برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۷ اسفند

منبع
اقتصاد آنلاين
بروزرسانی
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۷ اسفند

اقتصاد آنلاين/ بازار ارز در اولين روز معاملات به مسير کاهشي که از هفته قبل پيش گرفته بود ادامه داد و قيمت دلار به ۲۴۷۵۰تومان رسيد که اين روند نتيجه عقب‌نشيني اروپا از انعقاد قطعنامه انتقادي عليه ايران و تقويت دوباره انتظارات نسبت به توافق درمورد برجام بوده است.

پنجشنبه هفته گذشته خبر عقب‌نشيني اروپا از انعقاد قطعنامه انتقادي عليه ايران با همکاري آمريکا سيگنال مثبتي به بازار ارز وارد کرد و باعث شد دلار در مسير کاهشي قرار بگيرد و معاملات نقدي هفته دوم اسفند ماه را با قيمت ۲۵هزار تومان پايان دهد.

روز جمعه محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام اعلام کرد که آماده مذاکره با آمريکا در خصوص برجام هستيم و رويترز هم مدعي نشست احتمالي ايران با طرف‌هاي غربي درباره برجام شد؛ روند نزولي دلار متاثر از اين اخبار تقويت شد و قيمت آن در معاملات پشت‌خطي به کانال ۲۴هزار تومان بازگشت.

البته وزير امور خارجه با انتشار يک پيام توييتري در واکنش به ادعاي رويترز اعلام کرد که برجام نمي‌تواند بار ديگر مورد مذاکره قرار گيرد؛ خلاص. همچنين ظريف در پاسخ به صحبت‌هاي رضايي اظهار کرد که نظرات نبايد با سياست رسمي دولت اشتباه گرفته شود، من به عنوان وزير خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌اي ايران، به زودي طرح اقدام سازنده و دقيق خودمان را ارائه خواهم کرد، البته از طريق کانال‌هاي ديپلماتيک.

اما قيمت دلار که تا ميانه روز جمعه تا ۲۴۸۰۰تومان پايين آمده بود بعد از خبر تحريم‌هاي جديد وزارت خزانه داري آمريکا عليه ايران مجددا وارد مدار صعودي شد و قيمت آن به کانال ۲۵هزار تومان بازگشت؛ با تغيير دوباره انتظارات معامله‌گران نسبت به آينده تحريم‌ها پيش‌بيني مي‌شد که دلار کار خود را در بازار امروز در محدوده ۲۵هزار تومان شروع کند که اين انتظار محقق شد.

به اين ترتيب دلار در ساعات ابتدايي معاملات امروز تحت تاثير انتظارات معامله‌گران و همچنين خبر صدور بيانيه تمديد وضعيت اضطراري عليه ايران و استمرار تحريم‌هاي وضع‌شده از سوي بايدن به ۲۵هزار تومان رسيد؛ ولي در ادامه روز با عقب‌نشيني درهم از سطح ۷۰۰۰تومان روند بازار ارز هم تغيير کرد، به اين ترتيب نرخ درهم به ۶۸۶۰تومان رسيد و باعث شد قيمت دلار در بازار نقدي به ۲۴۷۵۰ و در معاملات پشت‌خطي به ۲۴۷۸۰تومان کاهش يابد.

با توجه به اينکه بازار ارز همچنان تحت تاثير اخبار سياسي پيرامون برجام و تحريم‌ها قرار دارد نمي‌توان روند آن را پيش‌بيني کرد اما تحليلگران بر اين باورند که اگر دلار تا پايان امروز در معاملات پشت‌خطي تغيير مسير ندهد فردا هم شاهد ادامه روند کاهشي آن در بازار نقدي خواهيم بود؛ در اين صورت مقصد بعدي اين ارز نرخ ۲۴۵۰۰تومان است که درصورت حمايت و تثبيت اين سطح، قيمت دلار تا ۲۴هزار تومان پايين خواهد آمد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره