نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موسیقی

از دل‌ نوشته تلخ حمید هیراد تا قصه مهاجرت خواننده مشهور پاپ

منبع
مهر
بروزرسانی
از دل‌ نوشته تلخ حمید هیراد تا قصه مهاجرت خواننده مشهور پاپ

مهر/ دل‌نوشته تکان‌دهنده حمید هیراد خطاب به برخی از کاربرانش و روایت ماجرای مهاجرت حمید حامی از زبان خودش بخشی از فعالیت هنرمندان موسیقی در فضای مجازی طی روزهای گذشته است.

فرآیند تولید و ارائه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمی‌توان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.

اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجادکننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسائل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب‌ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

از دل‌نوشته تلخ حمید هیراد تا قصه مهاجرت خواننده مشهور پاپ

حمید هیراد؛ من آدم شادی نیستم ولی ...

حمید هیراد خواننده موسیقی پاپ که طی سال های اخیر فعالیت‌های مستمری در عرصه تولید آثار موسیقایی داشته در تازه‌ترین استوری که به نظر می‌آید در واکنش به اظهار نظر برخی کاربران پیرامون حرکات و کارهای متفاوتش باشد، نوشته است:

«من آدم شادی نیستم خنده‌هایم هم برای این است که دلیلی ندارد غم‌هایم را به شما انتقال دهم.

اگر در استوری‌هایم می‌خندم برای این است که که حال خوب شما را ببینم وگرنه برای من این دنیا خیلی لطفی ندارد. ترجیح می‌دهم در این شرایط اگر بتوانم یک مقداری حال خوب منتقل کنم و لب های شما را بخندانم. همین که از حمید هیراد یک صدا بماند و خاطره خوب برای من کافیه. اگر قابل بدانید نوکرتان هستم.»

حمید حامی؛ روایت آقای خواننده درباره تهیه‌کننده کنسرت کانادا

حمید حامی خواننده موسیقی پاپ که طی روزهای گذشته صحبت‌ها و خبرهایی مبنی بر مهاجرت همیشگی او به کشور کانادا در فضای مجازی منتشر شده، با انتشار ویدئویی در صفحات مجازی نسبت به این حواشی واکنشی نشان داد که هنوز نشان نمی‌دهد وی قصد ماندن دارد یا نماندن.

از دیگر نکات جالب توجهی که در این ویدئو منتشر شده صحبت‌های پرحاشیه او درباره تهیه‌کننده کنسرت‌های کانادا است که با واکنش‌های زیادی نیز مواجه شده است.

حمید حامی در بخش‌هایی از این ویدئو گفت: من از ایران که خارج شدم با چند دست لباس به کانادا آمدم و قصد ماندن نداشتم و می‌خواستم دو الی سه هفته اینجا باشم و کنسرت تورنتو را برگزار کنیم و سپس در ونکور روی صحنه برویم. بعد از آن به ایران برگردم و حتی بلیت برگشت به ایران هم گرفته شده بود اما یکسری اتفاقاتی رخ داد که باعث شد این زمان طول بکشد. [...] قابل توجه هنرمندانی که از ایران برای اجرای کنسرت قرار است که با تهیه‌کننده غیرایرانی یا ایرانی خارج از کشور قراردادی ببندند و اجرا داشته باشند. از جمله اتفاقاتی که رخ داد عدم توانایی تهیه‌کننده قبلی کنسرت برای ساپورت مالی ما چه از بابت دستمزد و چه از بابت تامین محل اقامت ما و هزینه‌های جانبی بود. ایشان خودش ناتوان بود و نمی‌دانم اصلا محل زندگی در کانادا دارد یا ندارد! سبب خیر شد البته و باعث شد من به اینجا بیایم و مسافرتی داشته باشم.

وی افزود: من تا الان از اجرای تورنتو هیچ دریافتی نداشتم ولی به این علت روی استیج رفتم که عشق مردم را دیدم. شنیدم که موزیک من را دوست داشتند. بدون دریافت یک دلار این کنسرت را برگزار کردم. برنامه را به بهترین شکل ممکن که می‌توانستم به همراه دوستانم اجرا کردیم. این تهیه کننده‌ها با فروش بلیت و عدم برگزاری کنسرت باعث تخریب هنرمندان و خواننده‌ها می‌شوند و به موزیک ایران آسیب جبران‌ناپذیری می‌زنند. من برای این که جلوی خسارت اعتباری به خودم را بگیرم ماندم اینجا تا به همراه دوستانم در ۲ ماه آینده یک کنسرت در تورنتو و یک کنسرت در ونکور برگزار کنیم تا این عدم اعتماد مردم مقداری نسبت به خواننده‌ها و هنرمندانی که از ایران به اینجا می‌آیند کم شود.

حامی در بخش دیگری از این ویدئو بیان کرد: اجازه بدهید هر کس راجع به آینده خودش تصمیم بگیرد. اما در مورد من هر جای دنیا باشم چه اینجا باشم و چه در قطب جنوب یا برگردم به ایران، فعالیت‌های هنری و موسیقی را انجام می‌دهم. فعالیت هنری من در ایران پابرجا است. ممکن است ۲ هفته دیگر برگردم و امکان دارد فردا برگردم و یا اصلا اینجا بمانم و چند وقت یکبار به کشورم سر بزنم. به هر حال اگر باعث غصه و نگرانی عزیزانی شدم از آن‌ها معذرت خواهی می‌کنم. ماندن و برگشتنم به شرایط اقتصادی و هنری من در این دوره‌ای که قرار است سپری بشود تا اجرای بعدی من در شهر ونکور بستگی دارد. نکته دیگر این است که به هم‌وطنان من و به هنرمندان خودتان که برای شما زحمت کشیده‌اند و و قلب و احساسشان را گذاشته‌اند، اگر مهاجرت کردند لطفا توهین نکنید. آن‌ها را با من مقایسه نکنید، به شخصه به همه هنرمندان و خواننده‌هایی که مهاجرت کردند چه داخل ایران هستند و چه آن‌هایی که مهاجرت کردند و خارج از ایران هستند احترام می‌گذارم.

حامی ادامه داد: دوست دارم که همه ما یاد بگیریم که زندگی خصوصی هر شخصی پر از ماجراهای عجیب و غریبی است که به خودش مربوط است. ما از خواندن خواننده ای لذت می بریم و از دیدِ من از هنرمندی که پایبند به قوانین است و به تعهداتش عمل می‌کند باید تشکر بکنیم. ترجیح من هنرمند بودن است چه داخل ایران و یا در خارج از ایران. دلم نمی خواهد این مافیاگری‌هایی که وجود دارد درگیرش بشوم و اینجا هم درگیرش نشدم. با حرف‌های من دشمن‌های جدیدی که اینجا دارم دست به کار می‌شوند و من به پشتوانه شما از هیچ چیز و هیچکس نمی‌ترسم و به امید خداوند زندگی می‌کنم. امیدوارم به زودی در ایران روی استیج مردم عزیز کشورم را ببینم.

از دل‌نوشته تلخ حمید هیراد تا قصه مهاجرت خواننده مشهور پاپ

حامد برادران؛ هشتمین سالگرد اولین کنسرت بهنام مبارک!

حامد برادران از آهنگسازان و تنظیم‌کنندگان موسیقی پاپ که طی سال‌های اخیر علاوه بر همکاری با چندین خواننده مطرح از جمله بهنام بانی در حوزه خوانندگی نیز فعالیت می‌کند، طی روزهای گذشته بود که با انتشار مطلبی در فضای مجازی به فرارسیدن هشتمین سالگرد اولین کنسرت بهنام بانی اشاره کرده است.

وی نوشت: «امروز هشتمین سالگرد اولین کنسرت بهنام بانی است. بهنام تا به امروز بالای ۱۵۰۰ نوبت کنسرت در سراسر ایران و جهان برگزار کرده است.

به لطف استقبال بی‌نظیر شما فقط در ۲ سال اول فعالیت بهنام طبق مستندات موجود فروش حدود ۲۴۰ هزار عدد بلیت (حدود ۱۲۰ نوبت) کنسرت‌های شهر تهران تقریبا با میانگین زمانی ۳ تا ۱۰ دقیقه انجام شد.

این رکورد عجیب به لطف حضور شما و باعث افتخار ما است. امیدواریم در باقی این مسیر بتوانیم این موفقیت ها را تکرار کنیم و در کنار شما کلی اتفاقات جالب رقم بزنیم.»

از دل‌نوشته تلخ حمید هیراد تا قصه مهاجرت خواننده مشهور پاپ

فریدون آسرایی؛ نمی‌خواهد کار خارق العاده‌ای کنید

فریدون آسرایی خواننده موسیقی پاپ چندی پیش بود که در ونکوور کانادا با روشن کردن شمعی روی یک شیرینی با بیان اینکه هیج وقت برای انجام کارهایتان منتظر کسی نباشید، اعلام کرد که این بار جشن تولد خود را به تنهایی برگزار کرده است.

این فیلم که با واکنش‌های احساسی جالب توجهی از سوی کاربران و طرفداران این خواننده در فضای مجازی مواجه شد، فضایی را فراهم ساخت تا طرفداران این هنرمند پیشکسوت موسیقی پاپ بار دیگر به تمجید خواننده مورد علاقه‌شان بپردازند.

این خواننده در پست بعدی خود با انتشار ویدئویی از آهنگ «سلام»، نوشت: «اگر مدعی هستید که دوستش دارید نمی‌خواهد کار خارق العاده‌ای بکنید. در دنیای شلوغ امروز که هیچ‌کس حوصله هیچ‌کس را ندارد گوش شنوای حرف‌هایش باشید.

آدم گاهی دلش می‌خواهد بدون این که خودش را سانسور کند بی‌پروا حرف بزند برای کسی که قضاوت کردن بلد نیست.»

از دل‌نوشته تلخ حمید هیراد تا قصه مهاجرت خواننده مشهور پاپ

علی قمصری؛ تار ایرانی، قزوین و قطعه «کشوین»

علی قمصری آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که طی سال‌های اخیر علاوه بر تولید چندین اثر موسیقایی، برگزاری کنسرت‌های مختلف و دیگر فعالیت‌های پژوهشی، پروژه «تار ایرانی» را نیز در فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد، در تازه‌ترین فعالیت خود به قزوین سفر کرده و با همراهی تعدادی از هنرمندان این استان قطعه «کشوین» را تصویربرداری و در صفحه شخصی خود منتشر کرده است.

وی درباره این قطعه نوشت: «با ورود به هر شهر ۲ کلمه متناقض را در گوشی جست و جو می کنم: غذا و ورزشگاه؛ در قزوین چنان قیمه نثارش دلم را برد که به جست و جوی چندباره کلمه اول بسنده کردم. ارکستری که برای اجرای قطعه «کشوین» تنها در چند روز با همراهی نوازندگان قزوین، البرز و تهران تشکیل شد، برای تار ایرانی، پرتره ای از هم دلی و یکپارچگی را خلق کرد.

زمانی که شاه طهماسب شهر قزوین را به دلیل حمله ترکان عثمانی از تبریز به قزوین منتقل کرد، اتفاق های بسیار مهمی در این شهر رقم خورد که دستور ساخت کاخ چهلستون قزوین نیز یکی از رویدادهای تاریخی بود.

از نکات جالب معماری کاخ چهلستون می‌توان به ارتباط آن با مجموعه دولت خانه صفوی اشاره کرد که از طریق تونل های زیرزمینی به یکدیگر وصل می شوند. این تونل های زیرزمینی تا بیرون شهر کشیده شده‌اند و در اصل برای خروج اضطراری از کاخ در زمان حمله دشمن ساخته شده بودند.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar