نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موسیقی

وقتی «راغب» همه را برای امام حسین (ع) جمع کرد!

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ در ایام محرم و صفر امسال، به رسم هر سال چند اجرای موسیقی با تم سوگواره حسینی برگزار شد که یکی از این اجراها کنسرت رایگان «چهارپایه عشق» از راغب بود که در تالار وحدت با حضور علاقه‌مندان برگزار بود.

کنسرت آیینی «چهارپایه عشق» همزمان با آغاز ماه صفر در تالار وحدت در تاریخ‌های ۱۶ الی ۲۰ مرداد، روی صحنه رفت.

این اجرا با حال و هوای ماه محرم و صفر الهام گرفته از سنت اصیل چهارپایه‌خوانی برای خواندن نوحه‌های تأثیرگذار بود که با اجرای مصطفی راغب اجرا شد.

ببینید/ وقتی «راغب» همه را  در یک کنسرت حسینی جمع کرد!

کنسرت «چهارپایه عشق» سال گذشته نیز در برج میلاد تهران برگزار شده بود که برخلاف امسال با استقبال چندان مطلوبی مواجه نشده بود؛ چه بسا که کیفیت سالن برج میلاد به لحاظ صدایی جای بحث داشت و بعضا گوش مخاطب را آزار می‌داد. امسال اما به نظر می‌رسد که کیفیت صدایی این اجرا به حد مطلوب‌تری رسیده بود که شاید بتوان سوای بالاتر رفتن کیفیت اجرای گروه، آن را به کیفیت آکوستیک تالار وحدت هم مرتبط دانست. 

صحنه این اجرای موسیقی دکوری مشابه دکور سال گذشته‌ داشت و ترکیبی از اجرای دکلمه، تصویر و با بازخوانی نوحه‌های ماندگار از جمله «عشق کوفی»، «گره گشا»، «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد»، «سرخ غروب»، «کیستی»، «مل بی ین»، «حضرت عشق»، «آره من دیوونتم»، «نشانی» و «حضرت عباس (ع)» بود.

ببینید/ وقتی «راغب» همه را  در یک کنسرت حسینی جمع کرد!

راغب در این کنسرت، با حال و هوایی دلنشین به اجرای موسیقی می‌پراخت؛ اجرایی که حتی اگر چندان اهل حضور در چنین اجراهیی نباشید اما به واسطه موسیقی که اجرا می‌شد، کلیت کار برای شما جذابیت کافی را داشت. احتمالا همین نکته نیز باعث شده بود که در این شب‌ها مردم از اقشار مختلف برای شنیدن این اجرای موسیقی، آن هم در شرایطی که فضایی برای حضور در یک اجرای زنده وجود ندارد، حضور پیدا کنند. 

برگزاری اجراهای مذهبی در ایام محرم و صفر طی سال‌های اخیر همواره محل بحث بوده  و با وجود درخواست هنرمندان، برخی مدیران موسیقی قدمی برای ایجاد گشایش در اجرای موسیقی در این ایام بر نداشتند و تنها به برگزاری چند اجرای خاص در ایام محرم و صفر بسنده می‌کردند. اگرچه اکنون هم تعداد برگزاری این دست از اجراها آن‌طور که باید بالا نیست و بسیار محدود است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar