برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
اقتصادی

قیمت میلگرد و آهن صعودی شد

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
قیمت میلگرد و آهن صعودی شد

تجارت نيوز/ميلگرد به دليل احتمال افزايش قيمت سوخت و افزايش قيمت جهاني فولاد گران شد. رئيس اتحاديه فروشندگان آهن با اعلام اين خبر گفت: صعود قيمت آهن به دليل شايعه افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي است.

از زماني که رامين مهمان‌پرست، کانديداي تاييد صلاحيت نشده انتخابات ۱۴۰۰ از بنزين ۲۰ هزار توماني صحبت کرد، قيمت برخي کالاها از جمله آهن و ميلگرد روند صعودي گرفته است.
رئيس اتحاديه فروشندگان آهن با اعلام اين موضوع به تجارت‌نيوز گفت: ميلگرد به دليل افزايش قيمت ارز، کاهش ارزش پول ملي، افزايش قيمت جهاني فولاد و شايعه افزايش قيمت سوخت گران شد.
حميدرضا رستگار ادامه داد: فعالان بازار معتقدند احتمال افزايش قيمت سوخت و افزايش قيمت حمل و نقل جدي است و تا بازار از بابت اين موضوع اطمينان به دست نياورد احتمال دارد افزايش قيمت آهن و ميلگرد ادامه‌ داشته باشد.

به گفته رئيس اتحاديه فروشندگان آهن، در دو هفته گذشته قيمت هرکيلوگرم ميلگرد ۱۳ هزار تومان بود اما طبق آخرين معاملات انجام شده هر کيلوگرم ميلگرد با دو هزار تومان افزايش با قيمت ۱۵ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود.
رستگار تاکيد کرد: روند ساخت و ساز افزايش نداشته است و گراني قيمت زمين، ميزان ساخت و ساز در تهران را کاهش داده است اما با وجود کاهش ميزان مصرف و تقاضا، روند صعودي قيمت آهن و ميلگرد ادامه دارد
اين در حالي است که برعکس شهر تهران، ساخت و ساز در شهرستان‌ها رونق گرفته است. سازندگان مي‌گويند افزايش ۳۰۰ درصدي هزينه صدور پروانه ساختماني در تهران، ساخت و ساز مسکن را در پايتخت کاهش داده است.
رامين گوران اوريمي، دبير انجمن انبوه‌سازان تهران با تائيد اين خبر به تجارت‌نيوز گفت که جواز پروانه ساخت در تهران نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجه داشته است؛ اين در حالي است که با شروع طرح ساخت مسکن ملي ساخت و ساز در شهرستان‌ها رونق گرفته و بيشتر شده است!

شهرداري تهران امسال در بودجه خود درآمدهاي ناشي از عوارض ساخت و ساز را به طور ميانگين ۷۰ درصد افزايش داده است و عوارض ساخت هر متر مربع مسکن حتي تا يک ميليون تومان هم مي‌رسد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره