نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موسیقی

قصه ناتمام خوانندگانی که به شهرت نمی‌رسند!

منبع
بروزرسانی
قصه ناتمام خوانندگانی که به شهرت نمی‌رسند!

موسیقی نوین/ خوانندگی در همه جای دنیا جذاب‌ترین و پرطرفدارترین رکن موسیقی به حساب می‌آید. در ایران نیز سودای خواندن، خیلی‌ها را به وادی موسیقی می‌کشاند و اکثر افراد از ابتدا به هدف خواننده شدن به سراغ موسیقی می‌آیند و بسیاری نیز از طریق سانگرایتر بودن یا حتی تنظیم به این عرصه ورود می‌کنند.

در یک دهه اخیر فضای مجازی به خصوص اینستاگرام به خیلی از افراد جرات داد تا به این جهان قدم بگذارند. در این سال‌ها شاهد بودیم که خیلی از خوانندگان از طریق اینستاگرام و خواندن آثارشان و به اصطلاح Share شدن آن به شهرت برسند و سرانجام با تهیه کنندگی یک موسسه طعم استیج و شهرت بیشتر را نیز بچشند.

باید گفت کار کردن در مارکت موسیقی و در عصر حاضر بیش‌ از هر زمانی نیازمند هوشمندی و رعایت استانداردها است. برای اینکه یک تک‌آهنگ به گوش مردم برسد، نکاتی حائز اهمیت است و باید همه پارامترهای آهنگ با توجه به صدا و کاراکتر خواننده جذاب و شنیدنی باشند. ملودی و ترانه باید حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد، اتفاقی که در اکثر آثار این خوانندگان و حتی افراد معروف نیز شاهدش نیستیم.

تنظیم و میکس باید به شکلی حرفه‌ای و پرمغز ارائه شود تا مخاطبان خاص موسیقی نیز جذب آن شوند. تیزر و کاور موزیک از اهمیت بالایی برخوردار است، گاهی اوقات بسیاری با قضاوت این دو تصمیم می‌گیرد تا آهنگ را به صورت کامل بشنود یا خیر. 

استمرار در انتشار قطعات با در نظر گرفتن بودجه هدفمند نیز از مهمترین عوامل برای قرارگرفتن در کنار افراد فعال در این عرصه است. اما شاید مهمترین نکته به جنس صدای خواننده و مدل خواندن او برمی‌گردد. متاسفانه به اکثر کارهای این افراد نامعروف که نگاه می‌کنیم اکثرا صداهای تکراری و شبیه به خوانندگان مارکت دارند. هیچ تفکری را در آوازشان وارد نمی‌کنند و اصطلاحاً خنثی می‌خوانند. 

موضوع قابل توجه دیگر این است که بخش اعظمی از این خوانندگان نگاهشان فقط به افراد پرفروش این عرصه است و دید متفاوت، خلاقانه و عمیقی به موسیقی ندارند.

در آخر باید به نقش تهیه‌کنندگان موسیقی نیز اشاره کرد. موسسات فرهنگی و هنری که برگزارکننده کنسرت و مطرح کردن آرتیست‌ها هستند، باید نقش موثری را در کشف، پرورش و هدایت یک هنرمند که مورد قبول حداقل بخشی از جامعه باشد، ایفا کنند. 

حقیقت این است که باتوجه به اوضاع در هم‌ریخته و سردرگم موسیقی پاپ نه خوانندگانی که به شهرت نرسیده‌اند دلشان به حال خودشان می‌سوزد و نه مسئولان مرتبط حوزه موسیقی! 

به نظر شما چه چیزی باعث می‌شود تا خوانندگان، شناخته شوند؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره