برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اثر عرضه نقره در بورس کالا

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
اثر عرضه نقره در بورس کالا

تجارت نيوز/ قرار است به زودي نقره در بورس کالا عرضه شود. کارشناسان معتقدند عرضه نقره در بورس کالا موجب رونق در حجم معاملات و شفاف‌سازي قيمت‌ها مي‌شود.

اواخر بهمن ماه عليرضا ناصرپور، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادي بورس کالاي ايران خبر از قرارداد آتي نقره و راه‌اندازي آن در بورس کالا خبر داد و گفت: از آنجا که شمش نقره به‌صورت استاندارد در ايران ضرب نمي‌شود، نقره به‌صورت ساچمه به قراردادهاي آتي بورس کالا مي‌آيد و اندازه هر قرارداد آتي نقره نيز ۱۰۰ گرم است. کارشناسان بورس کالا معتقدند عرضه نقره در بورس کالا موجب رونق بيشتري مي‌شود و ارزش معاملات را بيشتر مي‌کند.

مرتضي محمدي، معاون بورس کالا و انرژي کارگزاري فارابي در مورد چشم‌انداز بورس کالا در اثر عرضه نقره اظهار داشت: عرضه نقره با اثرات مثبتي همراه است. اين عرضه در بورس کالا موجب شفافيت بيشتر در روند معاملات و قيمت‌گذاري مي‌شود.

محمدي در رابطه با رشد و رونق بازار در اثر عرضه نقره در بورس کالا گفت: ورود نقره به بازار موجب افزايش حجم معاملات و بهبود روند بازار مي‌شود.

معاون بورس کالا و انرژي کارگزاري فارابي با اشاره به اينکه ورود نقره به بورس کالا تا حدودي رونق اقتصادي به همراه دارد، گفت: با اين کار روند بازار متعادل مي‌شود، زيرا عرضه به طوري کلي گسترش پيدا مي‌کند و گسترش در حجم معاملات به نفع وضعيت اقتصادي موجود است.

محمدي با اشاره به اينکه عرضه نقره در بورس کالا در حالت کلي به نفع معاملات است، ادامه داد: در ادامه عرضه نقره در بورس کالا موجب شفافيت بيشتر در قيمت‌ها مي‌شود. با توجه به اينکه زيره و زعفران در بازار عرضه مي‌شود و حجم و عرضه پاييني در بازار دارد، با ورود نقره حجم عرضه و معاملات افزايش پيدا مي‌کند و همين مساله قيمت‌ها را شفاف‌تر مي‌کند.

محمودرضا الهي‌فرد، مديرعامل کارگزاري سي‌ولکس در رابطه با عرضه نقره در بورس کالا اظهار داشت: انتظار مي‌رود با عرضه نقره در بورس کالا، حجم معاملات افزايش پيدا کند. شايد عرضه نقره به اندازه عرضه طلا و سکه تاثيرگذار نباشد، اما باتوجه به ارزش ذاتي نقره درصد تضمين معاملات براي معامله‌گران بالا مي‌رود و روند معاملات بازار بهتر مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره