نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

جریمه ۲ برابری مالکان در صورت عدم ثبت‌نام در سامانه املاک

منبع
ايرنا
بروزرسانی
جریمه ۲ برابری مالکان در صورت عدم ثبت‌نام در سامانه املاک

ايرنا/معاون وزير راه و شهرسازي گفت: افرادي که اطلاعات مالکيتي و سکونتي خود را در مهلت مقرر در سامانه املاک و اسناد ثبت نکرده يا غلط ثبت کنند، مشمول جرايم ۲ برابري مي‌شوند.

«محمود محمودزاده» درباره سرنوشت افرادي که اطلاعات مالکيتي و سکونتي خود را در سامانه املاک و اسناد ثبت نمي‌کنند، اظهار داشت: در قانون ماليات‌هاي مستقيم قانونگذار براي افرادي که اطلاعات خود را غلط، نيمه‌تمام يا پراکنده ثبت کنند جرايمي در نظر گرفته است و حتي اين افراد مشمول پرداخت جرايم و ماليات‌هاي تا ۲ برابري مي‌شوند.
وي گفت: اقدام اخير دولت در راستاي شفاف شدن وضعيت مسکن کشور و برنامه‌ريزي دقيق براي گروه‌هاي هدف است و کار اضافه‌اي با هدف خاصي انجام نمي‌شود، بر اين اساس به همه مالکان و مستاجران توصيه مي‌کنيم بدون در نظر گرفتن شايعات اقدام به ثبت‌نام در سامانه کنند.

اين مقام مسوول بيان‌داشت: توصيه دوم ما اين است که مالکان متن قانون که در سامانه آورده شده است را بخوانند تا از جديت اين موضوع مطلع شده و دليل اصلي ثبت‌نام که شفافيت وضع مسکن در کشور است را درک کنند.

 ثبت اطلاعات ملکي و سکونتي خانوارها در سامانه املاک و اسکان به نشاني amlak.mrud.ir از روز پنجشنبه ۱۹ فروردين آغاز شده است.

بر اساس قانون، هم‌زمان با پايان مهلت خوداظهاري موضوع تبصره (۱) اين ماده، دستگاه‌هاي اجرايي مکلفند خدمات خود از قبيل افتتاح حساب بانکي و صدور دسته چک، خدمات ناشي از اعمال سياست‌هاي حمايتي، يارانه‌اي و کمک معيشتي، تعويض پلاک خودرو، فروش انشعاب آب، برق، تلفن و گازطبيعي، ارسال اسناد و مدارک مانند گواهينامه، گذرنامه، مدارک خودرو، اخطاريه، ابلاغيه، ثبت نام مدارس در منطقه محل اقامت، استحقاق دريافت خوابگاه دانشجويي و امثال آن را فقط با اخذ کدملي و براساس کدپستي يا شرح نشاني يکتاي درج شده مربوط به اقامتگاه اصلي آنان در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه کنند.

همچنين حداکثر در مدت ۶ ماه پس از لازم‌الاجرا شدن اين تبصره، همه ارائه‌دهندگان خدمات عمومي از قبيل آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن مکلفند قبوض مصرفي را بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه املاک و اسکان کشور، مطابق با کدپستي يا نشاني يکتا و به نام مالک يا بهره‌بردار صادر کنند.

 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره