برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیش بینی سه موسسه معتبر برای نفت 100 دلاری

منبع
فارس
بروزرسانی
پیش بینی سه موسسه معتبر برای نفت 100 دلاری

فارس/ سه موسسه معتبر پيش بيني کردند که قيمت نفت طي يکي دو سال آينده به بشکه‌اي 100 دلار خواهد رسيد.

به نقل از راشا تودي، بر اساس پيش بيني‌ها و تحليل‌هاي «بانک آمريکا» قيمت نفت خام طي سال‌هاي آينده به بشکه‌اي 100 دلار مي‌رسد که بيشترين قيمتي است که نفت خام از سال 2014 تاکنون نديده است.

بر اساس گزارش اين بانک، ‌افزايش قيمت نفت خام به لطف افزايش تقاضا و نيز اقدامات حمايتي و محرکي کشورها اتفاق مي‌افتد. علاوه بر اين «بانک آمريکا» با تجديدنظر درباره چشم‌انداز نفت در سال 2021 پيش بيني کرده که قيمت نفت برنت در نيمه دوم امسال احتمالا به 70 دلار در هر بشکه برسد و ميانگين قيمت نفت خام به 60 دلار مي‌رسد که درواقع نسبت به پيش بيني‌هاي قبلي 10 دلار کاهش يافته است. بانک آمريکا همچنين قيمت نفت وست تگزاس آمريکا را به طور ميانگين 57 دلار در هر بشکه پيش بيني کرده است.

از آنجايي که زمستان بسيار شديد برخي مناطق آمريکا از جمله ايالت تگزاس را به شدت تحت تأثير قرار داده، قيمت نفت برنت امروز پنجشنبه يک درصد ديگر افزايش داشت و به بشکه‌اي 67 دلار رسيد که بيشترين ميزان از زمان شيوع ويروس کرونا در جهان است. نفت آمريکا هم رشد 7 دهم درصدي داشت و هر بشکه از اين نفت به 63 دلار رسيد.

در اين ميان تنها «بانک آمريکا» نيست که پيش بيني‌هاي مثبتي نسبت به افزايش قيمت نفت در جهان دارد، بلکه «سوکار» بزرگترين مرکز تجارت انرژي دنيا در آذربايجان امکان افزايش قيمت نفت خام را رد نمي‌کند و معتقد است که نفت برنت به 80 دلار در هر بشکه در پايان سال جاري خواهد رسيد و در فاصله 18 تا 24 ماه آينده 100 دلار در هر بشکه را خواهد ديد.

اوايل اين هفته گلدمن ساچز نيز پيش بيني خود از قيمت نفت را 10 دلار افزايش داد و معتقد بود روند رو به افزايش تقاضاي طلاي سياه مي‌تواند دوره بحران تقاضاي زمان کرونا را بهبود بخشد.

ساچز پيش بيني کرد که قيمت نفت برنت در سه ماهه بعد به 70 دلار و در سه ماه سوم سال به 75 دلار برسد. آخرين باري که جهان قيمت نفت 100 دلاري بود سال 2014 و قبل از ريزش شديد قيمت‌ها با افزايش عرضه زياد بود و منجر به اين شد که کشورهاي موسوم به اوپک پلاس طرح کاهش توليد نفت را اجرايي کنند.

اوپک پلاس به قصد همراهي توليدکنندگاني مثل روسيه، مکزيک، جمهوري آذربايجان، بحرين، سودان، سودان جنوبي، مالزي و عمان با سازمان کشورهاي صادرکننده نفت، اوپک در تنظيم بازار شکل گرفته است. اين ائتلاف صرفا براي کاهش توليد نيست بلکه دقيق‌ترين عبارت شايد تعيين سياستي مشترک در تنظيم بازار است.

کشورهاي توليدکننده نفت غير عضو اوپک (روسيه، مکزيک، جمهوري آذربايجان، بحرين، سودان، سودان جنوبي، مالزي، قزاقستان، برونئي، و عمان)، اوپک پلاس ناميده مي‌شوند. اوپک پلاس با هدف همراهي ديگر توليدکنندگان نفت با اوپک، در تنظيم بازار و کنترل قيمت‌ها شکل گرفته است. کشورهاي الجزاير، ايران، عراق، کويت، ليبي، نيجريه، قطر، عربستان سعودي، امارات متحده عربي، اکوادور، آنگولا، ونزوئلا و کنگو نيز به عنوان توليد کننده نفت، اوپک را تشکيل داده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره