برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

چراغ سبز خارجی ها برای همکاری مشترک با قطعه‌ سازان ایرانيِ خودرو

منبع
ايرنا
بروزرسانی
چراغ سبز خارجی ها برای همکاری مشترک با قطعه‌ سازان ایرانيِ خودرو

ايرنا/ مدير عامل بزرگترين توليدکننده قطعات خودرويي کشور از تمايل برخي شرکت‌هاي خارجي براي تعريف همکاري و تعاملات مشترک با قطعه‌سازان ايراني خبر داد.

«نادر سخا» در نشست خبري افزود: قطعه‌سازان از گذشته ارتباطاتي با شرکت‌هاي خارجي به‌ويژه در زمينه تبادل فناوري داشتند، اما در سال‌هاي گذشته ناشي از مساله تحريم‌ها اين ارتباط قطع شد و شدت تحريم‌ها به حدي بود که حتي به ايميل‌هاي ارسالي شرکت‌ها پاسخ داده نمي‌شد.
وي بيان‌داشت: موهبت تحريم‌ها براي ما اين بود که روي پاي خود ايستاديم و به داخلي‌سازي روي آورديم، اما در مجموع ارتباط با دنيا براي توسعه فعاليت‌ها و عقب نماندن از جريان توليد و فناوري لازم است.
سخا، صادرات دسته سيم به پژوي فرانسه از سوي شرکت کروز در دوره پيش از تحريم‌هاي نخست صنعت خودرو در سال ۹۱ را يادآور شد و گفت:‌ مسوولان اين شرکت فرانسوي در مقطعي تصميم داشتند تا همه نيازهاي خود در خطوط توليدشان در سراسر جهان را از کروز تهيه و تامين کنند، همچنين پتانيسل بالايي در صادرات مباحث ريخته‌گري قطعات خودرو در کشور وجود داشت.
وي تاکيد کرد: در صورت برداشته شدن تحريم‌ها، با توجه به افزايش نرخ ارز تمايل جدي از سوي قطعه‌سازان ايراني براي صادرات قطعات وجود دارد.
مديرعامل بزرگترين توليدکننده قطعات خودرويي کشور، از توليد بيش از ۵۵ ميليون قطعه و رشد ۳۰ درصدي توليد در اين شرکت در سال ۹۹ در هم‌سنجي با سال ۹۸ خبر داد که سهم بيش از ۵۰ درصدي در بازار دارد.
وي اظهار داشت: ‌امسال داخلي‌سازي ۳۵ قطعه را در اين شرکت در دستور کار داريم، از جمله در قطعات هاي‌تک (با فناوري بالا) داخلي‌سازي ECU (کامپيوتر خودرو) آغاز شده و داخلي‌سازي برخي قسمت‌هاي ترمز ABS در دستور کار است.
سخا در عين حال تاکيد کرد:‌ داخلي‌سازي قطعات الکترونيکي را به دليل سرمايه‌گذاري بالاي مورد نياز در دستور کار نداريم.
وي درخصوص ورود اين شرکت براي توليد قطعات خودروهاي برقي، خاطرنشان‌کرد: در موضوع خودروهاي برقي، زيرساخت‌هايي مورد نياز است تا بتوان خودرو را پس از توليد به راحتي به فروش رساند بنابراين ابتدا اين مشکل بايد حل شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar