضه اولیه درشت در یکشنبه آینده

منبع
تسنيم
بروزرسانی
عرضه اولیه درشت در یکشنبه آینده

تسنيم/ سهام گروه مالي سپهر صادرات با نماد وسپهر۱ يکشنبه ۳۰ شهريور در فرابورس ثبت سفارش مي‌شود.

تعداد 6 ميليارد سهم معدل 20 درصد از سهام گروه مالي سپهر صادرات با عنوان "وسپهرا"  در فرابورس عرضه مي‌شود.

از تعداد 6 ميليارد ورق سهم 5 ميليارد و 400 ميلون به عموم مردم عرضه مي شود و 600 ميليون سهم به دو صندوق تامين سرمايه سپهر و تامين سرمايه نوين فروخته مي شود.

تاريخ و دوره ثبت سفارش براي سهامداران روز يکشنبه 30 شهريورماه و از ساعتع 13 تا 17 خواهد بود.

ناشر اين سهم در بازار فرابورس ايران شرکت کارگزاري بانک صادرات مي باشد.

حداکثر سهام قابل خريد براي هر فرد يا هر کد بورسي حقيقي يا حقوقي 1100 سهم است.

با توجه به اينکه در عرضه اوليه هاي قبلي حدود 4.5 ميليون نفر شرکت مي کردند و عرضه اوليه وسپهر براي سهامداران 5 ميليارد و 400 ميليون سهم است بنابراين به نظر مي رسد هر کد بورسي مي تواند به اندازه تعداد حداکثر سهم يعني 1100 ورق سهم خريداري نمايد.

دامنه قيمت هر سهم بين 950 تا 1100 تومان تعيين شده است که با در نظر گرفتن تعداد 1100 سهم و ارقام قيمتي دامنه مي توان پيش بيني کرد که حداقل 1 مکيليون و 45 هزار تومان و حداکثر يک ميليون و 210 هزار تومان براي نقدينگي نياز است.

همچنين تاريخ دسترسي به سهم در تابلوي معاملات بازار فرابورس ايران جهت خريد و فروش روز شنبه 5 مهر ماه خواهد بود.

سهامداراني که در حساب کارگزاري خود توافق نامه خريد عرضه اوليه را انتخاب کرده يا پذيرفته اند بايد در نظر داشته باشند که بايستي حتما يک روز قبل از عرضه اوليه حساب کارگزاري خود يا قدرت خريد خود در پرتفوي را شارژ نمايند در غير اين صورت عرضه اوليه به صورت اتوماتيک  سفارش داده نخواهد شد.

عموما عرضه هاي اوليه بر خلاف بازار ثانويه مورد استفاده بنگاه ها و شرکت هاي بورسي قرار مي گيرد و در واقع پول به بخش واقعي و مولد اقتصاد هدايت مي شود به همين جهت در اقتصاد کشور اثرات مثبت و موثري خواهد داشت.

از طرفي با توجه به اينکه عرضه اوليه ها با قيمت هاي پايين تر از ارزش واقعي خود عرضه مي شوند تا از سوي صندوق ها و سهامداران حقوقي و حقيقي خريداري شوند بنابراين هم در کوتاه مدت که با تخفيف خريداري شده و هم در بلند مدت که با انجام عمليات و استفاده از سرمايه ها در شرکت سود عملياتي به وجود مي آيد سهامداران مي توانند منتفع شوند و سود قابل توجهي نسبت به بسياري از سهم ها کسب نمايند.  

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره