logo
برگزیده
اقتصادی

ماجرای دردسرساز قبض ۴۰ میلیاردی برای استخراج بیت کوین

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ماجرای دردسرساز قبض ۴۰ میلیاردی برای استخراج بیت کوین

ايسنا/ در حالي که انتشار تصوير قبض برق ۴۰ ميلياردي طي روزهاي گذشته بحث داغ رسانه ها و شبکه هاي اجتماعي شده بود اما به نظر مي رسد اين موضوع به دردسر بزرگي براي يک مشترک ديگر تبديل شده است.

در روزهاي اخير قبض برقي در فضاي مجازي و رسانه اي کشور منتشر شد که نشان مي داد يک توليدکننده رمز ارز بيش از ۴۰ ميليارد تومان بدهي بابت مصرف برق دارد؛ اما اين همه ماجرا نبود. رضا گلوي - مديرعامل شرکت سرمايه گذاري ايران و چين که قبض جنجالي به نام اين شرکت صادر شده، از يک اشتباه در درج نام شرکت در اين قبض خبر داد و گفت: قبض برق آبان ماه گروه توسعه سرمايه گذاري ايران و چين(شرکت سهامي خاص) به شماره شناسه ملي و با نام کامل اين شرکت صادر نشده و اشتباها به نام شرکت سرمايه گذاري ايران و چين صادر شده است. شرکت سرمايه گذاري ايران و چين داراي شماره شناسه ملي ديگري بوده و شرکتي با مسئوليت محدود و ثبت کيش است.

وي  اظهار کرد: با وجود اين تشابه اسم ميان دو شرکت هيچ گونه همکاري، نسبت، قرابت و مشارکتي بيان آنها وجود ندارد و سهامداران اين دو شرکت کاملا متفاوت از يکديگر هستند با بروز قطعي‌هاي متعدد برق طي روزهاي اخير در نقاط مختلف کشور و مطرح شدن تأثير فعاليت مجاز و غيرمجاز استخراج‌کنندگان ارزهاي ديجيتال و انتشار قبضي منتسب به فعاليت مزرعه‌ مجاز استخراج ارزهاي ديجيتال شهرستان رفسنجان در شبکه هاي اجتماعي با نام اين شرکت، چالش هاي متعددي ايجاد کرده و روند فعاليت هاي اين شرکت را تحت شعاع خود قرار داده است.

طبق اعلام، قبض برق صادره از سوي شرکت برق منطقه اي کرمان به مبلغ ۴۰۶.۸۷۶.۸۰۰.۰۰۰ ريال که به نام اين شرکت سرمايه گذاري صادر شده در اصل متعلق به شرکت ديگري به نام شرکت گروه توسعه سرمايه گذاري ايران و چين با شماره شناسه ملي ديگري بوده که در زمينه استخراج بيت کوين در ايران فعاليت مي کند.

حال آنکه اين دو شرکت هيچگونه ارتباطي با يکديگر نداشته و عدم درج نام کامل شرکت استخراج کننده بيت کوين در قبض مذکور تبعات متعددي براي شرکت به دنبال داشته است. از همين رو اين شرکت طي نامه اي به شرکت برق منطقه اي کرمان خواستار شفاف سازي در اين زمينه و اصلاح نام مشترک بهره بردار شده است.

از طرفي طي روزهاي گذشته و پس از انتشار اين قبض برق جنجالي شرکت برق منطقه اي کرمان اطلاعيه اي در خصوص اين مشترک منتشر کرد که در آن اطلاعيه نيز همان اشتباه مندرج در قبض تکرار شده و نام مشترک اصلاح نشده بود.

در همين زمينه اين شرکت سرمايه که نام شرکت متبوعش به اشتباه در اين قبض برق منتشر شده با ارسال نامه اي به شرکت برق منطقه اي کرمان خواستار اطلاع رساني دقيق و انجام اصلاحات لازم شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره