برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عرضه اوراق اسلامی در بورس با نرخ سود سالانه ۱۸ درصد

منبع
مهر
بروزرسانی
عرضه اوراق اسلامی در بورس با نرخ سود سالانه ۱۸ درصد

مهر/ وزارت اقتصاد اوراق مالي اسلامي را با نرخ سود اسمي سالانه ۱۸ درصد و با تاريخ سررسيد آبان ۱۴۰۴ را حداکثر تا نيمه اول آذر امسال در بازار سرمايه عرضه مي‌کند.

به گزارش وزارت اقتصاد، اين وزارتخانه به نيابت از دولت جمهوري اسلامي ايران قصد دارد بر اساس قوانين و مقررات مربوط نسبت به انتشار و عرضه اوراق مالي اسلامي با نرخ سود اسمي سالانه ۱۸ درصد و با تاريخ سررسيد آبان ماه ۱۴۰۴ و حداکثر تا نيمه اول آذرماه امسال در بازار سرمايه کشور اقدام کند.

در اطلاعيه منتشر شده از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي، از کليه نهادهاي مالي موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران – مصوب ۱۳۸۴- از جمله شرکت‌هاي تأمين سرمايه، صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري و شرکت‌هاي بيمه‌اي و صندوق‌هاي بازنشستگي دعوت شده است، تقاضاهاي خود شامل مبلغ مورد درخواست و نرخ تعهد پذيره‌نويسي را در روز اعلامي در جدول فوق‌الذکر در سامانه مظنه يابي شرکت مديريت فناوري بورس تهران (قابل دسترسي براي کارگزاران مجاز در سامانه معاملات فرابورس ايران) ثبت نمايند.

ضمناً حداقل حجم هر سفارش برابر با پنج هزار ميليارد ريال و زمان و تاريخ مظنه گيري اوراق ياد شده در روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۸/۲۱ از ساعت ۹ الي ۱۲:۳۰ است.

شايان ذکر است، حسب هماهنگي‌هاي انجام شده با سازمان بورس و اوراق بهادار، ثبت مظنه در سامانه مذکور ازسوي نهادهاي واجد شرايط به منزله قبول تعهد خريد بوده و در صورت استنکاف از ايفاي تعهدات اعلامي در موعد مقرر، مشمول قوانين و مقررات مربوط از جمله قانون بازار اوراق بهادار جمهوري اسلامي ايران خواهد شد.

در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است، همچنين نهادهاي مالي تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار با رعايت مفاد اساسنامه و مقررات ناظر بر فعاليت نهادهاي مالي مي‌توانند نسبت به ثبت مظنه در سامانه مذکور اقدام نمايند.

اين اطلاعيه يادآور مي‌شود، وزارت امور اقتصادي و دارايي در خصوص پذيرش يا عدم پذيرش تمام يا بخشي از درخواست‌هاي ثبت شده، مختار است و کليه متقاضياني که پيشنهادهاي آنها مورد تأييد قرار مي‌گيرد، موظفند حداکثر تا دو روز کاري پس از اعلام، نسبت به ارائه نسخه‌هاي تکميل شده قراردادهاي تعهد پذيره نويسي و ساير مدارک و مستندات مورد نياز اقدام نمايند.

همچنين متقاضيان بايد کليه سفارش‌ها را به صورت «معتبر تا لغو» (Good till Cancel) در سامانه ياد شده ثبت نمايند.

عامل فروش اوراق فوق‌الذکر نيز ايستگاه معامله‌گر مستقل بانک مرکزي است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar