پزشکیان: ناپدید شدن ارز دارو هیچ ‌توجیهی ندارد

منبع
بروزرسانی
پزشکیان: ناپدید شدن ارز دارو هیچ ‌توجیهی ندارد
مسعود پزشکيان در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت، با انتقاد از اظهارات وزير بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکي مبني ‌بر نامعلوم بودن وضعيت ارز مرجع واردات دارو، تصريح کرد: وقتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از وضعيت کنوني اعتبار حوزه بهداشت اظهار بي‌اطلاعي مي‌کند، موضوع تأسف‌بار است. نماينده مردم تبريز، اسکو وآذرشهر در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه براساس قانون متولي اصلي مديريت ارز دارو در حوزه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکي است، گفت: حال اين وزارتخانه چگونه از نحوه اختصاص ارز واردات دارو اظهار بي‌اطلاعي مي‌کند. وي ادامه داد: وزير بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکي در اظهارات خود مي‌توانست بگويد که دولت تاکنون ارز دارو را اختصاص نداده است، اما اينکه ارز را اختصاص داده‌اند ولي ما از مکان اختصاص آن بي‌اطلاع هستيم بسيار تعجب‌آور است. دولت درباره اختصاص ارز واردات دارو شفاف‌سازي کند اين نماينده مردم در مجلس نهم، با تأکيد بر اينکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‌پزشکي بايد درباره اختصاص ارز دارو به مجلس جوابگو باشد، افزود: مشکل اين است که ما پايبندي به قانون را در ساختار دولت مخدوش مي‌بينيم که ضرورت دارد دولت درباره اختصاص ارز واردات دارو شفاف‌سازي کند. وي ادامه داد: به‌طور حتم اگر دولت اراده کند مي‌تواند هر مقدار ارز را به بخش دارو اختصاص دهد، اما مشکل در حوزه کمبود اعتبار نيست بلکه متأسفانه دولت هيچ اعتنايي به حوزه سلامت ندارد و اولويت‌هاي اعتباري خود را در بخش‌هاي ديگر مي‌بيند. پزشکيان با بيان اينکه يکي از محورهاي سؤال‌ از رئيس‌جمهور بي‌توجهي به موضوع سلامت و اختصاص ندادن اعتبار است، افزود: در شرايطي که سازمان غذا و دارو ادعاي واردات دارو با ارز مرجع را مطرح مي‌‌کند، برخي ديگر از اختصاص ارز دارو اظهار بي‌اطلاعي مي‌کنند، در چنين شرايطي اين سوال پيش مي‌آيد که چرا مسئولان دولتي در وزارت بهداشت به تناقض در گفتار دچار شدند، اگر اظهارات سازمان غذا و دارو درست است چرا وزير بهداشت از کمبود ارز دارو سخن مي‌گويد. اين نماينده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از عملکرد دولت درباره بي‌توجهي به اختصاص ارز دارو، ياد‌آور شد: متأسفانه دولت هم‌اکنون مي‌تواند براي واردات ماشين‌ها لوکس از ارز مرجع استفاده کند ولي نمي‌تواند براي زندگي انسان‌ها ارز اختصاص دهد، که اين نشان‌دهنده سوء مديريت است. عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي، با تأکيد بر اينکه هزينه کرد اعتبار وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکي در جاهاي ديگر خلاف قانون است، گفت: به‌طور حتم مجلس و کميسيون بهداشت و درمان اين موضوع را به‌صورت جدي پيگيري مي‌کند.