برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

بازار مرغ به ثبات رسید؛ نرخ هر کیلو مرغ ۲۸ هزار تومان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بازار مرغ به ثبات رسید؛ نرخ هر کیلو مرغ ۲۸ هزار تومان

باشگاه خبرنگاران/ نايب رئيس انجمن مرغداران گوشتي گفت: امروز قيمت هر کيلو مرغ زنده ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۸ هزار تومان است.

 حبيب اسداله نژاد نايب رئيس کانون انجمن صنفي مرغداران گوشتي از ثبات قيمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کيلو مرغ زنده درب مرغداري ۱۸ هزار تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشي‌ها ۲۸ هزار تومان است.

وي افزود: با توجه به شرايط کنوني عرضه و تقاضا پيش بيني مي‌شود که نوسان چنداني در بازار رخ ندهد.

اسداله نژاد ادامه داد: مسئولان در برخي استان‌ها مرغداران را مکلف به عرضه مرغ با نرخ مصوب کرده اند، درحاليکه ۵۰ درصد نهاده توليدي را با نرخ مصوب در اختيارشان قرار داده اند.

انتقاد مرغداران از تبعيض بين واحدهاي بزرگ و کوچک مرغداري
نايب رئيس کانون انجمن صنفي مرغداران گوشتي با انتقاد از بستن راه خروجي استان‌ها و تبعيض قائل شدن بين مرغداران بيان کرد: مسئولان بين مجموعه‌هاي بزرگ و کوچک در ارسال مرغ به تهران از ميان استان‌هاي تامين کننده تبعيض قائل شدند که اين اقدام موجب شده واحد‌هاي غير زنجيره از زنجيره توليد خارج شوند، درحاليکه انتظار داريم با توليد و مقوله توليد برخورد منطقي شود.

نايب رئيس کانون صنفي مرغداران گوشتي تامين نهاده‌هاي دامي را بزرگترين معضل پيش روي مرغداران دانست و گفت: با وجود آنکه ۳۲ تا ۳۳ روز از جوجه ريزي در برخي واحد‌ها مي‌گذرد و خريد نهاده از سامانه بازارگاه انجام شده، اما به علت عدم تحويل بار ذرت و کنجاله مورد نياز را از بازار آزاد خريداري مي‌کنند که تمامي اين عوامل نگراني‌هايي در بخش توليد ايجاد کرده است.

به گفته وي، با وجود آنکه ۵۰ درصد نهاده‌ها با نرخ مصوب تامين مي‌شود، اما همين ميزان هم با تاخير فراوان بدست مرغدار مي‌رسد، از اين رو سياست گذاري بايد به گونه‌اي انجام شود که واحد‌هاي مرغداري دچار ورشکستگي نشوند و تاوان قصور دستگاه‌هاي دولتي را بدهند.

اسداله نژاد درباره آينده بازار مرغ گفت: اگر دولت ۱۰۰ درصد نهاده‌ها را با نرخ مصوب در اختيار مرغداران قرار دهد، تمامي توليدکنندگان مرغ را با نرخ مصوب در اختيار دولت قرار مي‌دهند.

اين مقام مسئول قيمت کنوني هر کيلو کنجاله سويا در بازار آزاد را ۱۶ هزار تومان و ذرت را ۴ هزار تومان اعلام کرد.

وي از کاهش مجدد قيمت جوجه يکروزه خبر داد و گفت: قيمت کنوني هر قطعه جوجه يکروزه به ۴ هزار تومان کاهش يافته است و پيش بيني مي‌شود که روند کاهش قيمت به علت بي رغبتي مرغداران به جوجه ريزي ادامه يابد.


نايب رئيس کانون انجمن صنفي مرغداران گوشتي افزود: با وجود آنکه وعده‌ها در خصوص سهميه نهاده‌ها تنها در سامانه بازارگاه تخصيص داده شده و واحد‌ها در تامين همچنان دچار مشکل هستند، از اين رو واحد‌ها در جوجه ريزي با احتياط عمل مي‌کنند.

وي قيمت تمام شده فعلي هر کيلو مرغ را ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: اگر کل نهاده‌هاي مورد نياز با نرخ مصوب تامين شود، مرغدار مکلف است مرغ توليدي خود را با نرخ مصوب عرضه کند، اما بستن راه‌هاي خروجي استان‌هاي توليدکننده اصلي مرغ به منظور عرضه با نرخ مصوب به دولت اقدامي ضد توليد است که واحد‌هاي خرد را به مرز ورشکستگي مي‌کشاند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره