نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موسیقی

در ستایش ممنوعیت اجرای «پلی بک»/ این اتفاق خوب را ادامه دهید

منبع
مهر
بروزرسانی
در ستایش ممنوعیت اجرای «پلی بک»/ این اتفاق خوب را ادامه دهید

مهر/ سرپرست گروه بین المللی سرود «امیرالانبیا» ضمن ارائه توضیحاتی از روند حضور این گروه در جشنواره سرود فجر از سیاست دبیرخانه این رویداد در ممنوعیت اجرای «پلی بک» قدردانی کرد.

پیمان تقی زاده سرپرست گروه بین المللی سرود «امیرالانبیا» شرکت کننده در بخش فینال جشنواره ملی سرود فجر گفت: اینکه در نخستین دوره جشنواره سرود فجر می‌بینیم اجرای تمرینات گروه‌ها با موسیقی و نوازنده زنده است و نه پلی بک! اتفاق خیلی خوبی است و می‌تواند به کیفیت کارها کمک کند.

وی درباره حضور این گروه موسیقایی خود در جشنواره ملی سرود فجر بیان کرد: ما اولین گروه بین المللی استان هستیم که با آهنگ «ایران من» در مرحله پایانی جشنواره شرکت کردیم. البته گروه «امیرالانبیا» از سال ۱۳۹۴ تأسیس شده و شصت نفر آقا و خانم عضو دارد منتها ما در جشنواره با هفده نفر از آقایان بین بیست تا سی سال شرکت کردیم.

تقی زاده درباره نحوه مطلع شدن از برگزاری جشنواره ملی سرود فجر گفت: برای من پیامکی آمد که امکان حضور در جشنواره را داریم و از این طریق نیز فراخوان را دریافت و در جشنواره شرکت کردیم. به نظرم واقعا این جشنواره اثرگذار و خوب است، حتی می‌تواند سطح بالاتر کیفی نیز داشته باشد چرا که در پایتخت امکانات هم خیلی خوب است و می تواند همه چیز بهتر از این باشد.

وی درباره تمرینات زنده با موسیقی و نوازنده در این دوره گفت: اینکه نوازندگان اجرا باید در قالب زنده تمرین و اجرا کنند، واقعا عالی است، همین باعث می‌شود که سطح خوانندگان هم به مرور بالا برود و این تجربیات برایشان در آینده خیلی موثر باشد، چرا که پلی بک اثر خوبی نمی‌گذارد. به هرحال امیدوار هستیم که در سال‌های بعد همین مسیر ادامه پیدا کند و شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم و بچه‌هایمان افتخارآفرینی کنند.

سرپرست گروه ««امیرالانبیا»» در پایان با بیان اینکه نمی دانستند می‌توانند با لهجه نیز سرودهایشان را اجرا کنند، گفت: موسیقی فولکلور آذربایجان خیلی غنی و خوب است و ما می‌توانستیم با لهجه ارومیه‌ای در جشنواره شرکت کنیم و حتی داوران به این امر امتیاز هم می‌دهند، منتها تصورمان این بود که فقط به زبان فارسی باید سرودها را اجرا کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره