برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

الزام ثبت خانه های دارای سند غیررسمی در سامانه املاک

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ کليه املاک چه داراي سند رسمي و چه داراي سند غيررسمي بايد در سامانه املاک و اسکان ثبت شوند.

 پروانه اصلاني مديرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي در خصوص ثبت املاک در سامانه املاک و اسکان گفت: ما براي اينکه زيرساخت‌ها دچار مشکل نشوند خوداظهاري را بر اساس ارقام کد ملي افراد طبقه بندي و دسته بندي کرديم.
او افزود: اگرچه مردم هنوز آشنايي کافي براي نحوه ثبت اطلاعات خود در اين سامانه ندارند، اما در حال حاضر اطلاعات خود را به تدريج در اين سامانه ثبت مي‌کنند.

مديرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي، راه اندازي سامانه املاک و اسکان را گامي جديد در راستاي شفاف سازي اطلاعات دانست و گفت: با توجه به اينکه ما قبلا چنين چيزي را نداشتيم ممکن است مقاومت‌هايي در برابر آن صورت بگيرد و لذا از رسانه‌ها درخواست مي‌کنيم که به اين حوزه ورود کنند.
اصلاني با اشاره به طراحي کليپ‌هاي آموزشي براي تسهيل ورود افراد جامعه به سامانه املاک و اسکان گفت: ما اين کليپ‌ها را در اختيار رسانه‌ها و همچنين سامانه قرار داديم تا مردم مشاهده کنند، اما تحقق اين مهم، وفاق و همکاري عمومي را مي‌طلبد.
او نقش رسانه‌ها را در شفاف سازي اطلاعات و نشان دادن هدف اصلي از راه اندازي اين سامانه بسيار پررنگ دانست و اظهار کرد: قطعاً منافع اصلي اين اقدام به آحاد مردم برمي‌گردد.

مديرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي با تذکر اين نکته که نه تنها مالکان، بلکه همه ايراني‌ها بايد توسط سرپرست خانوار وارد اين سامانه شوند و اطلاعات سکونتي و مالکيتي خود را وارد کنند، گفت: قانونگذار براي حمايت از افرادي که واقعا قصد عرضه ملک خود را دارند، اما در بازار تقاضايي براي آن‌ها نيست، ضمانت‌هايي را در نظر گرفته است.

اصلاني افزود: اگر کسي بخواهد ملک خود را به قيمت روز به بازار عرضه کند، تداخلي با اين ماده قانوني پيدا نخواهد کرد.

اين مقام مسئول با تأکيد بر اينکه کليه املاک اعم از داراي سند رسمي و غيررسمي بايد در سامانه ثبت کنند، گفت: هيچ تبعيضي بين شهر‌هاي مختلف نيز در اين مورد وجود ندارد و حتي براي سکونت و مالکيت در خانه‌هايي که در شهر‌هايي با جمعيت زير۱۰۰ هزار نفر هستند نيز بايد خوداظهاري شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره