برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

علت پرداخت نشدن پول فروش سهام عدالت؛ناهماهنگی!

منبع
خراسان
بروزرسانی
علت پرداخت نشدن پول فروش سهام عدالت؛ناهماهنگی!

خراسان/در حالي که تاخير گسترده در پرداخت مبالغ حاصل از فروش سهام عدالت صداي بسياري را درآورده مدير توسعه و برنامه ريزي شرکت سپرده گذاري مرکزي علت اين موضوع را ناهماهنگي دانست و از مردم خواست با تلفن گوياي 1569 ثبت شکايت کنند! اين در حالي است که چند ماه از شروع اين فرايند و وقوع اختلالات مي‌گذرد و هنوز هم مشکل پابرجاست. حتي در مقطعي مجلس ورود کرد اما مشکل برطرف نشد!


به گزارش تسنيم، در اين خصوص مدير توسعه و برنامه ريزي شرکت سپرده گذاري مرکزي در خصوص بي‌نتيجه ماندن فروش مستقيم سهام گفت: دارندگان سهام عدالت براي رفع اين مشکل بايد از کارگزار خود يا بانک مسئول در قبال فروش سهام، درخواست گزارش کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، معامله‌گران مي‌توانند از طريق تلفن گوياي 1569 براي ثبت شکايت خود اقدام کنند. وي افزود: علت اين اتفاق ناهماهنگي در دو نظام پرداخت کارگزاري و بانکي است و مردم آگاه باشند که به محض اجرا شدن سفارش ها، تمامي مبلغ حاصل در اسرع وقت به حساب معامله‌گران واريز مي‌شود و هيچ مبلغي در حساب کارگزاران و بانک‌ها نمي‌ماند.اين مقام مسئول ادامه داد: حدود 11500 ميليارد تومان سهام عدالت تا به اين لحظه به فروش رسيده است.گفتني است مشکلات متعدد در مسير استفاده از روش مستقيم سهامداري در حالي است که روش غيرمستقيم هم اکنون روي روال افتاده و شرکت هاي استاني با قيمت هاي مناسب قابل معامله هستند. اين در حالي است که در روش مستقيم افراد بايد به کارگزاري ها يا بانک ها براي فروش وکالت بدهند. يعني در واقع مسئولان عملا آن چه را که وعده داده شده بود برعکس عمل کردند. سهامداران غيرمستقيم مي‌توانند به صورت مستقيم و با قيمت مناسب  و با تصميم شخصي در زمان مناسب سهام خود را بفروشند اما سهامداران مستقيم مشکلات بسياري دارند و حتي بعد از درخواست فروش وکالتي هم پول خود را به درستي نمي گيرند و حتي يک گزارش ساده در خصوص قيمت و زمان فروش هم دريافت نمي کنند.
حال و هواي سبز بورس در روز پاياني هفته
گفتني است ديروز بورس بعد از يک هفته سخت بالاخره صعودي شد و شاخص کل هم حدود 30 هزار واحد رشد کرد و به سطح يک ميليون و 611 هزار واحد بازگشت تا فرضيه کف بودن کانال 1.5 ميليون تقويت شود. به طور کلي وضعيت نوساني بازار تثبيت شده و اين شرايط براي نوسان گيران بسيار مساعد است و به ضرر کم تجربه ها تمام مي شود. در اين شرايط مديريت نظارت بر بورس‌هاي سازمان بورس ،استفاده از معاملات الگوريتمي و تقسيم سفارشات توسط کليه مشتريان برخط در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ايران را ممنوع کرد. موضوعي که مي‌تواند از حجم سفارش هاي کوتاه مدت و سفته بازانه تا حدودي بکاهد. اين ممنوعيت در حالي است که پيشتر اين روش تبليغ و رقابت هاي دانشجويي نيز به منظور ترويج آن برگزار مي شد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره