نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موسیقی

مروری بر آثار چاوشی در سریال‌های نمایش خانگی به بهانه همکاری با سریال زخم کاری

منبع
بروزرسانی
مروری بر آثار چاوشی در سریال‌های نمایش خانگی به بهانه همکاری با سریال زخم کاری

منیبان/ محسن چاوشی از آن دسته خوانندگانی است که می تواند حضورش در یک سریال بر تعداد مخاطبان آن بیفزاید.

محسن چاوشی اولین‌بار سال 1385 با اجرای قطعاتی برای فیلم «سنتوری» همکاری با فیلم‌ها و سریال‌ها را شروع کرد. حالا پس از هفده سال قطعات مهمی از او روی آثار مختلف سینمایی، تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی به جا مانده است. این اواخر قطعات موسیقی سریال «رهایم کن» با صدای چاوشی بسیار مورد توجه قرار گرفت و حالا هم صدای او را روی تیتراژ سریال‌های «آمستردام» و «عقرب عاشق» شاهدیم. چاوشی قرار است برای تیتراژ سریال «زخم کاری2» هم قطعه‌ای اجرا کند. به بهانه 8 مرداد، سال‌روز تولد محسن چاوشی و همچنین شروع همکاری‌اش با تیم «زخم کاری2» مروری داریم بر فعالیت‌های او با سریال‌های شبکه نمایش خانگی. از میان آثاری که چاوشی برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی اجرا کرده، هنوز هم قطعات «شهرزاد» جایگاه ویژه‌ای دارند. البته این اواخر قطعات سریال «رهایم کن» هم توانستند به همان اندازه با استقبال روبه‌رو شوند.

 
شهرزاد| نام قطعات: کجایی؟، هم‌خواب، شهرزاد، رسم یادگار و افسار |  سال تولید: 1394 تا 1397

محسن چاوشی با قطعه‌های سریال «شهرزاد» به شهرت زیادی رسید. قطعه‌های یان سریال با فضای عاشقانه‌ای که در آن جریان داشت بسیار همخوانی داشتند و از این جهت کاملا به دل می‌نشستند. «کجایی؟» بلافاصله بعد از انتشار با استقبال فراوانی روبه‌رو شد  تا جایی که در یک هفته، نزدیک دومیلیون بار فقط از یک سایت دانلود شد. هنوز هم «عزیزم کجایی؟ دقیقا کجایی؟» در ذهن همه مانده است. بعد از «کجایی؟» قطعه «افسار» بیشتر از همه مورد توجه قرار داشت. قطعه‌ «گفته بـودم بی تو می‌میرم ولی اینبار، نه» هم برآمده از فضای عاشقانه و داستان پرسوز و گداز »شهرزاد« بود. همراهی سینا سرلک هم یکی از دلایل موفقیت این آثار بود.


هم‌گناه | نام قطعه: الا دختر | سال تولید: 1399

خواننده قطعه‌های موسیقی سریال «هم‌گناه» به کارگردانی مصطفی کیایی، علیرضا قربانی بود اما محسن چاوشی هم یک قطعه به نام «الا دختر» برای این سریال اجرا کرد که در یکی از قسمت‌ها منتشر شد. طبیعتا این قطعه به دلیل اینکه زیاد تکرار نشد، به اندازه قطعه‌های قربانی در ذهن مخاطبان این سریال نماند. چاوشی از یک شعر فولکلور برای این قطعه استفاده کرده بود که با «الا دختر تو مادر داری یا نه؟، نشونی از برادر داری یا نه؟» شروع می‌شد و در جایی به «نشستم از سر شب تا خروس‌خون، همون یار بغل‌خوابم نیومد.» می‌رسید که هنگام انتشار، این بخش ممیزی شده بود و خلاصه این ماجرا حاشیه‌ساز شد.

خسوف| نام قطعات: کجا بودی؟ و باب دلمی | سال تولید: 1400

 محسن چاوشی برای سریال «خسوف» هم دو قطعه اجرا کرد. «کجا بودی؟» با ترانه حسین غیاثی و مطلع « کجا بودی شبایی که غما می‌کشتنم بی تو، نگاه کن تو چشای خیس و تنهاییم منم بی تو…» به عنوان قطعه تیتراژ ابتدای سریال در نظر گرفته شده بود و «باب دلمی» هم با ترانه پدرام پاریزی و مطلع «باب دلمی بس که تورو خوب کشیدن، چشمای تو تهرونو به آشوب کشیدن.» هم از یک جایی به بعد به عنوان قطعه تیتراژ پایانی. از آنجایی که مضمون قطعه کجا بودی با حال‌وهوای شخصیت‌ اصلی داستان همخوانی زیادی داشت و سوز بیشتری هم در آن بود، نسبت به تیتراژ پایانی بیشتر احساسات را برمی‌انگیخت و نهایتا بیشتر از باب دلمی در ذهن مخاطبان ماند.

رهایم کن| نام قطعات: رهایم کن و من باید می‌رفتم | سال تولید: 1401

یکی از عوامل جذابیت سریال «رهایم کن» به اهمیت موسیقی در آن برمی‌گردد. انتخاب آهنگ «دیگه دیره» تورج شعبان‌خانی برای تیتراژ پایانی سریال، کاملا هوشمندانه و منطبق با محتوای سریال صورت گرفته بود. البته به نظر می‌رسید بعد از رونمایی از قطعه‌ای که محسن چاوشی برای این سریال اجرا کرد و ویدئوی آن با استقبال زیادی هم روبه‌رو شد، در تیتراژ پایانی هم از همان استفاده شود که چنین اتفاقی نیفتاد. قطعه دوم چاوشی با نام «من باید می‌رفتم» هم بسیار جذاب از آب درآمد، با احساسات سریال همخوانی داشت و با بازدید بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی روبه رو شد. این قطعه زمانی رونمایی شد که داستان عشق مثلثی حاتم و هاتف به نقطه حساسی رسیده بود و مارال به عنوان ضلع سوم این مثلث با کشف اطلاعاتی جدید درباره این دو برادر، وارد مرحله جدیدی از تصمیم‌گیری شده بود. از این جهت انتشار این قطعه با صدای محسن چاوشی و ترانه امید روزبه همراه با ویدئویی از پلان‌های حساس قسمت‌های اخیر، بار احساسی بسیار زیادی به این قسمت داد و در ذهن‌ها ماند.

 
آمستردام | نام قطعه: قشنگ من | سال تولید: 1401  

یکی از سریال‌های این اواخر شبکه نمایش خانگی «آمستردام» به کارگردانی مسعود قراگزلو ست که از پلتفرم تماشاخونه منتشر می‌شود. محسن چاوشی قطعه‌ای به نام «قشنگ من» را برای این سریال اجرا کرده. قطعه با «پناه می‌برم به گریه‌های روی دامنت» شروع می‌شود و آنطور که باید با محتوای داستان سریال ارتباط معنایی خاصی ندارد. به این معنا که شاید بتوان این قطعه را برای هر اثر دیگری هم به کار برد. از آنجایی که پلتفرم تماشاخونه هنوز به اندازه سایر پلتفرم‌ها شناخته نشده مخاطبان این سریال چندان زیاد نیست اما با این حال این قطعه‌ی چاوشی به اندازه خودش مورد توجه قرار گرفته است.

عقرب عاشق | پستچی و یاد چشم تو می‌افتم | سال تولید: 1401

سریال «عقرب عاشق» به تازگی توسط پلتفرم نماوا منتشر شده و هنوز مخاطبان آنطور که باید با محتوای احساسی آن همراه نشده‌اند اما دو قطعه موسیقی «پستچی» و «یاد چشم تو می‌افتم» با صدای محسن چاوشی و ترانه امید روزبه به عنوان برگ برنده این سریال معرفی شده. «پستچی» با مطلع «منی که کل عمرمو پی کسی نرفتم و پی کسی نیومدم» با سوز بیشتر اجرا می‌شود و «یاد چشم تو می‌افتم» که با «لخته لخته لخته خون می‌چکه از جون و تنم، شعله شعله شعله‌ور شد همه جای بدنم» قطعه به نسبت شادتری است که مدتهاست از چاوشی سراغ نداشته‌ایم. با جلو رفتن داستان این سریال باید دید این قطعه موسیقی تا چه حد در ذهن‌ها ماندگار می‌شود. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar