برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حمیدرضا نوربخش: "علمدار" پروژه‌ای درخشان است

منبع
هنر آنلاين
بروزرسانی
حمیدرضا نوربخش: "علمدار" پروژه‌ای درخشان است

هنر آنلاين/ خواننده و مديرعامل خانه موسيقي ايران ابراز اميدواري کرد موسيقي نمايش "علمدار" توسط مردم ديده شود و در آينده نيز بيشتر شاهد چنين اجراهايي باشيم.
 
حميدرضا نوربخش خواننده و مديرعامل خانه موسيقي ايران پس از تماشاي موسيقي نمايش "علمدار" درباره اين اجرا گفت: اجراي بسيار خوبي بود. آن‌ها در فرصت بسيار کوتاه يک کار طاقت‌فرسا و پرزحمتي را انجام دادند.
او ادامه داد: مجموعه عوامل اين پروژه هنرمندان حرفه‌اي و درجه يکي هستند. طبيعتاً وقتي اين مجموعه کنار هم قرار مي‌گيرند انتظار مي‌رود که يک کار خوب ارائه بدهند و همين‌طور هم شد. آقاي پارسايي کارگرداني خوبي داشتند و برديا کيارس هم درخشان بود.
وي با اشاره به اينکه ما در کشورمان موسيقي آييني کم داريم، ادامه داد: برخلاف اينکه در موسيقي اقوام و نواحي‌مان اين نوع موسيقي را از دوره گذشته درخشان داشته‌ايم، اما در بخش‌هاي ارکستري و ساير بخش‌ها اين نوع موسيقي‌ وجود ندارد.

مديرعامل خانه موسيقي ايران عنوان کرد: به نظر من خوب است که ما موسيقي سوگ هم داشته باشيم. به هر حال موسيقي در زندگي همه مردم و در همه بخش‌ها ساري و جاري است.
نوربخش اظهار داشت: موسيقي حرف‌ها، پيام‌ها، اقتضائات و حالت‌هاي مختلف دارد. طبيعتاً ما در اين بخش هم مي‌توانيم موسيقي‌هاي درخشاني مانند همين پروژه "علمدار" که شاهدش بوديم را داشته باشيم. ما بايد به سمتي برويم که اين نوع موسيقي‌ها بيشتر ساخته شود.

وي در پايان ضمن خسته نباشيد به همه عوامل پروژه "علمدار" خاطرنشان کرد: من بايد از جناب آقاي افضلي و مجموعه بنياد رودکي هم تشکر کنم چون اين زحمت روي دوش آن‌ها بوده است. اميدوارم اين اجرا توسط مردم ديده شود و در آينده نيز بيشتر شاهد چنين اجراهايي باشيم.
موسيقي نمايش "علمدار" با آهنگسازي پوريا خادم و با همراهي ارکستر سمفونيک تهران و گروه آوازي به رهبري برديا کيارس و خوانندگي پوريا اخواص اجرا مي‌شود. اين پروژه با حضور و همکاري افتخاري هنرمنداني همچون پرويز پرستويي، داريوش ارجمند، حسين پاکدل، مهدي سلطاني، فرهاد قائميان، هادي حجازي‌فر و با مشارکت بنياد فرهنگي و هنري رودکي و موسسه خادمين علي ابن ابيطالب (ع)، با اهداف خيرخواهانه، اول تا ششم مهرماه با تماشاگران محدود و با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و به‌صورت آنلاين ساعت 21 در تالار وحدت اجرا مي‌شود. کليه درآمدهاي اين برنامه صرف امور خيريه در مناطق محروم کشور به‌ويژه سيستان و بلوچستان مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar