برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش ۶ هزار مگاواتی مصرف برق

منبع
ميزان
بروزرسانی
افزایش ۶ هزار مگاواتی مصرف برق

ميزان/سخنگوي صنعت برق گفت: روز گذشته ميزان مصرف برق به ۴۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسيد که نسبت به مدت مشابه ۶ هزار مگاوات بيشتر و معادل مصرف ۶ استان بر مصرف شبکه اضافه شده است.

مصطفي رجبي مشهدي با اشاره به افزايش مصرف برق در کشور اظهار کرد: روز گذشته ميزان مصرف برق به ۴۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسيد که نسبت به مدت مشابه ۶ هزار مگاوات بيشتر و معادل مصرف ۶ استان بر مصرف اضافه شده است.

سخنگوي صنعت برق تصريح کرد: با توجه به محدوديت براي تأمين برق و کاهش ظرفيت برقابي‌ها تقاضا از مشترکان تقاضا داريم براي مديريت مصرف اقدام کنند.
وي افزود: بر اساس آمار‌هاي جهاني، ميزان مصرف برق مراکز استخراج ارز ديجيتال کشور بين ۱۰ تا ۱۵ درصد معادل ۱۵۰۰ مگاوات است و از اين ميزان ۲۰۰ مگاوات آن شامل مراکز مجوز دار است.
به گفته وي، نزديک به ۳۵۰ مگاوات برق در مراکز غيرمجاز شناسايي‌شده است و پيش‌بيني مي‌شود بين ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ مگاوات ديگر به صورت غير مجاز در اين بخش مصرف مي‌شود.
رجبي مشهدي بابيان اينکه افزايش توليدات صنعتي در کنار استفاده زودرس از چاه‌هاي کشاورزي ميزان استفاده از برق را افزايش داده است، عنوان کرد: مراکز غيرمجاز استخراج ارز ديجيتال بزرگ‌ترين تهديد براي شبکه برق است که در حال شناسايي و برخورد با اين واحد‌هاي غيرمجاز خواهيم کرد.

سخنگوي صنعت برق بيان کرد: دستگاه‌هاي باراندمان پايين به شبکه خانگي رسيده است و بعضاً به دليل عدم آگاهي از سوددهي آن، مشترکان را با هزينه فراوان مواجه مي‌کند.

وي افزود: در صورت استفاده از تعرفه خانگي براي استخراج ارز ديجيتال، متخلفان با جريمه‌هاي نقدي و معرفي به دستگاه‌هاي قضايي مواجه خواهند شد.

رجبي مشهدي بيان کرد: با توجه به افزايش دما و پيش‌بيني رسيدن مصرف به ۵۲ هزار مگاوات فشار مضاعفي به نيروگاه برق تحميل مي‌شود که از مشترکان درخواست مي‌شود کولر‌هاي گازي خود را به روي ۲۶ درجه و از کولر‌هاي آبي در دور کُند استفاده کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره