برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

سقوط سکه به قیمت‌های تابستان

منبع
اقتصاد نيوز
بروزرسانی
سقوط سکه به قیمت‌های تابستان

اقتصاد نيوز/ امروز ۵ آذر ۹۹ در پنجمين روز هفته، سکه امامي سقوطي کانالي را تجربه کرد و به کمترين قيمت از اواخر تابستان رسيد.
 
به گزارش اقتصادنيوز  روز چهارشنبه، سکه 550 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با خروج از کانال 11 ميليوني روي عدد 10 ميليون و 850 هزار تومان ايستاد. آخرين بار فلز گران بهاي داخلي در شهريورماه در کانال 10 ميليون توماني نوسان کرده بود. برگشت سکه به انتهاي تابستان به معناي آن است که هر چه اين فلز گران بها در پاييز به دست آورد، اکنون از دست رفته است.

به گفته فعالان، بيشتر از آنکه نزول دلار به سکه آسيب بزند، اين ريزش بهاي اونس طلا در بازارهاي جهاني بود که سکه بازان را در موقعيت فروش قرار داد. طلا جهاني امروز در مقطعي حتي زير هزار و 800 دلار نوسان کرد. اين در حالي بود که در شروع هفته برخي معامله گران انتظار داشتند که اونس طلا به بالاي هزار و 900 دلار بازگردد. در کنار ريزش غيرمنتظره اونس، در روزهاي اخير از سمت دلار نيز معامله گران سکه سيگنال افزايشي دريافت نکرده اند. زماني که بازيگران سکه نه از سمت اونس و نه از سمت دلار، اميدواري افزايشي خاصي نداشته باشند، ريسک خريد بسيار بالاتر ميرود. در واقع مي توان گفت، شرايط بازار سکه از لحاظ بنيادي به اندازه‌اي مناسب نبود که معامله گران در صف تقاضاي بازار قرار بگيرند. آن ها اگر هم در موقعيت خريد قرار مي گرفتند، به دليل تعطيلي کلي بازار به سختي مي توانستند آن را به فرد ديگري بفروشند.

بازار به دليل تعطيلاتي که ستاد کرونا در نظر گرفته است، با تقاضاي کمي از سوي افراد عادي رو به روست؛ از يک سو مراسم  عروسي وجشن هاي مربوط به آن نيز عموما به تعويق افتاده است؛ در نتيجه کسي جهت رفع احتياجات مربوط به اين مراسم  نيز به بازار سکه و طلا مراجعه نمي کند؛ از سوي ديگر، طلافروشان به طور کلي در بازار تعطيل هستند، خصوصا آن هايي که در مراکز تجاري قرار دارند. در چنين شرايطي طبيعي است که حجم معاملات بسيار پايين آمده باشد.
در بازار ارز هم اوضاع تقريبا شبيه به بازار سکه است. با اين حال، معامله گران زيادي در فضاي مجازي اقدام به خريد و فروش دلار مي کنند. تعداد زيادي از آن ها امروز سعي مي کردند قيمت دلار را بالاي 25  هزار تومان نگه دارند. اين در حالي بود که درهم امارات به زير 7 هزار تومان رفته بود و در صورت ماندگاري، مي تواند قيمت دلار در روز پنج شنبه را تحت فشار بيشتري قرار دهد.
در روزي که بازار ارز و سکه منفي بود، بازار سهام سبزپوش شد و شاخص کل آن توانست حدود 7 دهم درصد افزايش را به ثبت برساند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar