نماد آخرین خبر

سورنا ستاری: باید ظرفیت دانش‌بنیان به کمک حفظ امنیت غذایی بیاید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سورنا ستاری: باید ظرفیت دانش‌بنیان به کمک حفظ امنیت غذایی بیاید

ایرنا/ معاون علمی فناوری رئیس جمهور گفت: ظرفیت آب و محیط زیست و خاک محدود است و تنها ظرفیتی که نامحدود است نوآوری و فن آوری است که باید در کشاورزی بیاید تا امنیت غذایی کشور حفظ شود.

سورنا ستاری در جلسه مشترک با معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در باره تبین شعار سال گفت: در سال‌های اخیر سعی شده مفاهیمی مثل صنعت، پژوهش و دانشگاه  شفاف شود. یعنی امروزه دانشگاه باید عدد قابل توجهی از درآمدش را از محل   فروش تکنولوژی تامین کند. البته دانشگاه‌های پیشرو به این سمت حرکت می‌کنند ولی این نیاز وجود دارد که سازمان برنامه از این‌ها حمایت و  این مفاهیم جدید را به جلو  هدایت کند.
وی با بیان اینکه پژوهش دولتی نمی‌تواند مشکل مردم را حل کند تصریح کرد: از پژوهش دولتی محصولی بیرون نمی‌آید. اگر می‌خواهیم مشکل مردم حل شود نیاز به محصول است. یعنی هدف ما از شرکت دانشگاه بنیان این است که  می‌خواهیم محصول دست مردم داده شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تعریف شرکت‌های دانش بنیان در واقع سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه پژوهش است ادامه داد: معاونت علمی بر اساس سه پایه برنامه‌های سازمان‌ها را  ارائه می‌کند؛ یکی توسعه زیست بوم و حرکت به سمت پارک فن آوری است؛ دیگری بومی سازی است که در این مورد مقاومت شدید وجود دارد و بخش دیگر پروژه‌های پرچمدار و محوری است که با حمایت مستقیم  معاونت علمی بازار سازی برای شرکت ها درست می‌شود.
ستاری با بیان اینکه هنر ما در معاونت علمی استفاده از بخش خصوصی است، افزود: تمام هدف ما جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش است امیدواریم با کمک سازمان برنامه بودجه این طرح‌ها نهایی شود.
وی با اشاره به اینکه با کمک دانش بنیان نباید غذا از خارج کشور وارد کنیم ادامه داد: ظرفیت آب و محیط زیست و خاک محدود است و تنها ظرفیتی که نامحدود است نوآوری و فن آوری است که باید در کشاورزی بیاید تا امنیت غذایی کشور حفظ شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره