نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موسیقی

افشاگری «حامی» درباره تهیه کننده کنسرت کانادا

منبع
بروزرسانی
افشاگری «حامی» درباره تهیه کننده کنسرت کانادا

مجله موسیقی «بیلبورد»/ خواننده پاپ کلاسیک ایران درباره حواشی کنسرت کانادا و شائبه مهاجرت از ایران سخن گفت و جزییاتی عجیب از اقدامات غیرحرفه ای تهیه کننده کنسرتش در کانادا را بیان کرد.

«حامی» گفت: «سه هفته است که از ایران خارج شدم برای اجرای کنسرت در شهر تورنتو و ونکور . الان در حوالی شهر تورنتو هستم. اجرای تورنتو به خوبی و خوشی برگزار شد . البته با حمایت دوستان عزیزی که اینجا دارم کنسرت بسیار خوبی برگزار شد با فضای ایرانی. با نوازنده های خارجی و ایرانی. نوازنده های خیلی خوبی که با دو روز تمرین آثار ما را به خوبی زدند. از آن ها تشکر میکنم.»

این خواننده پاپ -کلاسیک درباره حضورش در کشور کانادا نیز گفته: «راجع به حواشی ایجاد شده در این کنسرت و ویدئویی که در خبرگزاری ها دست به دست چرخید و از این اجرا منتشر شده بود میخواهم صحبت کنم . من از ایران که خارج شدم با چند دست لباس به کانادا آمدم و قصد ماندن نداشتم و میخواستم دو الی سه هفته اینجا باشم و کنسرت تورنتو برگزار کنیم و سپس در ونکور روی صحنه برویم. بعد از آن به ایران برگردم و حتی بلیت برگشت به ایران هم گرفته شده بود اما یکسری اتفاقاتی رخ داد که باعث شد این زمان طول بکشد.»

این خواننده خاطر نشان کرد: « قابل توجه هنرمندانی که از ایران برای اجرای کنسرت قرار است که با تهیه کننده غیرایرانی یا ایرانی خارج از کشور قراردادی ببندند و اجرا داشته باشند. از جمله اتفاقاتی که رخ داد عدم توانایی تهیه کننده قبلی کنسرت برای ساپورت مالی ما چه از بابت دستمزد و چه از بابت تامین محل اقامت ما و هزینه های جانبی بود. ایشان خودش ناتوان بود و نمیدانم اصلا محل زندگی در کانادا دارد یا ندارد! سبب خیر شد البته و باعث شد من به اینجا بیایم و مسافرتی داشته باشم!».

حامی توضیح میدهد: «من تا الآن از اجرای تورنتو هیچ دریافتی نداشتم ولی به این علت روی استیج رفتم که عشق مردم را دیدم. شنیدم که موزیک من را دوست داشتند. بدون دریافت یک دلار این کنسرت را برگزار کردم. برنامه را به بهترین شکل ممکن که میتوانستم به همراه دوستانم اجرا کردیم. این تهیه کننده ها با فروش بلیت و عدم برگزاری کنسرت باعث تخریب هنرمندان و خواننده هایی میشوند و به موزیک ایران آسیب جبران ناپذیری میزنند. من برای این که جلوی خسارت اعتباری به خودم را بگیرم ماندم اینجا تا به همراه دوستانم در دو ماه آینده یک کنسرت در تورنتو و یک کنسرت در ونکور برگزار کنیم تا این عدم اعتماد مردم مقداری نسبت به خواننده ها و هنرمندانی که از ایران به اینجا می آیند کم شود .»

حامی تاکید کرد: «من هم شاید اعتباری که در ونکور از فروش بلیت و برگزاری نشدن کنسرت تحت تاثیر قرار گرفته را دوباره به دست بیاورم و اینها تماما زیرِ سر تهیه کننده کننده ای است که ترسناک است و خودش جایی برای زندگی ندارد و از ایران هنرمندان را به اینجا میاورد تا برای آن ها کنسرت برگزار کند.  به هر حال این کنسرت باید برگزار میشد و به بهترین شکل ممکن هم برگزار شد. این باعث نمیشود که از این موضوع غافل بشویم که من در ایران مشکل نداشتم. سختی های زندگی، نگرفتن و دیرگرفتن مجوز،۵ سال یک بار آلبوم دادن آن هم بخاطر مجوز، مافیاگری در کنسرت ها، باندبازی در کنسرت های شهرستان ها، دلالی، درگیری های عجیب پشت پرده و… که اتفاق می افتد. همانطور که شما از دوری یک هنرمندی که به آن دل بستید ناراحت هستید من هم از این که نمیتوانم آن حال و اتمسفر و فضایی که در ایران بود و حتی برای چند هفته ببینم، ناراحتم.»

حامی در ادامه بیان کرد:« اجازه بدهید هر کس راجع به آینده خودش تصمیم بگیرد. اما در مورد من هر جای دنیا باشم چه اینجا باشم و چه در قطب جنوب یا برگردم به ایران، فعالیت های هنری و موسیقی را انجام میدهم . فعالیت هنری من در ایران پابرجاست. ممکن است دو هفته دیگر برگردم و امکان دارد فردا برگردم و یا اصلا اینجا بمانم و چند وقت یکبار به کشورم سر بزنم. به هر حال اگر باعث غصه و نگرانی عزیزانی شدم از آن ها معذرت خواهی میکنم.»

 این خواننده در انتهای صحبت های خود نیز افزود: «ماندن و برگشتنم به شرایط اقتصادی و هنری من در این دوره ای که قرار است سپری بشود تا اجرای بعدی من در شهر ونکور بستگی دارد. نکته دیگر این است که به هموطنان من و به هنرمندان خودتان که برای شما زحمت کشیده ان و و قلب و احساسشان را گذاشته اند، اگر مهاجرت کردند لطفا توهین نکنید. آن ها را با من مقایسه نکنید ، به شخصه به همه هنرمندان و خواننده هایی که مهاجرت کردند چه داخل ایران هستند و چه آن هایی که مهاجرت کردند و خارج از ایران هستنداحترام میگذارم».

دوست دارم که همه ما یاد بگیریم که زندگی خصوصی هر شخصی پر از ماجراهای عجیب و غریبی است که به خودش مربوط است. ما از خواندن خواننده ای لذت میبریم و از دیدِ من از هنرمندی که پایبند به قوانین است و به تعدات اش عمل میکند باید تشکر بکنیم. ترجیح من هنرمند بودن است چه داخل ایران و یا در خارج از ایران‌ . دلم نمیخواهد این مافیاگری هایی که وجود دارد درگیرش بشوم و اینجا هم درگیرش نشدم.با حرف های من دشمن های جدیدی که اینجا دارم دست به کار میشوند و من به پشتوانه شما از هیچ چیز و هیچکس نمیترسم و به امیدخداوند زندگی میکنم. امیدوارم به زودی در ایران روی استیج مردم عزیز کشورم را ببینم.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar