برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

واکنش بورس به شوک‌های غیراقتصادی چه بوده است؟

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
واکنش بورس به شوک‌های غیراقتصادی چه بوده است؟

تجارت نيوز/به نظر مي‌رسد با وجود مثبت‌بودن عوامل بنيادي در بازار سهام، بار ديگر نگراني‌هاي غيراقتصادي بر دادوستدهاي بازار سهام سايه افکنده و بر معاملات اوايل هفته جاري اثرگذار بوده است. اما آيا اين اثرگذاري کوتاه‌مدت است يا ادامه دارد؟ تجربه بورس در دوره‌هاي پيشين را در اينفوگرافيک زير مشاهده کنيد.

در اولين روزهاي هفته، بازار سهام به احتمال وقوع يک رخداد غيراقتصادي يعني افزايش تنش‌ها در خاورميانه واکنش نشان داد. در سال‌هاي گذشته به مراتب شاهد بروز رفتارهاي هيجاني از سوي معامله‌گران بوديم که قريب به اتفاق موقتي بودند و بعد از چند روز حتي معکوس شده و قيمت‌ها بعضا به سطوح بالاتر نيز صعود کرده‌اند.

بررسي‌ها از تجربيات اين چنيني در چهار سال گذشته نشان مي‌دهد عموما تنها در روز حادثه تا يک روز پس از آن فروش‌هاي هيجاني بازار را فراگرفته است و به سرعت شاهد فروکش آن بوده‌ايم.

به نظر مي‌رسد با وجود مثبت‌بودن عوامل بنيادي در بازار سهام، بار ديگر نگراني‌هاي غيراقتصادي بر دادوستدهاي بازار سهام سايه افکنده و بر معاملات اوايل هفته جاري اثرگذار بوده است. اما آيا اين اثرگذاري کوتاه‌مدت است يا ادامه دارد؟ تجربه بورس در دوره‌هاي پيشين را در اينفوگرافيک تجارت‌نيوز مشاهده کنيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar