نماد آخرین خبر

انتقاد کاربران از خدمات و محصولات دیجی‌کالا

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
انتقاد کاربران از خدمات و محصولات دیجی‌کالا

تجارت نيوز/ديجي‌کالا، هم طرفداران پر و پاقرص دارد که از عملکرد اين سايت در تحويل و مرجوعي کالا راضي هستند و هم منتقدان جدي، که اين فروشگاه را عامل گراني کالاها مي‌دانند؛ گروهي هم معتقدند ايجاد رقيب جدي براي ديجي‌کالا، به نفع مصرف‌کنندگان است.

تجارت‌نيوز اخيرا دو گزارش را با موضوعات پس فرستادن کالا براي دي جي کالا و کالاهاي ناموجود را در مورد مجموعه‌اي که خود را «بزرگ‌ترين فروشگاه اينترنتي ايران» مي‌نامد، منتشر کرده است. نظرهاي مخاطبان تجارت‌نيوز را در مورد اين دو گزارش بخوانيد.

مشتريان راضي
گروهي از مخاطبان تجارت‌نيوز تجربه خوبي از خريد از ديجي‌کالا دارند و از عملکرد اين فروشگاه راضي هستند.

– «من شخصا نزديک به ۱۰۰ ميليون خرد خرد از ديجي کالا خريد کردم… مرجوعي داشتم کاملا راضي بودم. مثلا راديو خريدم کابل برق روش نبود… پذيرفتن و پول رو بدون کسر ۱ ريال پس دادن بعد از ۷۲ ساعت يا گلس گوشي خريدم شکسته بود باز همينطور. شما از مغازه دار سره کوچتون چيزي بخرين ۱ ساعت نشده پس نمي گيره…! ديجي‌کالا اگه بد بود اي همه فروش نداشت…»

– «من چندين سال است که از ديجي کالا خريد مي کنم شايد تا حالا بيش از ۵۰کالا خريد کرده باشم ولي بغير از يک مورد بقيه کالاها سالم و با بسته بندي خوب و به موقع به دستم رسيده آن يک مورد را هم مرجوع کردم که بلا فاصله پولش به حسابم واريز شد، انصافا ديجي کالا بهترين و معتبرترين فروشگاه اينترنتي است…»

– «من در مورد مرجوع کردن کالا (به هر دليلي) از عملکرد ديجي کالا بسيار راضي هستم. اگر به همراه علت مرجوعي تصوير کالا را ارسال کنيد ، سريعا مبلغ برگشت داده مي شه. دريافت کالاي مرجوعي توسط مامور ديجي کالا بسيار مفيد و سريع است.»

– «من فکر نمي کنم هيچ فروشگاهي تو ايران تو اين مرجوع کردن بدون قيد و شرط تا ۷ روز به پاي ديجي کالا برسه»

– «من چندين بار از ديجي کالا خريد کردم خيلي هم راضيم. پشتيباني 24 ساعته، تنوع اجناس اونم تا اين حد قيمت منصفانه مگه تو کدوم مغازه پيدا مي شه؟»

– «الان همين ديجي کالا کارمون رو راه مي ندازه. شما برين توي فروشگاه هاي ديگه قيمت بگيرين مي فهمين که ديجي کلا از فروشگاه هاي حضوري هم بهتره.»

– «من مدتي تو ديجي کالا کار کردم و در بيشتر قسمت ها حضور داشتم و بهتون مي گم که واقعا مسولينشون هرچي مي گن درست و قيمت ها دست ديجي کالا نيست. مگر کالاهايي که فروشنده خود ديجي کالا هست و مشخص و چيزي دپو نمي کنه. اگر کالايي خريداري کرديد که آسيب ديده يا مغايرت داره مرجوعش کنيد و کاملا حامي خريدار…»

– «من چندساله تقريبا تمام خريدهاي خودم رو از ديجي کالا انجام مي دم به جز مواردي نظير نان و ميوه، برخي ايرادات جزئي بر عملکرد ديجي کالا وجود داره اما در مجموع و بي اغراق بايد بگم عاليه….»

من چندين بار از ديجي کالا خريد کردم خيلي هم راضيم؛ پشتيباني 24 ساعته، تنوع اجناس اونم تا اين حد قيمت منصفانه مگه تو کدوم مغازه پيدا مي شه؟ ولي ديجي کالا همه رو داره، خيليم با صرفه تر از مغازه هاي بيرونه
خوب است اما…
گروهي از مخاطبان تجارت‌نيوز، معتقدند عملکرد ديجي‌کالا نسبت به قبل افت داشته است يا ضمن رضايت، انتقاداتي نيز به آن دارند.

– «من ۱۳ ساله که مشتري دائم ديجي کالا هستم و خيلي هم راضي هستم … اما يکي از دوستان گفته بود که کالاهاي معيوب و مرجوعي رو دوباره خراب به مردم مي فروشن که دقيقا براي خود من هم سر خريد يک فن برقي و چيزايي مثل هندز فري اتفاق افتاده و خيلي ناراحتم کرده…»

– «اينکه کالا در صورت عدم رضايت مرجوع مي شه بدون دردسر خوبه ولي همون کالا دوباره مي ره تو سايت فروش در صورتي که با محصول معرفي شده کاملا متفاوته.»

– «به نظر من ديجي کالا بايد در بحث قيمت ها وسواس بيشتري به خرج بده، منظورم اينه که نبايد قيمت کالاي مشابه در بازار ارزان تر از اين فروشگاه باشه. دوم: در مقوله کيفيت هم همينطور، قطعا کيفيت را هم بايد در نظر داشته باشد. سوم : از آنجايي که چشم خريدار معطوف به تصوير کالا است، بنابراين تصوير کالا بهتر است واقعي باشد. مهم ترين و ارزشمند ترين بخش خريد از ديجي کالا توضيحات فني، تشريح کالا، قسمت نظرات کاربران و صد البته سهولت مرجوع نمودن کالا است…»

– «من يکي از مشتريان ثابت ديجي کالا هستم، اما در مورد کالاهاي دست دوم، اين موضوع صحت داره، مثلا من يک آينه محدب ماشين خريدم وقتي بسته رو باز کردم متوجه شدم که دست دوم هست و فکر مي کنم حداقل يک سال استفاده شده بود اما به علت ناموجود شدن کالا در ديجي کالا، مرجوع نکردم…»

– «کاملا درسته که ديجي کالا 80 درصد کالاها رو گرون تر از هر فروشنده ايي عرضه مي کني اما خريد بعضي چيزا هم ازش خوبه، مثلا ساعت هاي هوشمند پيدا کردنشون تو بازار دردسر خيلي زيادي داره اما از ديجي کالا راحت تره خريدم.»

– «من چندين سال هست ک از ديجي کالا خريد مي کنم ولي من زماني خريد مي کنم که از قيمت مطمئن باشم، قيمت رو چک مي کنم اگر به صرفه بود مي خرم وگرنه که سايت زياده از جاهاي ديگه خريد مي کنم.»

البته ديجي کالا خوبي‌هاي خودش رو داره ولي گلايه مشتري ها هم حقه و قيمت اجناس لحظه به لحظه بالا مي ره و يا ناياب مي شه. از ديجي انتظار مي ره صبر بيشتري داشته بشه
مشتريان ناراضي
برخي از کاربران، از عملکرد ديجي‌کالا راضي نيستند و به ويژه اين سايت را عامل گراني مي‌دانند و در مورد تحويل کالا يا مرجوعي آن گلايه دارند.

– «من از ديجي کالا خريد کردم ولي پست جنس را تحويل من نداد، بعد از يک ماه که منتظر شدم و خبري نشد، به اداره پست رفتم گفت جنستون برگشت خورده و من حالا نمي دونم چطوري با ديجي کالا تماس بگيرم وبگم هم پولم رادادم هم جنس را تحويل نگرفتم…»

– «ديجي کالا ديگه اون ديجي کالاي 10 سال پيش نيست … الان سايت ها و فروشگاه هاي معتبر ديگري چه مجازي و چه حقيقي هستند که کالاهايي با کيفيت و قيمتي به مراتب پايين تر ارائه مي دهند…»

– «عامل اصلي گراني کالاهاي ديجيتال همين سايت ديجي کالاي خودمون هست. بقيه سايت ها هم با تبعيت کردن از ديجي کالا به گراني کالاها دامن مي زنند، هيچ نهاد مسئولي هم نيست که پيگيري کنه…»

– «من چند وقت پيش يه گوشي خريدم تا ده روز هر چي تماس گرفتم، گفتن مي ياد. طي اين مدت قيمت ها بالا رفت و گوشي من رو نفرستادن و گرونتر خريدم و ضرر کردم.»

– «چند ماه پيش که عدم واردات گوشي بالا سيصد يورو بحثش باز شد در عرض يک دقيقه کل موجودي ديجي کالا تو اين رنج قيمت صفر شد…تمام مدله ها رو زد عدم موجودي و دقيقا چند روز بعدش با قيمت هاي نجومي دوباره موجود کرد …»

– «ديجي کالا مي داند که فروشگاه ها چه نوع کالايي دارند، چي فروختند چي نفروختند، وقتي قيمت را بالا مي برند يا ناموجود مي زنند، مي تواند اخطار و بعد فروشنده را حذف کند البته اگر همش به فکر منافع خودشان نباشند.»

– «مدت ها قبل خيلي خوب بود، منم خيلي خريد کردم ازش متاسفانه از اون موقعي که واسطه شده بين فروشنده ها خيلي ضعيف شده و قيمتاش تفاوت داره با بازار.»

– «اولاش خوب بود ولي از وقتي با فروشندگان ديگه کار مي کنه خيلي بد شده، چون هم نظارتي بر کالاي ارسالي نيست وهم پر از کالاهاي بي کيفيتي شده….»

– «يکي از مهم ترين نواقص ديجي کالا فرق داشتن کالاي خريداري شده با مشخصات درج شده توسط ديجي کالاست، طوري که جنسي رو که مي خري با اوني که در موردش توي سايت توضيح دادن بسيار متفاوته.»

– «برخي کالا ها در ديجي کالا بسيار گران تر از فروشگاه خود آن کالا هستن و من خودم شاهد اختلاف قيمت يک ميليون توماني هم بودم و سريع سفارش خودم را لغو کردم و از فروشگاه مرکزي توليد کننده خريد کردم.»

– «متاسفانه ديجي کالا به شدت به گراني بخصوص گوشي هاي موبايل دامن مي زنه و در قيمت گذاري گوشي و لبتاپ و ديگر کالاي ديجيتال بخصوص، با افزايش لحظه اي قيمت ارز قيمت ها لحظه اي تغيير مي کردن، ولي با سقوط شش هفت هزارتومني قيمت دلار قيمتا از جاشون ديگه تکون نمي خورن.»

عامل اصلي گراني کالاهاي ديجيتال همين سايت ديجي کالاي خودمون هست؛ بقيه سايت ها هم با تبعيت کردن از ديجي کالا به گراني کالاها دامن مي زنند، هيچ نهاد مسئولي هم نيست که پيگيري کنه
مشکل انحصار است
برخي از مخاطبان تجارت‌نيوز، معتقدند دليل اين مشکلات نبود رقيب است.

– «ديجي کالا از بازار و اطمينان مردم بدجور سوء استفاده کرده و چون شرکت هاي نظير باميلو از دور خارج شده اند بازار از لحاظ قيمتي براي اين شرکت بدون رقيب شده است در نتيجه اين شرکت تعيين کننده قيمت در بازار گرديده است.»

– «به نظر من اگه ديجي کالا يک رقيب داشته باشه خيلي خوب مي شه. قيمت هاش رقابتي مي شه و مي تونيم اجناس ارزون تر بخريم.»

– «يک رقيب بايد براي ديجي کالا پيدا بشه. واقعا ديجي کالا زورگويي هاش با پيدا شدن رقيب کم مي شود. من به شخصه هر رقيبي براي ديجي کالا بياد کمکش خواهم کرد.»

– «دليل همه اين مشکلات يه کلمه است؛ «انحصار». رقيب ديجي کيه؟ هيشکي، پس مي تونه، کل کشور همينه مثل خودرو و…»

به نظر من اگه ديجي کالا يک رقيب داشته باشه خيلي خوب مي شه، قيمت هاش رقابتي مي شه و مي تونيم اجناس ارزون تر بخريم


کميسيون‌ها بالاست
تعدادي از مخاطبان تجارت‌نيوز ، معتقدند برخي از انتقادات مشتريان منصفانه نيست و کميسيوني که‌ اين شرکت از فروشندگان دريافت مي‌کنند هم بالاست.

به عنوان يه فروشنده بايد بگم کمسيون ديجي کالا به‌شدت بالاست، پرداخت هاش خيلي دير است به طور معدل نزديک دوماه در عمل البته ، هزينه بازگشت کالا خيلي بالاست و مشتري کالا را حتي استفاده مي کنه و مرجوع مي کنه ، بنابراين هزينه بالاسري کالا شديدا افزايش پيدا مي کنه
– «کساني که مي گن تحويل نمي ده فروشنده، اشتباه مي کنن. شايد نتونه در اون تاريخ تحويل بده و اعلام مي کنه و پول رو برمي گردونه و دوباره شما همون کالا رو با قيمت قبليش ثبت کنيد ولي با تاريخ تحويل جديد براي خودم اتفاق افتاد که فکر کردم براي افزايش قيمت دلار بوده ولي اشتباه فکر مي کردم چون همون کالا رو با همون قيمت فقط با تاريخ تحويل جديد بهم تحويل داد …»

– «به خاطر درصدي که ديجي کالا براي خودش در نظر مي گيره و ماليات رو از فروشندگان مي گيره، معمولا قيمت هاي دي جي کالا از بيرون بيشتره…»

– «من از فروشندگان ديجي‌کالا هستم. متاسفانه امپراطوري ديجي‌کالا رو به گسترش است و متاسفانه هيچ نظارتي در آن نيست. من توليد کننده ساک و چمدان هستم. مدت يک سال است که ديجي‌کالا با فروش اختصاصي مارک هاي فيرو و فوروارد و گوگانو و… در اين بخش ما رو بد بخت کرده. قيمت چند برابري رو اجناسشون ميگ ذارن و چون سايت دست خودشون هست هر روز اين مارک ها رو با درصد هاي تخفيف 50 تا 75 درصدي توي شگفت قرار ميدن…»

– «به عنوان يه فروشنده بايد بگم کمسيون ديجي کالا به‌شدت بالاست، پرداخت هاش خيلي دير است به طور معدل نزديک دوماه در عمل البته ، هزينه بازگشت کالا خيلي بالاست و مشتري کالا را حتي استفاده مي کنه و مرجوع مي کنه ، بنابراين هزينه بالاسري کالا شديدا افزايش پيدا مي کنه…»

آخرين اخبار و گزارش‌ها در حوزه استارتاپ و فناوري اطلاعات را در صفحه اختصاصي استارتاپ تجارت‌نيوز دنبال کنيد.
 
 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره