برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وضعیت بازار مرغ در ایام ‌پایانی سال

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
وضعیت بازار مرغ در ایام ‌پایانی سال

باشگاه خبرنگاران/ مشاور ارشد اتحاديه مرغداران گوشتي گفت: با توجه به ۱۳۰ ميليون قطعه جوجه ريزي و افزايش سهميه دان، کمبودي در تامين مرغ شب عيد نداريم.

محمد علي کمالي سروستاني مشاور ارشد اتحاديه مرغداران گوشتي درباره آخرين تحولات بازار مرغ اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کيلو مرغ زنده درب مرغداري از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار و ۹۵۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشي‌ها ۲۰ هزار و ۴۰۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

وي افزود: از اوايل هفته ميزان سهميه دان به ازاي هر قطعه جوجه از ۴ کيلوگرم به ۴ کيلو و ۹۰۹ گرم‌ افزايش يافته و در چندين نوبت هم سامانه بازارگاه، نهاده عرضه کرده که تمامي اين عوامل در تعادل قيمت در بازار اثر گذار است.

کمالي سروستاني بيان کرد: طبق برنامه ريزي ستاد تنظيم بازار ۱۳۰‌ ميليون قطعه براي ايام‌پاياني سال جوجه ريزي صورت گرفته که با اين وجود جاي هيچ گونه نگراني براي تامين مرغ شب عيد نيست.

مشاور ارشد اتحاديه مرغداران گوشتي ادامه داد: اگر حواله نهاده در دست مرغدار به ذرت و کنجاله تبديل شود، بازار به آرامش و تعادل مي‌رسد و چنانچه عرضه با تاخير صورت گيرد، بازار دچار التهاب مي‌شود.

وي قيمت هر قطعه جوجه يکروزه را ۳ هزار و ۴۷۷ تومان اعلام کرد و گفت: نرخ کنوني جوجه يکروزه از قيمت مصوب ستاد تنظيم بازار هم پايين‌تر است.

اين مقام مسئول در واکنش به عرضه مرغ با نرخ‌هاي بالاتر در بازار افزود: در شرايط فعلي، ميزان تقاضا به سبب نگراني خانوار‌ها از آينده بازار بالا رفته که برخي خرده فروشان هم بي انصافي کرده و مرغ را با نرخ بالاي ۳۰ هزار تومان عرضه مي‌کنند. اين امر گرانفروشي و اجحاف در حق مصرف کننده است.

کمالي سروستاني ادامه داد: با نگه داري مرغ تا سن ۴۵ روز در واحد‌هاي مرغداري به طور متوسط ماهانه ۴۸ هزار تن به توليد گوشت مرغ اضافه مي‌شود که با اين وجود قيمت مرغ در بازار به تعادل مي‌رسد.

اين مقام‌مسئول قيمت کنوني هر کيلو ذرت در بازار آزاد را ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سويا را ۱۱ هزار تومان اعلام کرد و افزود: اگر نهاده در زمان مقرر بدست مرغدار برسد، هيچ گونه نگراني مبني بر کمبود عرضه مرغ در بازار نداريم.

مشاور ارشد اتحاديه مرغداران گوشتي در پايان بازار شب عيد را آرام توصيف کرد و گفت: بنابر تصميم‌اخير وزارت جهاد کشاورزي مبني بر افزايش تخصيص دان و نگه داري مرغ تا سن ۴۵ روز در واحد‌هاي مرغداري، پيش بيني مي‌شود که بازار مرغ شب عيد نوساني نداشته باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره