نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

مردم در صف مرغ، مسئولان در حال نامه نگاری

منبع
خراسان
بروزرسانی
مردم در صف مرغ، مسئولان در حال نامه نگاری

خراسان/ اگرچه وعده هاي مسئولان براي سامان دهي به بازار مرغ  همچنان به گوش مي رسد و تحرکاتي نيز در بازار اين محصول ايجاد شده، اما دود ناهماهنگي هاي صمت و جهاد  همچنان به چشم مردمي مي رود که صف نشيني براي مرغ، آن ها را کلافه کرده است.    

به رغم برخي وعده ها براي سامان دهي بازار، صف مردم در بازار مرغ  همچنان مشاهده مي شود. مردمي که از يک سو قيمت 30 هزار تومان به بالاي مرغ، توان خريد آزاد را از آنان گرفته و از سوي ديگر با توجه به در پيش بودن ماه مبارک رمضان نمي توانند جايگزين بهتري براي آن پيدا کنند. همين وضعيت استيصال هم موجب شده است که به عنوان مثال کليپي در فضاي مجازي منتشر شود که نشان مي دهد وقتي دوربين صدا و سيما به ميان مردم در صف مرغ مي رود، از دوربين روي بر مي گردانند تا به نوعي شرمندگي خود را پنهان کنند که البته اين مسئولان هستند که بايد شرمنده باشند نه آن ها .در اين حال، ديروز نامه اعتراض آميز وزير جهاد کشاورزي  خطاب به سازمان هاي جهاد کشاورزي استان ها  رسانه اي شد که  رونوشتي از آن براي وزير صمت نشان از ادامه جدل مسئولان ذي ربط در اين باره است و مي تواند حاکي از تداوم ناهماهنگي ها باشد. ناهماهنگي که از مرداد سال گذشته و با لغو قانون انتزاع يا تمرکز وظايف بخش کشاورزي در وزارت جهاد، توسط رئيس جمهور کليد خورد. طبق اين نامه که تاريخ آن مربوط به 13 فروردين امسال است، خاوازي با انتقاد از تخلف اصناف در فروش مرغ قطعه بندي شده با وجود ممنوعيت نوشته است: بنا به بررسي‌هاي به‌عمل‌آمده در صبح روز جاري از سطح شهر، مرغ تحويلي اصناف به‌صورت گسترده به‌شکل قطعه‌بندي‌شده در اختيار مردم قرار مي‌گيرد و از فروش مرغ کامل خودداري مي‌شود. وي با اشاره به تصميمات اتخاذ شده در اولين جلسه قرارگاهي سامان دهي مرغ کشور تاکيد کرده که تا اطلاع ثانوي  بايد از هرگونه قطعه‌بندي در سطح اصناف (به‌ويژه در استان تهران) جلوگيري به‌عمل آيد. همچنين واحدهاي بسته‌بندي بزرگ (به‌ويژه در استان تهران) پايش و حجم توليد آن ها به‌طور پيوسته رصد شود تا از سقف مصوب قرارگاه استاني تجاوز نکند.اسفند سال گذشته نيز وقتي دو مسئول بلند پايه وزارت جهاد و صمت در يک برنامه تلويزيوني حاضر شدند هر کدام توپ را به زمين ديگري انداخت و جهاد مدعي  نبود مشکل توليد شد و مشکل را در سيستم توزيع دانست و متقابلا صمت مشکل را از توليد مي دانست که به نظر مي رسد با اين نامه وزير جهاد  همچنان اين قصه و روايت ادامه دارد .


ادعاي  بهبود عرضه مرغ
 در عين حال ديروز  مقام هاي مسئول در اين حوزه  مدعي حرکت به سمت  ثبات قيمت مرغ و آغاز  حذف صف هاي خريد شدند.  به گزارش فارس،  رئيس هيئت مديره انجمن شرکت هاي زنجيره اي گوشت کشور با بيان اين که 1700 تن مرغ به بازار تهران تزريق شده است، خاطر نشان کرد: اين عرضه در روزهاي آينده  هم ادامه خواهد يافت اما براي ثبات قيمت در بازار بايد توليد حداقل 15 درصد افزايش يابد. طبق اظهارات طهماسبي، هم اينک در تمام نقاط تهران قيمت مرغ به کيلويي 24 هزار و 900 تومان رسيده است. همچنين در استان مازندران عرضه مرغ به حدي رسيده که بسياري از فروشگاه هاي زنجيره اي اعلام کرده اند ديگر مرغ نمي خواهند. از سوي ديگر معاون امور توليدات دامي وزارت جهاد کشاورزي نيز  وعده داد : با بهبود روند توزيع مرغ در تمام استان‌ها، در يک تا دو روز آينده آرامش بيشتري را در بازار شاهد خواهيم بود. رضايي همچنين اظهار کرد :  هم اکنون ۱۲۸ ميليون جوجه ريزي شده که گوشت مرغ آن از اواسط ارديبهشت وارد بازار خواهد شد که نسبت به سال قبل بسيار بالاتر است. خبرگزاري ايرنا نيز به نقل از عسکري معاون هماهنگي امور اقتصادي استان تهران اعلام کرد: هم اکنون وضعيت بازار مرغ به حالت طبيعي بازگشته است و هيچ صفي در ميادين ميوه و تره بار پايتخت وجود ندارد. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره