نماد آخرین خبر

چرا وزارت نیرو عذرخواهی نکرد؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چرا وزارت نیرو عذرخواهی نکرد؟

ايسنا/چندين روز است خاموشي بي برنامه و اطلاع قبلي، گريبان گير زندگي مردم و موجب نارضايتي آنها شده اما وزارت نيرو تا اين لحظه توضيحي درباره اين بي نظمي نداشته و يک عذرخواهي ساده نيز از مردم نکرده است.

چندين روز است که خاموشي هاي پراکنده مهمان ناخوانده خانه هاي مردم در اقصي نقاط کشور شده است، مهماني که نه تنها مشترکان آماده آن نبودند بلکه مسوولان صنعت برق نيز از ورود آن غافلگير شدند و هرچند که وعده ساماندهي اين شرايط داده شده اما هنوز اقدام و برنامه جدي صورت نگرفته است.

روز گذشته پس از کش و قوس هاي فراوان سرانجام حوالي ساعت ۱۱ جداول خاموشي پايتخت منتشر شد که ظاهرا اگر نمي شد هم آب از آب تکان نمي خورد چراکه بيش از نيمي از خاموشي ها منطبق بر زمان ذکر شده در جداول خاموشي نبود. البته در ساعات پاياني شب گذشته برخي از مشترکان پيامکي را مبني بر زمان خاموشي دريافت کرده بودند.

البته بعدازظهر ديروز جداول خاموشي جديدي منتشر شد که آن هم منطبق بر واقعيت نبود اما شايد کوچکترين انتظار در اين شرايط از وزارت نيرو اين بود که حداقل خاموشي ها مطابق برنامه پيش برود تا شاهد افزايش عواقب خاموشي نباشيم که آن هم محقق نشد.

يک نگراني بزرگ در شرايط پيش آمده براي بيماران کرونايي و تامين برق دستگاه هاي مورد نياز بخش درمان است، هرچند که حسين صبوري-  مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق تهران بزرگ اعلام کرد برق مراکز حساس درماني و بيمارستان‌ها به طور مستمر تامين و تحت هيچ شرايطي قطع نخواهد شد اما نبايد اين مساله را ناديده گرفت که بسياري از بيماران کرونايي و يا غيرکرونايي در داخل منازل نگهداري مي شوند و قطع برق مي تواند خسارات جبران ناپذيري را تحميل کند.

از سوي ديگر وقوع خاموشي که امروز به دو يا سه بار در روز در برخي مناطق هم رسيد نيز عواقب زيادي براي مردم داشت؛ در بسياري از مناطق با قطع برق، آب نيز قطع مي شود و يا حتي دسترسي به اينترنت گوشي همراه نيز با اختلال روبرو شده و رفت و آمد با آسانسورها در ساختمانهاي بلند با مشکل مواجه شده است. با اين حال هرچند خاموشي برنامه ريزي شده نيز مشکلات ذکر شده را به همراه دارد اما باز هم به قول معروف کاچي بهتر از هيچي است.

هرچند که در ابتداي شروع خاموشي ها، هيچ مسوولي براي اين بي برنامگي پاسخگو نبود اما سرانجام مدير روابط عمومي توانير اعلام کرد که مردم امروز (يکشنبه) را هم تحمل کنند و از فردا برنامه دقيق خاموشي اعلام مي شود. با اين وجود بعيد به نظر مي رسد که امروز اين وضعيت کاملا سامان يابد اما مي توان نسبت به بهبود شرايط اميدوار بود و بايد ديد آيا خاموشي ها بر اساس برنامه پيش مي رود و يا باز هم اوضاع مانند روزهاي گذشته است.

به نظر مي رسد که هشدارهاي خاموشي در هفته هاي اخير نتوانسته براي خود مسوولان نيز راه چاره اي براي رهايي از اوضاع چند روز اخير  باشد با اين حال اين اميدواري وجود دارد که امروز، روند خاموشي ها همچون روزهاي گذشته نباشد و مسوولان با موضوع کمبود برق غافلگير نشوند و جداولي که براي خاموشي منتشر مي شود هم مطابق واقعيت باشد تا مردم کمتر متحمل خسارت شوند.

به اعتقاد کارشناسان، در شرايط فعلي که مردم با مشکلات متعدد اقتصادي و ويروس کرونا دست و پنجه نرم مي کنند، جايي براي مشکلات اين چنيني نيست و بهتر است وزارت نيرو به جاي قطع برق آن هم دو يا حتي سه نوبت در روز براي برخي مناطق، به فکر راه چاره اساسي و حتي عذرخواهي از مردم براي بي برنامگي پيش آمده باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره