نماد آخرین خبر

پیش‌بینی بورس فردا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش‌بینی بورس فردا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

تجارت نيوز/ بازار سهام در هفته سوم فروردين تحت تاثير برگزاري جلسه طرفين برجام است و با يک روند نسبتا منفي تا مشخص شدن نتيجه جلسه معاملات خود را ادامه مي‌دهد.

بازار سهام سال ۱۴۰۰ را با يک روند نوساني آغاز کرد و همچنان اين روند نوساني ادامه دارد. در جريان معاملات امروز (۱۴ فروردين) شاخص با يک روند منفي، ۱۱ هزار واحد افت کرد. بسياري از سهم‌ها در صف فروش قفل بودند و نمادهاي شاخص‌ساز با روند منفي همراه شدند.

گلناز ميرسليماني، کارشناس بازار سرمايه با اشاره به رشد نسبي نمادهاي شاخص‌ساز توضيح داد: برخي از نمادهاي شاخص‌ساز در جريان صعود شاخص در دو هفته پاياني اسفند به قيمت نسبتا ايده‌آلي رسيدند. در مقابل شاخص کل به نقطه‌ حساسي رسيد و منتظر حمايت بود.

ميرسليماني به قفل بودن نمادهاي کوچک در صف‌هاي فروش اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اينکه در زمان برگزاري مجامع عمومي شرکت‌ها قرار داريم و از طرفي نمادهاي شاخص‌ساز طي سه ماه گذشته روند نوساني را طي کردند، بازار اگر از رفتارهاي هيجاني فاصله بگيرد، بعد از برگزاري مجامع کم کم به روند تعادلي نزديک مي‌شود.

اين کارشناس بازار سرمايه به برگزاري جلسه طرفين برجام اشاره کرد و توضيح داد: با توجه به منتشر شدن خبر برگزاري جلسه برجام در روز سه‌شنبه، بازار منتظر مشخص شدن نتيجه اين جلسه است. نکته قابل توجه آن است که بازار طي چند ماه گذشته نشان داده است که خبرها و اتفاق‌هاي پيش‌رو را پيش‌خور مي‌کند. بازار امروز هم به برگزاري جلسه برجام واکنش نشان داده و نمونه‌هاي مشابه اين اتفاقات در چند ماه گذشته در بازار اتفاق افتاده است.

او به احتمال تغيير در دامنه نوسان اشاره کرد و گفت: بر اساس برخي از اخبار منتشر شده گفته مي‌‌شود که دامنه نوسان به منفي شش و مثبت شش تغيير پيدا مي‌کند. بازار حتي به اين خبر هم واکنش‌هايي نشان داده است و قفل بودن تعداد زيادي از نمادها در معاملات امروز نشان‌دهنده همين موضوع است. سهامداران زيادي به دليل ترس از منفي شش خوردن سهم‌ها و متضرر شدنشان به سمت نقد کردن سهم‌هاي خود رفته‌اند و همين موضوع بازار امروز را با افت ۱۱ هزار واحدي روبه‌رو کرد.

گلناز ميرسليماني در پايان گفت: بازار هفته سوم فروردين ۱۴۰۰ را احتمالا با همين روند منفي اما با شدت کمتري پشت ‌سر مي‌گذارد تا نتيجه جلسه سه‌شنبه مشخص شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره