نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

نقش بورس در نوسان دلار

منبع
اقتصاد نيوز
بروزرسانی
نقش بورس در نوسان دلار

اقتصاد نيوز/ بازار سهام، انتظارات در بازار دلار را افزايشي کرده است؛ اين ادعايي است که از سوي برخي معامله گران ارزي در روز شنبه مطرح شد.
 
برخي در بازار دلار اعتقاد دارند ريشه نوسان اين روزهاي بازار دلار ناشي از اتفاقات در بازار سهام است. به گفته آن ها، زماني که مشاهده کردند، شاخص کل بورس روند صعودي دارد و به بالاي محدوده حساس يک ميليون و 200 هزار واحدي رسيده است، به اين باور رسيدند که قرار نيست دلار افت بيشتري را تجربه کند. در روزهاي قبل، عده اي از تحليل گران عنوان مي کردند که شاخص کل بورس از هراس نزول شديد قيمت دلار، سطوح حمايتي مهم خود را از دست داده است؛ در نتيجه، برگشت خريداران به بازار سهام، سمت و سوي انتظارات در بازار ارز را نيز تا حدي تغيير داده است.
برخلاف روند افزايشي دلار، سکه در روز شنبه نتوانست راه صعود را در پيش بگيرد. سکه حدود ساعت 4 بعدازظهر زير محدوده 10 ميليون و 400 هزار توماني قرار گرفت که 4 دهم درصد کمتر از روز پنج شنبه بود. با اين حال، فلز گران بهاي داخلي در ابتداي روز تا نزديک 10 ميليون تومان پايين رفته بود و برگشت از کف قيمت، انتظارات بازيگران اين بازار را افزايشي کرد. اين احتمال وجود دارد که پس از ساعت 4، سکه نرخ هاي بالاتري را رويت کند.

رشد 4.5 درصدي دلار طي يک روز
اسکناس آمريکايي در ابتداي روز شنبه روند نزولي داشت و تا نزديکي کانال 22 هزار توماني پايين رفت. با اين حال، از حدود ساعت 12 ظهر و با پايان کار بازار سهام، خريداران دلار فعال تر شدند و توانستند تا نزديک ساعت 3 بعدازظهر، قيمت اين ارز را حتي تا 23 هزار و 200 تومان نيز بالا ببرند. فاصله بين کف و سقف قيمت دلار در روز شنبه به حدود 5/4 درصد رسيد. در واقع اگر کسي صبح شنبه اقدام به خريد مي کرد و بعدازظهر در موقعيت فروش قرار مي گرفت، حدود 5/4 درصد سود به دست مي آورد.
نرخ حواله درهم نيز در اولين روز هفته با حرکت افزايشي خود به بازيگران ارزي سيگنال صعودي مي داد. درهم در اين روز حتي به بالاي محدوده 6 هزار و 400 توماني رفت.
با وجود رشد قيمت دلار در روز شنبه، بازار هم چنان پشت دو خط مهم 23 هزار و 200 و 23 هزار و800 توماني باقي ماند. به باور تحليل گران فني تا اين دو نقطه شکسته نشوند، صعود دلار به سوي سطوح بالاتر و ورود خريداران جديد ممکن نيست.
در حالي که بين سقف و کف دلار در روز شنبه 5/4 درصد فاصله وجود داشت، قيمت اسکناس آمريکايي نسبت به نرخ بسته شده روز پنج شنبه تنها افزايش يک درصدي داشت. دلار در آن مقطع زماني در محدوده 22 هزار و 800 توماني به کار خود پايان داده بود و روز شنبه بالاي مرز 23 هزار توماني قرار گرفت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره