نماد آخرین خبر

آخرین تحولات بازار تخم مرغ

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
آخرین تحولات بازار تخم مرغ

باشگاه خبرنگاران/ رئيس اتحاديه مرغ تخم‌گذار چالش تامين نهاده‌هاي دامي را علت اصلي کاهش توليد و گراني تخم مرغ در بازار اعلام کرد.
 
ناصر نبي پور رئيس هيئت مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرين تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کيلو تخم مرغ درب مرغداري ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.

وي افزود: طي ۲ ماه اخير افزايش چندبرابري قيمت نهاده‌ها و چالش تامين ذرت و سويا علت اصلي گراني تخم مرغ در بازار به شمار مي‌رود.

نبي پور ادامه داد: در حال حاضر هر کيلو کنجاله سويا در بازار آزاد با قيمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و ذرت با قيمت ۳ هزار و ۶۵۰ تومان عرضه مي‌شود، درحاليکه قيمت مصوب سويا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان و ذرت يک هزار و ۵۰۰ تومان است.

اين مقام مسئول از کاهش توليد تخم مرغ خبر داد و گفت: اين در حالي است که با کنترل بازار نهاده ها، توليد تخم مرغ به حالت عادي روزانه يک هزار و ۸۰۰ تا يک هزار و ۹۰۰ تن مي‌رسد.

رئيس هيئت مديره اتحاديه مرغ تخم گذار ادامه داد: ۸۵ درصد جيره غذايي مرغ تخم گذار ذرت و سويا است که کاهش جيره غذايي منجر به توليد تخم مرغ با سايز ريز و عدم تخم گذاري مرغ‌ها مي‌شود.

وي ادامه داد: اگرچه مسئولان خواستار ارائه اسامي توزيع کنندگان نهاده‌هاي دامي خارج از سيستم بازارگاه از توليدکنندگان شدند، اما واسطه‌ها به توليدکننده فاکتور و مدرک ارائه نمي‌دهند که توليدکننده بتواند چنين کاري کند و به نحوي در افتادن با اين افراد است که بعد از آن توليدکننده قادر به تأمين نهاده مورد نياز خود از طريق آن‌ها نخواهد بود.

رئيس هيئت مديره اتحاديه مرغ تخم گذار درباره آينده بازار تخم مرغ تصريح کرد: با استمرار روند نوسان نرخ نهاده‌هاي دامي، قيمت تخم مرغ در پاييز همزمان با فصل مصرف، افزايش مي‌يابد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره