نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موسیقی

واکنش علیرضا قربانی به استقبال جوانان ترکیه از موسیقی ایرانی

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ علیرضا قربانی در ‘گفتگویی تصویری با خبرگزاری «آنادولو» ترکیه درباره حضورش در جشنواره بین‌المللی موسیقی سنتی استانبول، پیوندهای فرهنگی ایران و ترکیه و برنامه‌های آینده خود سخن گفت.

این خواننده ایرانی در حاشیه اجرای زنده خود در این فستیوال فرهنگی گفت: در صورت تولید مجموعه آثار جدید، یکی از اهداف اصلی ما اجرای این آثار در شهرهای مختلف ایران خواهد بود. همان‌طور که پیش‌تر در فستیوال‌های بین‌المللی و در شهرهایی مثل قونیه با همکاری آقای قاسم اف اجراهایی داشتیم، قصد داریم این تجربه را در شهرهای ایران نیز تکرار کنیم. همچنین برنامه‌ای برای اجرای این آثار در استانبول نیز داشتیم که به دلیل مشغله‌های مختلف به تأخیر افتاد، اما همچنان این پروژه در دستور کار ماست.

این خواننده افزود: مجموعه‌ای آماده شده که علاوه بر همکاری هنرمندان ایرانی، دو یا سه نوازنده ترکیه‌ای نیز در آن مشارکت دارند. امیدواریم این اثر در ماه‌های آینده منتشر شود. واکنش علاقمندان ترک، به‌ویژه جوانان، به این آثار برای ما شگفت‌انگیز بوده است. بسیاری از آثار ما که متعلق به دو دهه گذشته است، از جمله کارهایی مانند “رسوای زمانه” و “غم”، توسط این علاقمندان حفظ و بازخوانی شدند.

وی خاطر نشان کرد: تعامل فرهنگی میان ایران و ترکیه، به‌ویژه در زمینه موسیقی، برای ما افتخارآمیز است. نزدیکی فرهنگی و موسیقایی میان این دو کشور فرصت‌های بسیاری را برای همکاری‌های آینده فراهم کرده است. ما به شدت به مردم ترکیه علاقه‌مندیم و بهترین‌ها را برایشان آرزو داریم. از دعوت دوستان فستیوال برای این اجراها سپاسگزاریم و امیدواریم که آثار محبوب ما، که توسط بسیاری از ایرانیان و علاقمندان خارجی دنبال می‌شود، در این فستیوال نیز مورد استقبال قرار گیرد.

وی در پایان سخنانش افزود : در نهایت، با افتخار می‌توانم بگویم که یکی از هنرمندانی هستم که بیشترین حضور را در برنامه‌های قونیه و بزرگداشت حضرت مولانا داشته‌ام. این حضور برای من و بسیاری از ایرانیان علاقه‌مند به مولانا تجربه‌ای ویژه و ارزشمند است.

منبع: سایت بیلبورد

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar