نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موسیقی

پست طلیسچی حاشیه‌ ساز شد/ هشدار خشمگین معتمدی به چند ناشر!

منبع
مهر
بروزرسانی
پست طلیسچی حاشیه‌ ساز شد/ هشدار خشمگین معتمدی به چند ناشر!

مهر/ واکنش حسن فتحی نسبت به موسیقی جدید تیتراژ فیلم «مست عشق» و هشدار محمد معتمدی به برخی از تهیه‌کنندگان موسیقی از جمله مهم ترین اتفاقات حوزه موسیقی در فضای مجازی بود.

فرآیند تولید و ارائه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمی‌توان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.

اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجادکننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسائل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب‌ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

علیرضا طلیسچی؛ «مست عشق»، تیتراژ جدید و چند داستان دیگر

علیرضا طلیسچی خواننده موسیقی پاپ طی روزهای گذشته با انتشار یک موسیقی به نام «مست عشق» در صفحه شخصی خود از آن به عنوان موسیقی تیتراژ جدید پروژه «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی یاد کرد.

طلیسچی درتازه ترین پست فضای مجازی خود که تا لحظه انتشار این گزارش در دسترس مخاطبان قرار دارد، در نکته ای جالب توجه فقط از حسن علیزاده یکی از دو تهیه کننده فیلم «مست عشق» تشکر کرده و نوشته است: «مست عشق منتشر شد! قطعه انتهایی ورژنی کامل تر از پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران که قرار است به صورت سریالی چند قسمتی روی شبکه نمایش خانگی قرار گیرد.

تشکر می کنم از زحمات جناب علیزاده تهیه کننده نازنین این پروژه درجه یک و تبریک می گم به همه عوامل خوب این کار برای این درخشش. امیدوارم از شنیدنش لذت ببرید.»

اما قضیه همین جا تمام نشد؛ چرا که ساعتی پس از انتشار این پست در فضای مجازی، صفحه منسوب به حسن فتحی به این اظهارات طلیسچی واکنش نشان داد. واکنشی که البته پس از دقایقی کوتاه از روی صفحه شخصی این کارگردان شناخته شده حذف شد. مسیری که بی تردید می تواند حواشی مربوط به «مست عشق» را دچار تردید و ابهام کند.

فتحی در این متن حذف شده نوشته بود: «طی یکی دو روز گذشته چند تصویر از فیلم سینمایی «مست عشق» با صدای یکی از خوانندگان پاپ در صفحه شخصی ایشان منتشر یافته با این ادعا که قرار است ترانه ایشان برای یک مینی سریال شش قسمتی از فیلم «مست عشق» استفاده شود.

در این خصوص اینجانب به عنوان مولف و سازنده این اثر ذکر توضیحاتی را لازم می دانم:

- پیشنهاد ساخت مینی سریال چهار پنج قسمتی، نخست توسط آقای برومند یکی از دو تهیه کننده فیلم مطرح شد که با مخالفت بنده و آقای فرهاد توحیدی رو به رو شد.

- حتی اگر با این پیشنهاد موافق می شد که نشد، در خصوص اینکه صدای چه خواننده ای برای کار مناسب است، قطعا نظر سازنده اثر باید مطمح نظر قرار بگیرد، که تا این لحظه این اتفاق صورت نگرفته است.

- اساسا در شرایطی که فیلم «مست عشق» همچنان با استقبال مخاطبان رو به رو است و قرار اکران خارجی آن منعقد شده است، این قبیل اقدامات و اخبار نتیجه ای جز آسیب زدن به جایگاه این فیلم به عنوان یک اثر سینمایی ندارد.

- مخلص کلام، نه خبر پخش مینی سریالی از «مست عشق» و نه خبر آمده در صفحه شخصی یک خواننده برای خواندن ترانه تیتراژ آن، هیچ کدام مورد تایید بنده در مقام سازنده اثر نیست.»

انتشار این قطعه در حالی است که هم زمان با اکران پروژه سینمایی «مست عشق»، با انتشار قطعه ای، علیرضا قربانی خواننده شناخته شده کشورمان به عنوان خواننده این اثر معرفی شد و صدای وی در فیلم در حال اکران شنیده می‌شود. به نظر می‌رسد حاشیه های مربوط به موسیقی این اثر سینمایی پایانی ندارد و دست اندرکاران پروژه همچنان باید با این موضوع دست و پنجه نرم کنند.

محمد معتمدی؛ ناشرین نامحترم اسامی تان را اعلام خواهم کرد

محمد معتمدی خواننده مطرح کشورمان هم طی روزهای گذشته بود که در ادامه انتقادات خود به فرآیند تولید، بازاریابی و فروش محصولات موسیقایی استوری هایی را در انتقاد به برخی از ناشران منتشر کرد.

در متن منتشر شده از سوی محمد معتمدی آمده است: «در تمام این سال ها برای این که آثارم برای همه مردم قابل استفاده باشد، آنها را به هیچ کدام از پلتفرم های بین المللی واگذار نکردم تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. جمله معروف مرا شاید به یاد داشته باشید: «دانلود آثارم برای همه حلال و بلا اشکال است.» اما ... عده ای که به عنوان ناشر موسیقی در کشور فعالیت می کنند با علم اینکه کپی رایت آثار من در هیچ کجا ثبت نشده آنها را به نام خود در پلتفرم های بین المللی ثبت نموده اند.

هدف این افراد بیش از آن که کسب درآمد از این آثار باشد، محدود کردن صدای من در فضای مجازی است. سعی می کنم کمتر در مورد جریان های کثیف با روکش روشنفکری که در مارکت موسیقی ایران وجود دارد صحبت کنم تا شما عزیزان بتوانید از آنچه که به عنوان صنعت موسیقی در این کشور جریان دارد لذت ببرید. و ای کاش من هم چیزی نمی دانستم و می توانستم مثل شما از بعضی عکس ها و نام ها و موسیقی ها لذت ببریم.»

محمد معتمدی پس از انتشار این استوری، در استوری دیگری هم نوشت: «ناشرین نامحترم لطفا آثار مرا از پلتفرم های بین المللی پایین بیاورید در غیراین صورت اسامی تان را اعلام خواهم کرد.»

پست طلیسچی حاشیه‌ساز شد/ هشدار خشمگین معتمدی به چند ناشر!

سینا حجازی؛ «در انتهای شب» و حکایت آشنای آدم های زندگی

در ادامه تعریف و تمجید مخاطبان از سریال «در انتهای شب» آیدا پناهنده تعدادی از هنرمندان موسیقی هم دست به کار شدند و در فضای مجازی به قدردانی از دست اندرکاران این سریال شبکه نمایش خانگی پرداختند.

یکی از همین هنرمندان، سینا حجازی خواننده پرکار سال های گذشته و کم کار این سال های موسیقی پاپ ایران است که با انتشار پستی از حال و هوای سریال مورد علاقه اش سخن گفته است.

وی نوشت: «بعد از سال ها یک سریال دلچسب که از همه چیزش می شد لذت برد و تحسینش کرد. انتخاب درست بازیگران که شخصیت های حقیقی به نقش ها نزدیک بود و نیازی به دست پا زدن نبود و دیالوگ های بکری که از هیچ جایی کپی نشده بود.

«محبوبه شب رو فقط باید بو کنی و لذت ببری، اگه بخوای بهش دست بزنی دستت بوی بد می گیره.»

حکایت آشنای آدم های زندگی خیلی از ماها که هیچ وقت نباید بهشون دست می‌زدیم و فقط باید از دور بودنشون لذت می بردیم.»

پست طلیسچی حاشیه‌ساز شد/ هشدار خشمگین معتمدی به چند ناشر!

مصطفی راغب؛ راه اندازی کمپین «بزم عشق» در محرم

راه اندازی کمپین «بزم عشق» توسط مصطفی راغب خواننده موسیقی پاپ در جریان برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) از دیگر نکاتی بود که در فضای مجازی این هنرمند منتشر شد.

راغب درباره این کمپین نوشت: «امسال هم در روز سوم امام حسین (ع) این سعادت نصیبم شد تا در امر آزادسازی تعدادی زندانی سهیم باشم.

به امید خدا از چند روز آینده کمپین «بزم عشق» را با کمک شما عزیزان جان راه اندازی خواهیم کرد تا شما هم در این امر خداپسندانه در طول سال سهیم باشید.

کارهای خیرتان را هر چند کوچک نشر بدهید تا هم فرهنگ سازی شود و هم باعث هم دلی و هم یاری انسان ها در این مسیر زیبا شود.»

پست طلیسچی حاشیه‌ساز شد/ هشدار خشمگین معتمدی به چند ناشر!

رضا صادقی؛ «آدم تنها» و همکاری با یک خواننده رپ

رضا صادقی خواننده موسیقی پاپ هم در ادامه فعالیت های متفاوت این چند ماه خود، طی روزهای گذشته تیزری از تک آهنگ «آدم تنها» را در قالب همکاری با یک خواننده رپ به نام «چرسی» منتشر کرد.

رضا صادقی هم در پست خود نوشت:

«تا دلت بخواد برای کپشن، نوشتم و پاک کردم ... به این نتیجه رسیدم که هرکسی تعبیر خودش و داشته و بهترین تعبیر، بشه کپشن این کار.

فقط از کانال «یوتیوب» و «اسپاتیفای» و «ساوند کلاود» ... به زودی (امیدوارم)؛ تلخه اما واقعیت داره ... واژه های مهدی (ابراهیم نژاد) عزیزم توی این کار آدم رو به فکر می بره و چه قدر بودنش لازمه.»

تیزر این اثر که تاکنون با واکنش های مختلفی نیز روبه‌رو شده این تردید را ایجاد کرده که موضوع اعطای مجوز به خوانندگان رپ وارد مرحله جدی تری شده است چرا که در روزهای گذشته موسیقی تیتراژ پروژه «جوکر» به تهیه کنندگی احسان علیخانی با صدای حمید صفت و امیر عظیمی نیز این شائبه را ایجاد کرده که در هفته های پیش رو ممکن است اتفاقات تازه ای در حوزه صدور مجوز برای برخی خوانندگان رپ به وقوع بپیوندد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar