نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

وزارت صمت ورود شرکت های غیر ایرانی لوازم خانگی را تکذیب کرد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
وزارت صمت ورود شرکت های غیر ایرانی لوازم خانگی را تکذیب کرد

تسنيم/ سخنگوي انجمن توليدکنندگان لوازم خانگي با تاکيد بر تکذيب ورود مجدد شرکت هاي غير ايراني از سوي وزارت صمت، از جزييات تشکيل شوراي سياست گذاري صنعت لوازم خانگي، خبر داد.

حميدرضا غزنوي از تاسيس شوراي سياست گذاري صنعت لوازم خانگي در جلسه صبح امروز وزارت صمت خبر داد و گفت: امروز با حضور معاون امور صنايع وزارت صمت و مديرکل صنايع برق، الکترونيک و لوازم خانگي اين وزارتخانه و نمايندگان انجمن هاي توليدي لوازم خانگي و قطعات، اولين جلسه شوراي سياست گذاري صنايع لوازم خانگي تشکيل شد.
وي افزود: در اين جلسه مقرر شد تا به صورت منظم جلساتي هفتگي با حضور معاون وزير و نمايندگان انجمن ها و تشکل هاي مرتبط با حوزه لوازم خانگي برگزار شود تا درخصوص مباحث استراتژيک و تاثيرگذار در اين صنعت بحث و بررسي و تصميم گيري صورت گيرد.
سخنگوي انجمن توليدکنندگان لوازم خانگي در ادامه با تاکيد بر رشد حدود 78 درصدي صنايع لوازم خانگي و توجه وزارت صمت و فعالان اين حوزه به اين موضوع، توضيح داد: به دليل اهميت و توجه وزارت صمت، تشکل ها و نهادهاي تصميم گيري بر حفظ و حراست از دستاوردهاي دو سال اخير در حوزه لوازم خانگي، بنابراين شد تا با افزايش همکاري و انسجام بيشتر، اقدامات جدي با ديد بلند مدت در حوزه لوازم خانگي صورت گيرد.
به گفته غزنوي، همچنين در اين جلسه مقرر شد تا نياز بازار و ظرفيت هاي توليدي اين حوزه براي سال جاري، 5 و10 سال آينده مشخص و نسبت به سياست گذاري براي سرمايه گذاري هاي جديد و همچنين ورود يا عدم ورود قطعات و کالاي لوازم خانگي غير ايراني تصميمات صحيح و استراتژيکي اتخاذ شود.
وي با اشاره به اينکه افزايش توليد در اين صنعت، ناشي از افزايش عمق ساخت داخل و توسعه صنايع قطعه سازي بوده، گفت: در شرايطي هستيم که بيش از هر زمان ديگري نيازمند اتخاذ تصميمات استراتژيک و مناسبي جهت حفظ و صيانت از صنايع قطعه سازي لوازم خانگي در کشور هستيم.
سخنگوي انجمن توليدکنندگان لوازم خانگي درباره اين تصميمات اظهار کرد: به عنوان مثال افزايش عدم اجازه ورود قطعاتي که به ميزان نياز بازار در داخل کشور توليد مي شود و يا تغيير نظام تعرفه گذاري براي قطعاتي که عمق ساخت داخل و مواردي از اين دست، از جمله موضوعات و تصميماتي است که بي شک به بهبود عملکرد و افزايش کيفيت توليدات در اين صنعت کمک خواهد کرد.
غزنوي درباره ديگر موضوع مطرح شده در اين جلسه نيز توضيح داد: پس از برگزاري جلسه هفته قبل، خبري مبني بر ورود مجدد برندهاي غيرايراني به ايران مطرح شد که به دليل عدم صحت اين موضوع، خبر از سوي وزارت صمت و همچنين تشکل ها و انجمن هاي فعال تکذيب شد.
به گفته وي برخي به دليل منفعت و سود شخصي که از واردات محصولات غيرايراني به دست مي آورند، در پي بازگشت مجدد اين برندها هستند که بدون شک چنين روندي دستاوردهاي عظيم صنعت لوازم خانگي به خصوص در زمينه قطعات را از بين خواهد برد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar