نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موسیقی

«شب دگرگون» در روسیه اجرا شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
«شب دگرگون» در روسیه اجرا شد

ایرنا/ «شب دگرگون» اثر مشهورترین آهنگساز اتریشی، توسط علی رهبری رهبر بین‌المللی ارکستر در اُپرای مارینسکی روسیه روی صحنه رفت.

علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر در سمت رهبر دائم میهمان اُپرای مارینسکی شهر سنت پترزبورگ روسیه، برای هجدهمین بار در کنسرتی با عنوان «شب دگرگون» به روی صحنه رفت.

این کنسرت، اختتامیه سومین فصل هنری حضور علی رهبری در سمت رهبر دائم میهمان در اُپرای مارینسکی بود.

در هجدهمین کنسرت علی رهبری در این مجموعه، قطعه‌های «شب دگرگون» اثر آرنولد شونبرگ آهنگساز مطرح اتریشی، «سوییت پیر گینت» اثر ادوارد گریگ آهنگساز و نوازنده پیانو اهل نروژ، «بعد از ظهر یک دیو» اثر کلود آشیل دبوسی آهنگساز فرانسوی، «دافنس و کلوئه» و «بولرو» اثر ژوزف موریس راول اجرا شدند.

«شب دگرگون» مشهورترین اثر آرنولد شونبرگ، برای نخستین بار در اُپرای مارینسکی اجرا شد. علی رهبری این اثر را برای نخستین بار در ۳۲ سالگی در توکیو با ارکستر مشهور ان اچ کی روی صحنه برد.

با توجه به اینکه به ندرت اثری وجود دارد که ارکستر سمفونیک مارینسکی اجرا نکرده باشد، کنسرت «شب دگرگون» توجه بیشتر رسانه‌ها و مخاطبان را جلب کرد.

آرنولد شونبرگ آهنگساز، موسیقیدان و نظریه‌پرداز خودآموخته، بنیانگذار مکتب دوم موسیقی وین به همراه دو تن از شاگردانش آنتون وبرن و آلبان برگ است. شونبرگ در طول زندگی خود به آموزش موسیقی پرداخته است. جان کیج، اتو کلمپرر، لئوپولد استوکوفسکی از دیگر شاگردان این آهنگساز بودند.

شونبرگ در آغاز زندگی هنریش بسیار رمانتیک و کارهایش در ادامه سنت‌های ژرمنی (آلمانی) بود. او از ستایشگران بی‌چون و چرای آهنگسازان پیش از خود همچون باخ، موتسارت، بتهوون، برامس و واگنر بود و سرانجام موفق شد دو دیدگاه متضاد موسیقی واگنر و برامس را با یکدیگر آشتی دهد؛ کاری که در آن دوره ناممکن انگاشته می‌شد.

علی رهبری موسیقیدان، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر توسط والری گرگیف رهبر اسطوره‌ای روسیه و مدیرکل هنری مجموعه اُپرای مارینسکی به سمت رهبر دایم میهمان این مجموعه منصوب شده است و کنسرت‌های سال آینده او نیز در این مجموعه به طور کامل برنامه‌ریزی شده‌اند.

این رهبر بین‌المللی ارکستر در فصل هنری پیش رو در کنار فعالیت‌های مختلف بین‌المللی خود به ۶ ارکستر سمفونیک در کشور چین از جمله پکن نیز دعوت شده است.
 
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره