نماد آخرین خبر

مقاومت در برابر تدریس آنلاین را کنار گذاشتم/ با کنسرت آنلاین موافق نیستم

منبع
صبا
بروزرسانی
مقاومت در برابر تدریس آنلاین را کنار گذاشتم/ با کنسرت آنلاین موافق نیستم

صبا/ مجيد اخشابي، خواننده درباره کارهاي جديد خود گفت: مدتي است که روي چند تک ترک کار مي کنم که اين آثار در مرحله شعر و ملودي قرار دارند و بعد از اتمام اين مراحل، ضبط آثار را شروع مي کنيم. همچنين قرار است با دو برنامه تلويزيوني همکاري کنم که اين همکاري در قالب تيتراژ است و در مرحله مقدمات توليد هستيم.

وي که به تدريس موسيقي مي پردازد و بيشترين زمان را صرف اين کار مي کند با اشاره به اينکه تدريس آنلاين تجربه متفاوتي براي هنرجويان و استادان رقم زده است، خاطرنشان کرد: در ابتداي شيوع بيماري کرونا اصلا به تدريس آنلاين خوشبين نبودم و معتقد بودم هنرجويان بهره ۱۰۰ درصدي از اين نوع آموزش نمي برند به همين دليل حدود پنج ماه آموزشگاه را تعطيل کرديم و حتي آموزش آنلاين نداشتيم. بعد از آن مدتي آموزشگاه بازگشايي شد ولي دوباره با موج دوم و سوم مجبور شديم کلاس ها را لغو کنيم. بعد از اين تعطيلي تصميم گرفتم درباره کلاس هاي آنلاين تحقيق کنم و کار را شروع کنم که خوشبختانه با بازخورد و نتايج خوبي مواجه شدم در نتيجه روش هاي ويژه اي را براي اين کار در نظر گرفتيم. خيلي از استادان فکر مي کنند در کلاس هاي آنلاين بايد به شيوه کلاس هاي حضوري تدريس کنند در صورتيکه اين کار از پايه و اساس اشتباه است.

اين خواننده در ادامه تاکيد کرد: به نظر من هنرجويان با اين شيوه پيشرفت مي کنند زيرا در خانه با دقت و تمرکز بيشتر تمرين مي کنند و زماني را که مي خواهند براي رفت و آمد بگذارند براي تمرين بيشتر ذخيره مي کنند که نتيجه درخشاني خواهد داشت. همچنين تدريس آنلاين بازدهي کمي نسبت به کلاس هاي حضوري نداشته است.

وي با اشاره به اينکه شرايط هنرمندان به دليل کرونا خيلي بد شده است، گفت: به هر حال تمام مشاغل دنيا به دليل اين بيماري دچار زيان شده اند که موسيقي هم از اين موضوع جدا نيست. البته مشاغل ديگر تا حدودي فعاليت داشته اند ولي موسيقي رسما تعطيل شده است و لطمات جبران ناپذيري به آن وارد شده است. نوازندگان نمي توانند به صحنه روند و کسانيکه در حوزه توليد فعاليت مي کردند خيلي کم توانستند به کار خود ادامه دهند. حتي در استوديو که کار مي کنيم استرس هميشه با ما است و همه هنرمندان در انتظار به سر مي برند تا اين بيماري دست از سر بشر بردارد.

وي در پايان گفت: خيلي ها تلاش کردند کنسرت آنلاين ميان مخاطبان جاي خود را پيدا کند ولي اين اتفاق نيفتاد زيرا در اين کنسرت ها حق مطلب ادا نمي شود و اين نوع کنسرت ها بيشتر شبيه ديدن يک فيلم از تلويزيون است و خروجي خاصي ندارد. من با کنسرت آنلاين موافق نيستم و معتقدم حسي بين مخاطب و هنرمند به وجود نمي آيد. همچنين انتظار داريم نهادهاي مرتبط بيشتر از هنر و موسيقيدانها در اين شرايط حمايت کنند.



به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar