برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

پیش‌بینی بورس در روزهای آینده

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش‌بینی بورس در روزهای آینده

تجارت نيوز/در حالي که بازار سهام امروز با رشد ۱٫۵ درصدي شاخص کل در ابتدايي شروع معاملات همراه بود اما در ادامه روند معاملات بازار به دليل فشار عرضه در نمادهاي شاخص‌ساز بازار سيري کاهنده داشت.

  شروع بازار امروز باز رشد 1.5 درصدي شاخص کل همراه بود اما اين رشد شاخص پرقدرت نبود و نمادهاي شاخص‌ساز در ادامه معاملات بازار با روندي نزولي همراه شدند.
باقر خادمي، کارشناس و تحليلگر بازار سرمايه در گفتگو با تجارت‌نيوز بيان کرد: تا زماني نمادهاي شاخص‌ساز در بازار سرمايه با عرضه زياد همراه باشند بازار سير صعودي پرقدرتي نخواهد داشت و به نظر من در ادامه معاملات امروز بازار نيز اين عرضه‌ها ادامه‌دار خواهد بود و روند صعودي شاخص را حفظ خواهد کرد.

اين کارشناس در رابطه با روند بازار گفت: ما اعتماد در بازار سرمايه را از دست داديم و به همين دليل با هر عرضه در يک سهم بزرگ اين هيجان به ديگر سهم‌ها و کليت بازار نيز نفوذ مي‌کند و عرضه و تقاضا در بازار سهام بهم مي‌ريزد و تا زماني که اين اعتماد به بازار بازنگردد روند بازار نوساني خواهد بود. همچنين راهکار بازگشت اعتماد مردم به بازار سرمايه مي‌تواند حمايت از بازار براي ثابت نگه داشتن آن باشد تا بازار بتواند با سرمايه حقيقي‌ها کف‌سازي خود را انجام دهد و سير صعودي خود را شروع کند.


او در رابطه رابطه نرخ ارز و بازار سرمايه اضافه کرد: شايعات اصلاح قيمت ارز به نظرم درست نيست، زيرا ارز دليلي براي اصلاح ندارد و وقتي ارز در کشور کم مي‌شود نمي‌توان روي آن قيمت‌گذاري کرد. زماني که دلار 11 هزار تومان بود شاخص بازار سهام به يک ميليون واحد رسيد اما الان که دلار در آستانه 30 هزار توماني شدن است شاخص کل بازار يک ميليون و 600 هزار واحد است، پس اين تناسب درست نيست؛ يا بايد شاخص بورس خودش را به قيمت دلار برساند يا بايد قيمت دلار اصلاح شود که من به شخصه مورد دوم را محتمل نمي‌بينم.

خادمي در رابطه با حمايت از بازار گفت: فعلا حمايت از بازار در حد تزريق اخبار به مانند مسکن به بازار سهام است. اخبار حمايت از بازار در حد ايجاد جو رواني مثبت و تبليغات است، زيرا دولت فعلا توان حمايت از بازار را ندارد، اما حمايت از بازار مي‌تواند بستن نوسان روزانه يا محدوديت براي فروش حقوقي‌ها باشد.

اين کارشناس در پايان در رابطه با شايعات مطرح شده از مذاکره ايران و امريکا گفت: به نظر من قبل از انتخابات امريکا هيچ مذاکره‌اي بين ايران و امريکا نخواهد افتاد. اما اگر مذاکره‌اي صورت بگيرد و مثبت باشد طبيعتا قيمت دلار روندي رو به پايين پيدا خواهد کرد و به تناسب آن بازار سهام نيز روندي اصلاحي و رو به پايين را خواهد داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره