logo
برگزیده
اقتصادی

صندوق بازنشستگی از همسان‌سازی حقوق تا خدمات رفاهی و فرهنگی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
صندوق بازنشستگی از همسان‌سازی حقوق تا خدمات رفاهی و فرهنگی

ايرنا/صندوق بازنشستگي کشوري با بيش از يک و نيم ميليون نفر بازنشسته تحت پوشش خدمات متنوعي را در حوزه هاي رفاهي و اجتماعي و فرهنگي ارايه مي کند.

 بيش از ۱.۵ ميليون نفر بازنشسته دستگاه هاي دولتي تحت پوشش صندوق بازنشستگي کشوري به عنوان دومين صندوق بيمه اي کشور پس از سازمان تامين اجتماعي قرار دارند و در مقابل حدود يک ميليون نفر شاغل نيز کسورپرداز اين صندوق هستند.

منابع درآمدي صندوق بازنشستگي کشوري شامل کسورات حقوقي بازنشستگان و جرايم مرتبط با آن، درآمد حاصل از سرمايه گذاري، تعهدات دولت، ساير درآمدها است. از سوي ديگر، صندوق بازنشستگي کشوري انجام تعهداتي چون پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفين مشترک، همسان سازي حقوق و پرداخت کمک هزينه عائله‌مندي، امور رفاهي و فرهنگي، بيمه تکميلي درمان و استرداد کسور اشتباه را در قبال ذينفعان خود برعهده دارد.

خدمات ارايه شده در صندوق بازنشستگي کشوري شامل :خدمات بيمه اي (بيمه تکميلي درمان، بيمه تکميلي عمر و حوادث و دريافت خدمات آزمايشگاهي و تشخيصي در منزل)، تسهيلات مالي (وام ازدواج، وام ضروري، تسهيلات خريد سهام و چاپ رسيد سهام بيمه ملت) و خدمات اجتماعي و رفاهي (استفاه از اماکن ورزشي و اقامتي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و خان هاي اميد) و طرح ياري است.

صندوق بازنشستگي کشوري به منظور رفاه حال بازنشستگان و وظيفه‌بگيران ارجمند، طرح‌هاي رفاهي و معيشتي گوناگوني را به اجرا گذاشته که پيوسته بر شمار آن‌ها افزوده مي‌شود.

طرح ياري

طرح ياري شامل ۱۲بسته است که در بسته اول تسهيلات خريد از فروشگاه‌هاي رفاه را شامل مي شود که  ارايه تسهيلات ۱۲ ميليون ريالي براي خريد از فروشگاه‌هاي رفاه (سه نوبت) نوبت اول: اسفند ۱۳۹۹ و نوبت دوم: تا پايان شهريورماه ۱۳۹۹ ارايه شده است.

بسته دوم اين طرح هم تخفيف محصولات شرکت کفش ملي با تخفيف ۱۲ درصدي خريد است  که محصولات کفش ملي نوبت اول: اسفند  ۱۳۹۸ارايه شد  و نوبت دوم هم به زودي اعلام مي‌شود.

بسته سوم تخفيف شرکت فروشگاه‌هاي افق کورش با تخفيف ۳.۵ درصدي خريد کالا از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي افق کورش است که از فروردين ۱۳۹۹ به مدت نامحدود آغاز شده است و بسته چهارهم شامل :تخفيف محصولات شرکت صنايع شير ايران (پگاه) با تخفيف ۲۱.۵ درصدي خريد محصولات پگاه از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي افق کورش از فروردين ۱۳۹۹ به مدت نامحدود است و بسته پنجم هم شامل: تسهيلات بيمه ملت با خريد بيمه‌نامه‌هاي شخص ثالث خودرو، بدنه خودرو، آتش‌سوزي منازل مسکوني و بيمه عمر و حادثه از شرکت بيمه ملت به صورت قسطي و با تخفيف است که از ارديبهشت ۱۳۹۹ تا ارديبهشت ۱۴۰۱ (با قابليت تمديد) بوده است.

در بسته ششم طرح ياري هم تخفيف گروه هتل‌هاي ايرانگردي و جهانگردي با تخفيف ۳۵ تا ۵۰ درصدي  و شامل هتل‌هاي ايرانگردي و جهانگردي در سراسر کشوراز نيمه شهريور ۱۳۹۹ تا نيمه شهريور۱۴۰۰ است و  بسته هفتم خريد قسطي لوازم خانگي ايراني در اقساط ۶۰ ماه از ۲۰ مهر ۱۳۹۹ قرار دارد و در بسته هشتم هم حمايت از پايان‌نامه‌هاي دانشجويي فرزندان بازنشستگان (حمپاد) با تسهيلات وام ۳۰ ميليون ريال (براي پايان‌نامه‌هاي دوره کارشناسي ارشد) و ۵۰ ميليون ريال (براي پايان‌نامه‌هاي دوره دکتري) از ۱۱ آبان‌ماه تا ۳۰ آذرماه به اجرا درآمده است.

بسته نهم اين طرح هم استخدام فرزندان بازنشستگان کشوري در مجموعه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي افق کورش با استخدام ۲۰۰۰ نفر از فرزندان بازنشستگان و وظيفه‌بگيران کشوري و نيز فرزندان معلول بازنشستگان در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي افق کورش ارايه مي شود.

بسته دهم طرحي ازخدمات دندانپزشکي بيمه ملت شامل :ارايه تسهيلات ۳۰ ميليون ريالي خدمات دندانپزشکي توسط بيمه ملت پايين تر از تعرفه بازار و در اقساط ۱۱ ماهه از اول اسفند  ۱۳۹۹ارايه شده است و در بسته يازدهم طرح ياري خدمات گردشگري و سفر خدمات جامع گردشگري با تخفيف و تقسيط تا ابتداي فروردين ۱۴۰۲ارايه مي شود ودر بسته دوازدهم هم خدمات ويژه امداد خودروي ايران براي بازنشستگان کشوري با ارائه خدمات امداد خودرو ايران با تخفيف و تقسيط مستمر را شامل مي شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar