برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

تداوم ریزش‌های میلیاردی در بازار خودروهای خارجی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تداوم ریزش‌های میلیاردی در بازار خودروهای خارجی

ايرنا/ رصد بازار خودرو نشان مي‌دهد که ريزش‌ قيمت خودروهاي خارجي در بازار ادامه داشته و حتي در برخي مدل‌ها به بيش از سه ميليارد تومان نيز رسيده است؛ به اعتقاد کارشناسان به دليل رکود حاکم و انتظارات شکل گرفته مبني بر کاهش بيشتر قيمت‌ها، ريزش‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

سايت‌هاي خودرويي و آگهي‌هاي درج شده در کانال‌هاي واتساپي، تلگرامي و اينستاگرامي حاکي از اين است که هر دستگاه بي. ام. و ۷۳۰ که در حدود ۲۰ روز گذشته و پيش از تعطيلات کرونايي تا ۹.۵ ميليارد تومان قيمت داشت، اين روزها در قيمت ۶ ميليارد تومان نيز خريدار ندارد.
لکسوس ان. ايکس که حدود دو هفته پيش پنج ميليارد تومان قيمت خورده بود، اين روزها بين ۳.۴ تا ۳.۵ ميليارد تومان قيمت دارد.
همچنين فولکس واگن تيگوان که پيشتر تا ۳.۵ ميليارد تومان قيمت داشت، اين روزها در قيمت ۲.۴ ميليارد تومان نيز خريدار ندارد.
قيمت مدل ۲۰۱۷ صفر کيلومتر سانتافه، شاسي‌بلند محبوب گروه خودروسازي هيونداي کره‌جنوبي نيز از سه ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان در ۱۵ روز گذشته به ۲ ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان در آگهي‌ها کاهش داشته و نمونه‌هاي کارکرده اين خودرو که تا دو هفته پيش ۲.۵ ميليارد تومان قيمت داشت اين روزها به حدود ۱.۶ ميليارد تومان کاهش يافته است.
همچنين هر دستگاه مزدا ۳ صفر کيلومتر که فروشندگان تا يک ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان براي آن مطالبه مي‌کردند، اين روزها با افتي چشمگير به حدود ۸۶۰ ميليون تومان رسيده است.
سيتروئن سي۳ مونتاژي سايپا که تا يک ميليارد و ۲۸۰ ميليون تومان هم آگهي مي‌شد، اين روزها در حدود ۸۳۰ ميليون تومان قيمت دارد و پژو۲۰۰۸ مونتاژي ايران‌خودرو که نمونه صفر کيلومتر سفيد رنگ آن تا يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان قيمت خورده بود، زير ۸۰۰ ميليون تومان و در برخي آگهي ها تا ۷۸۰ ميليون تومان پايين آمده است.

برخي نمايشگاه‌داران در گفت وگو با ايرنا اظهار داشتند: اين روزها نمايشگاه‌ها به دليل تعطيلات و محدوديت‌هاي کرونايي تعطيل هستند و ما فقط به اندک تلفن‌ها جواب مي‌دهيم.
آنان با بيان‌ اينکه تقاضايي براي خودروي خارجي وجود ندارد، تصريح‌کردند: قيمت‌ها به‌طور متوسط نسبت به ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته و پيش از تعطيلات، دست‌کم ۳۰ درصد کاهش يافته که اين کاهش براي خودروهاي گران‌قيمت‌تر بالاي ۳۰ درصد است.

به گزارش ايرنا، پيشتر نايب رييس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودروي پايتخت در گفت و گو با ايرنا گفته بود: اگر دلار تا مرز ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان ريزش کند، قيمت کاذب خودروهاي خارجي دست‌کم تا ۴۰ درصد پايين مي‌آيد.
«نعمت‌الله کاشاني‌نسب» تاکيد کرد: با وضع محدوديت‌هاي دو هفته‌اي کرونايي، بازار راکد خودرو در رکودي شديدتر فرو رفته و قيمت‌ها همچنان در سراشيبي نزول است، از همين رو مقاومت برخي فروشندگان خودرو در مقابل کاهش قيمت‌ها بي‌فايده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar