logo
  1. جذاب ترین ها
موسیقی

«سرو بی‌خزان» را بشنوید/ برای هنرمندی که از نوآوری باز نماند

منبع
مهر
بروزرسانی
«سرو بی‌خزان» را بشنوید/ برای هنرمندی که از نوآوری باز نماند

مهر/ «سرو بی‌خزان» عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات موسیقایی در قالب آلبوم است که به آهنگسازی عباس ابوالحسنی و خوانندگی مجتبی عسگری منتشر شد.

امیر ابوالحسنی نوازنده تمبک، حسین رضایی نیا نوازنده دف، علی اکبر فراهانی نوازنده نی، میلاد موسوی نوازنده کمانچه، حامد شمسی نوازنده عود، سه تار و بم تار، میلاد محمدی نوازنده تار، سامان صادقیان نوازنده تار، هوشمند عبادی نوازندی نی و عباس ابوالحسنی نوازنده سنتور گروه نوازندگان این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

«سرو بی‌خزان»، «ساز و آواز» با شعر سعدی، «رقص پرنیان»، «بهانه دیدار»، تک نوازی نی، «راز» و تصنیف «شاد آمدی» با شعر مولانا از جمله آثاری هستند که در این آلبوم گنجانده شده اند.

در توضیح این آلبوم آمده است: «فرهنگ ایرانی گلستانی است کهن و دیرپا که زبان و ادب پارسی همچون سرچشمه‌ای روشن و گوارا زندگانی‌اش بخشید و موسیقی ایرانی همانند گل‌ها و درختانی سرسبز برایش شادابی و خرمی به ارمغان آورده اند. در این میان گزافه نیست اگر استاد پرویز مشکاتیان را سروِ آزاد گلستان فرهنگ و هنر ایران بخوانیم. هنرمندی که بر زیبایی و خرمی موسیقی ایرانی بسیار افزود و نه تنها در روزگار خویش که در زمانه مانا شد.

«سرو بی‌خزان» را بشنوید/ برای هنرمندی که از نوآوری باز نماند

مرحوم مشکاتیان ریشه‌های ژرف موسیقی ایران را به درستی شناخت و با پای بندی سنجیده اش به هنجارهای پیشین، از نوآوری بازنماند و راهی نو پیش پای ره پویان هنر ایرانی گشود. نوازنده و نغمه پردازی چیره دست که با ریشه ای کهن و شاخساری پربار سرو بی خزان گلستان فرهنگ و هنر ایران شد و بی گمان هیچ قلمی نخواهد توانست آن چنان که شایسته نام مشکاتیان است، ستایش او را به جای آورد و ما را نیز از کوتاه کردن سخن چاره نیست.

آنچه پیش روی شما هنردوستان گرامی قرار گرفته، پیش کشی است کوچک که در راستای بزرگداشت استاد پرویز مشکاتیان فراهم آمده و از همین رو نام آن را از چهار مضراب «سرو بی خزان» که به شیوه چهار مضراب جاودانه «خزان» استاد مشکاتیان و به یاد این هنرمند ارزنده ساخته شده، وام گرفته ایم.

در این اثر بر آن هستیم که شیوه آن استاد ارجمند در نوازندگی و آهنگسازی را زنده نگاه داشته و دمی زیر سایه سرو آزاد موسیقی ایران بیاساییم و می دانیم هیچ گاه به جایگاه بلند او دست نخواهیم یافت.»

آلبوم «سرو بی‌خزان» با شماره مجوز ۱۴۰۳۱۳۱۶ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۳۵۶۳۴ کتاب خانه ملی ایران در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar