نماد آخرین خبر

کاهش گازبهای کارگاه‌های صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۱

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کاهش گازبهای کارگاه‌های صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۱

ایرنا/ مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گازبهای همه کارگاه‌ها و ذی‌نفعان دارای مجوز از معاونت صنایع‌دستی این وزارتخانه در سال ۱۴۰۱ کاهش یافته و مبلغ آن یکهزار و ۴۹۵ ریال تعیین شده است.

فرهاد فلاح اظهار کرد: براساس تبصره دو ماده ۲ قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب سال ۱۳۹۶، تعرفه‌های انرژی کارگاه‌های صنایع‌دستی (آب، برق و گاز) تعرفه‌های بخش صنعت تعیین شده است.
مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی افزود: بر این اساس، در سال ۱۴۰۰ تخصیص تعرفه بخش صنعت بر هزینه‌های آب و برق منشاء اثر بسیار مناسبی در تولید کارگاه‌های صنایع‌دستی بود، اما از آنجا که تعرفه گازبهای بخش صنعت افزایش شدید داشت و هر متر مکعب پنج هزار ریال محاسبه میشد، هزینه‌های گاز کارگاه‌ها افزایش شدیدی پیدا کرد که در روند تولید با صرفه اقتصادی این کارگاه‌ها تأثیرات منفی ایجاد کرد.
فلاح به حمایت‌های وزیر میراث‌فرهنگی و معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارتخانه و حضور در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این پیگیری‌ها نتیجه داد و بالاخره موفق به تخصیص تعرفه بخش خدمات به کارگاه‌های صنایع‌دستی در تبصره‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۱ شد.
وی خاطرنشان کرد: براساس جزء ۲ بند م تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تعرفه گازبهای کارگاه‌های صنایع‌دستی، مشابه تعرفه بخش خدمات تعیین شد و هزینه گاز همه ذی‌نفعان دارای مجوز از معاونت صنایع‌دستی این وزارتخانه مبلغ یکهزار و ۴۹۵ ریال تعیین شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره