نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موسیقی

جزییات جشنواره موسیقی «امیرجاهد» اعلام شد

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
جزییات جشنواره موسیقی «امیرجاهد» اعلام شد

خبرآنلاین/ دبیر اجرایی ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» با بیان اینکه آثار در دوره مرحله و در شهریورماه داوری می‌شود، گفت: علاقه‌مندان تا پایان مردادماه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و ارسال فیلم اجراهای خود در قالب لوح فشرده اقدام کنند.

مهدی مساح بیدگلی رئیس هیات مدیره خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد درباره ارسال آثار به دبیرخانه ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد اظهارداشت: ثبت‌نام در این جشنواره در دو بخش «دونوازی» و «گروه‌نوازی» تا پایان مردادماه امسال ادامه داشته و این تاریخ به ‌دلیل انجام داوری‌های مرحله اول و دوم در شهریورماه، به‌ هیچ ‌وجه قابل تمدید نخواهد بود. دبیرخانه‌های جشنواره، خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و خانه موسیقی ایران است. علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام حضوری نیز اقدام کنند..

دبیر اجرایی ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» افزود: طی جلسه‌ای که در دوره جدید مدیریت انجمن موسیقی ایران با محمدعلی مرآتی مدیرعامل انجمن داشته‌ایم، مقرر شد در دوره بعدی جشنواره، یعنی هفتمین دوره، ثبت‌نام از طریق سامانه «بامک» انجام شود و علاقه‌مندان بتوانند آثار خود را به این صورت به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مساح بیدگلی درباره محل دبیرخانه ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» گفت: خانه‌موزه دکتر محمد معین و استاد امیرجاهد، منزل شخصی این دو چهره برجسته عرصه فرهنگ و هنر بوده و دکتر معین داماد استاد امیرجاهد بود و منزل این دو عزیز در کنار هم بوده است. در حال حاضر این مکان به عنوان خانه موزه و مرکز تخصصی موسیقی، ادبیات و خوشنویسی فعالیت می‌کند. البته شرکت‌کنندگان می‌توانند آثارشان را به دبیرخانه دیگر جشنواره یعنی خانه موسیقی ایران نیز تحویل دهند.

دبیر اجرایی ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» درباره نحوه ثبت‌نام در این جشنواره بیان کرد: شیوه ثبت‌نام به این شکل است که شرکت‌کنندگان باید پس از مطالعه آیین‌نامه جشنواره، فیلم گرفته‌ شده از قطعه اجرایی خود را به‌ صورت دونوازی و یا گروه‌نوازی خارج از فضای استودیویی، بدون افکت و فایل عکس پرسنلی به تعداد افراد نوازنده در قالب لوح فشرده به همراه فرم ثبت‌نام، کپی شناسنامه یا کارت ملی و پرداخت مبلغ ذکر شده در آیین‌نامه، به دبیرخانه اصلی جشنواره ارسال کنند. آیین‌نامه جشنواره و فرم‌های ثبت‌نام نیز در سایت خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد به نشانی www.moeenjahed.ir قرار دارد.

وی درباره داوری مرحله اول و دوم جشنواره اظهارداشت: در نیمه اول شهریورماه داوری مرحله اول با توجه به فیلم ارسالی متقاضیان، انجام خواهد شد و نتایج اعلام می‌شود. ۲۵ و ۲۶ شهریورماه از ساعت ۹ تا ۲۱ نیز داوری مرحله دوم در برج آزادی تهران برگزار خواهد شد و همه شرکت‌کنندگان قطعات خود را حضوری مقابل داوران اجرا خواهند کرد.

مساح بیدگلی افزود: در ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» علاوه بر رتبه‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر، بخش استعدادهای درخشان که از برنامه‌های ویژه این جشنواره است برگزار خواهد شد. در این بخش، نفرات برتر به مدت ۲ سال مورد حمایت قرار خواهند گرفت که این حمایت شامل عضویت در خانه موسیقی ایران، ارائه کتاب‌های آموزشی به صورت رایگان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی به صورت رایگان، تهیه موزیک ‌ویدئوهای مختلف برای معرفی این افراد در فضای مجازی، جایزه نقدی، لوح و تندیس و... است.

ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» از سوی خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، برج آزادی تهران، بنیاد رودکی و شهرداری منطقه ۱۴ تهران مورد حمایت قرار می‌گیرد.

خانه موزه دکتر معین و استاد محمدعلی امیرجاهد با همکاری خانه موسیقی ایران براساس وظایف و رسالت خود، جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» را به منظور حفظ و ارتقای فن و هنر موسیقی جدی مبتنی بر مبانی تفکر، فرهنگ و هنر ملی ایران و ضرورت کشف استعدادهای درخشان و حمایت از نسل جوان در پنج رده سنی؛ «الف» (۱۱-۸)، «ب» (۱۵-۱۲)، «ج» (۲۰-۱۶)، «د» (۳۰-۲۱) و «ه» (۳۱ سال به بالا) برگزار می‌کند. 

در این جشنواره که شامل موسیقی ایرانی (سنتی و محلی)، کلاسیک، پاپ، کوبه‌ای و آواز است، افراد متقاضی و گروه‌ها با توجه به رده سنی پس از ارزیابی اولیه و کسب مجوز، به رقابت خواهند پرداخت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره